Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hjemmelading MB Electric Drive

Startet av iCar, onsdag 08. april 2015, klokken 21:54

« forrige - neste »

iCar

Hei,

Trenger litt tips/råd.

Har 400V TN nett og 3x16A(3fase)
Lader pr nå Tesla med UMC og rød plugg(industrikontakt) og oppnår 11kw/t, hvordan kan jeg enkelt lade Mercedes-Benz B ED enkelt med mitt eksisterende ladekontakt?

Vet det er mulig å installere ladestasjon og bruke type-2 kabelen som følger med( helst ikke montere en ladestasjon, koster vel litt) eller å kjøpe en CEE til Schuko kontakt men da får jeg super dårlig hastighet.

Finnes det andre muligheter, fungerer Tesla UMC med MB ED, evt om det finnes en kabel som passer til MB der andre enden passer rett inn i den røde kontakten jeg har og samtidig oppnå 11kw/t ladehastighet?

Beklager hvis jeg bruker feil ord og utrykk:)

elektrolux

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

iCar

Sitat fra: elektrolux på onsdag 08. april 2015, klokken 22:19
Prøv Tesla UMC da vel. ;)

Får ikke bilen før juli 2015:(
Du tror Tesla UMC vil kunne fungere?

elektrolux

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

iCar

#4
Sitat fra: elektrolux på onsdag 08. april 2015, klokken 22:54
Ja; ingen grunn til å tro noe annet.

Og jeg vil kunne få tilsvarende hastighet som jeg får ladet Tesla'en med?
Hørtes jo lovende ut må bare skaffe meg en ekstra Tesla UMC eller finnes det sånn type kabel å få kjøpt andre steder?

@elektrolux er det du som driver elbilhjelpen.no kom over denne på siden, ville denne fungert for min del(ja jeg vil ikke få 22kw/t) men utenom det?


elektrolux

Mercedesen er begrenset til 11 kW som er maks du kan få ut av 3 fase 400V 16 A.

Ellers er det jeg som driver Elbilhjelpen.no. Kabelen du viser til kommer om ikke lenge og skal lade alle biler som har type 2 stikk og fungere både på 1 fase og 3 fase.

Gleder oss til å teste den ut. På Mercen får du 11 kW lading med en slik kabel, forutsatt 400V 3 fase.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

iCar

Sitat fra: elektrolux på onsdag 08. april 2015, klokken 23:39
Mercedesen er begrenset til 11 kW som er maks du kan få ut av 3 fase 400V 16 A.

Ellers er det jeg som driver Elbilhjelpen.no. Kabelen du viser til kommer om ikke lenge og skal lade alle biler som har type 2 stikk og fungere både på 1 fase og 3 fase.

Gleder oss til å teste den ut. På Mercen får du 11 kW lading med en slik kabel, forutsatt 400V 3 fase.

Yes, vet 11kw er hva jeg maks kan få, så om det du sier stemmer, kunne den kabelen være interessant for meg også, når kommer den og noe ca pris?

elektrolux

Denne kabelen takler 6A enfase IT/TN til 32A 3 fase TN og er bygget i.h.h.t nye krav til Jordsensing etc.

Vi håper å kunne selge den for rundt 7000 kr.

Håper å kunne selge disse fra mai/juni.



Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA