Hovedmeny

Nye BMW i5

Startet av moonbuggy, fredag 24. april 2015, klokken 15:27

« forrige - neste »

Counterpointer

Høres usannsynlig ut, og håper virkelig ikke det er tilfelle.
Litt søkt at Toyota og BMW skulle samarbeide!

MrBeery

Ja, det virker rart. Mener å huske at det var deling av teknologi: karbonfiberkonstruksjoner fra BMW og brenselcelle fra Toyota.

Counterpointer

Hydrogen har vært fremtiden sitt drivstoff i snart 20 År! Ser ikke ut som det noensinne blir nåtidens.
Hørte også at best case scenario var 70 tusen biler worldwide i 2022 eller noe....... 

Sungrazer

Sitat fra: knut.aulie på fredag 08. juli 2016, klokken 23:54
Høres usannsynlig ut, og håper virkelig ikke det er tilfelle.
Litt søkt at Toyota og BMW skulle samarbeide!

Gammel artikkel, men om de ikke har sagt opp den bindende avtalen gjelder den vel fortsatt:

https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0136503EN/bmw-group-and-toyota-motor-corporation-deepen-collaboration-by-signing-binding-agreements?language=en

2015 BMW i3 - Charged (solgt ved 78k km)
2018 BMW i3 - FC LCI Imperial Blue Metallic (solgt ved 102k km)
2021 BMW iX3 - FC Carbon Black Metallic

JorgenM

Den videoen er fra april 2015, husk det.

BMW og Toyota har vel samarbeidet lenge. Mine foreldres Toyota Avensis har BMW-motor. Snart får vi se en sportsbil de har samarbeidet mye om, som kommer i egne versjoner, kanskje Z5 og Supra.

Hydrogen virker dødfødt, men for avgiftskåte politikere er det jo en våt drøm.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

JorgenM

"Late 2021" nå...

http://www.bmwblog.com/2016/08/09/report-bmw-planning-major-push-electric-vehicles/


Personlig kjøper vi en Model S nå, men ser ikke bort fra at vi går for i5 når den engang kommer.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

Amigakongen

Vi bytter ut diesel Opel'n til fordel for enda en i3. Så venter vi på en i5. Hvis vi klarer oss fint med 2 i3, så blir det bare oppgradering av batteri i fremtiden. :)
2015 BMW I3 - 11800km

Sungrazer

Sitat fra: JorgenM på lørdag 09. juli 2016, klokken 09:59
ogen virker dødfødt, men for avgiftskåte politikere er det jo en våt drøm.

A new BMW 5 GT prototype was spotted in Spain during a testing session which highlights BMW's commitment to the somewhat controversial method of propulsion.

http://www.bmwblog.com/2016/08/09/bmw-5-series-gt-hydrogen-fuel-cell-prototype-spotted-testing/
2015 BMW i3 - Charged (solgt ved 78k km)
2018 BMW i3 - FC LCI Imperial Blue Metallic (solgt ved 102k km)
2021 BMW iX3 - FC Carbon Black Metallic

KnutOL

Prosjekt i20/iNext: Ny BMW i5/i6 kommer 2021 og neste generasjon i3 i 2022

http://www.automobilemag.com/news/bmw-doubles-evs/

klilleng

Synes det høres lenge ut. Innen den tid regner jeg egentlig med at konkurrentene har flere modeller på markedet allerede ??

KnutOL

Enig. Vi er vant med at en bilmodell varer 7 år for fossilbiler og det skulle jo tilsi at ny i3 kommer i 2020 og at det hadde vært optimalt å lansere en i5 i 2018. Men nå som kineserne har hyret teamet som bygget i3/i8 må kanskje BMW tenke nytt? Konkurransen om de beste ingeniørene er hard vil jeg tro.

Sungrazer


<flammehemmende teppe på>Regner også med at det er et utslag av "Ordnung muss sein," og at BMW ikke slipper et "half assed" kjøretøy ut på markedet. Som visse andre gjør...</flammehemmende teppe av> ;)
2015 BMW i3 - Charged (solgt ved 78k km)
2018 BMW i3 - FC LCI Imperial Blue Metallic (solgt ved 102k km)
2021 BMW iX3 - FC Carbon Black Metallic

Espen Hugaas Andersen

#117
Sitat fra: Sungrazer på fredag 12. august 2016, klokken 14:10<flammehemmende teppe på>Regner også med at det er et utslag av "Ordnung muss sein," og at BMW ikke slipper et "half assed" kjøretøy ut på markedet. Som visse andre gjør...</flammehemmende teppe av> ;)
Da ville de vel aldri sluppet i3?

Edit: Eller i8, for den saks skyld.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

john

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på fredag 12. august 2016, klokken 14:18
Da ville de vel aldri sluppet i3?

Edit: Eller i8, for den saks skyld.

Grei ut om hva som er half-assed med disse? :-)

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: john på fredag 12. august 2016, klokken 14:43Grei ut om hva som er half-assed med disse? :-)
i8 er jo en sportsbil som har dårligere ytelser enn SUVen Model X. Og den elektriske rekkevidden er jo fullstendig latterlig.

i3 er ikke noe dårligere enn de nærmeste konkurrentene, men den er jo ikke spesielt mye bedre heller. Den har lite brukervenlige bakdører, sikkerheten er dårlig, bare fire seter, den er lite aerodynamisk, lavere rekkevidde enn det BMW kunne fått til om de ville, meningene er veldig delt rundt utseendet, den har dårlig utvalg i dekk, osv.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA