Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kvifor ikkje omprogrammere Eco-mode til rein elektrisk drift?

Startet av RuneHa, fredag 27. mars 2015, klokken 22:48

« forrige - neste »

Klipragutt

Da er utstyr fra vtechtuning. bekreftet undervegs  i posten.
Har kjørt med trimboks fra samme leverandør i 2 x ASX i ca fem år uten problemer.
De- og remontert ifm service - så enkelt at selv far kan.

Niff123

Du får rapportere her straks du får installert tuningboksen.
Nettsiden deres fremstår overraskende seriøs.
Prisen synes å være rundt 3000.

jphev

Kjørt 5 mil med boksen. Virker som vist på videoen på produsentens nettside når det gjelder gasspådrag. Dro på hardt flere ganger, og fikk pila opp i loddrett der grønt slutter, men ikke lenger. Prøvde ikke kick-down.

Derimot så den ikke ut til å ha (lovet) effekt på å forhindre ICE-start ved bruk av varmeapparat. Jeg er fristet til å si snarere tvert i mot, men har tross alt bare kjørt to turer og forsøkt å slå på varmeapparat tre ganger. Begge gangene startet ICE når jeg økte fra 15 grader til 15,5 grader (uten *). Hvis/når tid kan det hender jeg sender en henvendelse til produsenten og hører om det er noe jeg har misforstått, f.eks. med monteringa.
Outlander PHEV 2016 Intense+

t4.ravenbird

Har du den 'ICEheaterStop' opsjonen?
Går det an å få til sånn at bilen starter i ECO eller må du switche hver gang?

jphev

Ja, har opsjonen, men virker muligens ikke som den skal eller jeg har ikkke montert riktig.

Må fortsatt trykke Eco hver gang jeg starter bilen.
Outlander PHEV 2016 Intense+

Jørund

Hadde kontakt med de igjen i går. Dessverre vet de ingen detaljer enda.

Klipragutt

Første test med "dreambox" er gjennomført.
Montering nesten best for "barnearbeid" - utrolig trangt og krøbelt.

Eco  innkoplet. Nesten som elbil. Gass nesten i bunn før motor kopler inn. Charge og regen virker som normalt. Varme/vent på og virker ikke inn.

Eco utkoplet - motor kopler fort inn ved pådrag - som normalt.

Dette ser bra ut.

Niff123

Er det sikkert at det er boksen som gir grunnlag for eldrift?
Med den temperaturen som er ute nå (18-20 grader) kjører også jeg lokalt utelukkende på el uten forvarming og uten bruk av eco.

Klipragutt

Forskjellen merkes ved bruk av gasspedeal - utrolig forskjell å ha eco på/av i så like pådrag som mulig.

jphev

Sitat fra: Klipragutt på søndag 08. mai 2016, klokken 20:10
Første test med "dreambox" er gjennomført.
...
Varme/vent på og virker ikke inn.
...

Hva mener du med "virker ikke inn"? At du kjører med klimaanlegget på men at ICE ikke starter, eller at den monterte boksen ikke virker inn på bilens oppførsel med hensyn til klimaanlegget?

Selv har jeg ikke testa noe mer etter jeg prøvde slå på klimaanlegget et par ganger dagen etter jeg monterte boksen, og ICE starta med en gang. Kjørte en tur nå i dag, men nå er det jo så varmt at ICE ville ikke starta uansett.
Outlander PHEV 2016 Intense+

Klipragutt

Tur med tilhenger, ca 1000 kg.

Sørget for å ha 1/4 batterinivå i rest til test i lang og seig motbakke.

Kjørte godt inn i bakken på øko - og rein batteridrift. Kopler ut øko - motor kopler inn umiddelbart.  Kopler så inn øko på nytt - motor kutter umiddelbart og jeg er tilbake på rein batteridrift. Fart forsøkt holdt  på 70 km/t hele tiden.

Kan det bli bedre ?


JJG

Kan noen kommentere ev flere erfaringer ved bruk av denne "dreambox'en" over noe tid nå?
Og nå i det siste også ved lavere temperaturer?
Takk for eventuelle svar!

eirikss


Jak480

Hei,
Jeg har 2 2019 model PHEV en med box(tuning) og en uten.
For ungå at motoren starter sla jeg av varmeapparat for jeg stoppe bilen.
En gang jeg ha set den in EV mode so kan jeg sla på varmeapparat.
Min motor aldri sla seg på ( når der er nok batterilading ) også når det er -20 ute ( jeg starter fra garage som er mellon 3 og 10 grader )

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA