Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Norstart har nye hjemmesider

Startet av Lars C. Krogenæs, lørdag 09. mai 2009, klokken 23:52

« forrige - neste »

Laban

Jeg misliker også endringer  ;), men etter å ha sett litt nærmere på de nye sidene tror jeg det kan bli bra, selv om det virker litt rotete nå i begynnelsen.

Savner imidlertid den ryddige oversikten som er på det gamle forumet, hvor alt er delt opp i flotte tråder og hvor det er lett å se hvor det er uleste innlegg. (Håper det blir mulig med en slik løsning på det nye også).

Så har jeg et spørsmål; hva skal man med "venner" på dette forumet? Greit nok med venner på facebook hvor bare "venner" får tilgang til dine sider, men er ikke alle venner på dette forumet da? Er det noe som ikke er av offentlighetens interesse kan man jo sende pm.

Det værste som kan skje er vel at begge forum opprettholdes. Da tror jeg brukerne blir delt opp i to leirer, og mye kompetanse "forsvinner" fra ett eller begge forum.
Trondheim
Tesla X LR Mai 23
Hongqi Feb-22
Metro-Buddy 2010
Wisper 905se city (elsykkel)
Tesla X 90D Nov-16

Ex: Think - 2002 (kjøpt ny, solgt 2012)
Ex: BUDDY - 2006

bosonic

Endringer er topp, dvs når de er til det bedre ;)

Det gamle forumet er ypperlig for mekkere og personer som vil lese seg opp på forskjellige temaer.

Jeg kan på dette tidtspunkt ikke se om det nye nettstedet blir en fullgod erstatning i så måte.
Har foreløbig en avventende holdning, håper det kan utvikles til noe positivt. ;)
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

Ken

Jeg synes at den gamle forum trengte noe opprydding, noe på grunn av størrelsen.
Uklar emnetitler på tekniske emner var noe som kunne blir endret.

Jeg hadde meldte meg på electricaid  forum tidligere og er litt vant til layout der, men jeg har ikke brukt den særlig.

Enig med de som vil ha en lukket wiki så at vi kan bevare våre opparbeidet kompetanse i mange felt. Godt å ha Back Up på en måte. Hvordan man behandler SAFT Ni Cads er en dyrkjøpt kompetanse som alle må ha tilgang til.

Vi sees i Stavanger i kveld. Husk Nick Name skilt på genser!
Hilsen,
Ken
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Baltor

Den gamle elbil.no siden fungerte dårlig, med unntak av elbil i media spalten på høyre siden.
Det har heller ikke vært mulig å få kontakt med sentrale personer i Norstart via denne siden.
Men forumet fungerte jo bra, det er utrolig mange som har kommunisert med likesinnede om spennende temaer. Det var lett å få hjelp, svarene var høflige og respektfulle. :) :'(

Det gjenstår å se om det nye systemet blir like bra.
Oslo
Har hatt PSA (Partner og Berlingo) og div Think Classic. Kjører daglig Think Classic, en NORSKprodusert bil som fortjener kultstatus!
Var med og startet Rogaland Elbilforening.

danandersson

Inntrykket mitt er at det nå "koker" i lesermassen på grunn av misnøye med de nye sidene. Blant annet virker ikke lenkene i det gamle forumet.
En annen ting er at admin er helt taus i denne tråden. Hvorfor ikke være på banen og gi litt innføring og forklaring til de som lurer?

cra

Jeg vil ikke si det "koker" for min del, selv om det kanskje har virket slik i et par av mine innlegg. ("Jeg er ikke sint, bare veldig veldig skuffet"  :D )  Men jeg merker at jeg føler meg veldig usikker på hvilken retning ting tar, og det liker jeg ikke. Det er noe med det at "man vet hva man har, men ikke hva man får". Jeg tror det er litt av grunnen til laber aktivitet; mange avventer for å se om de skal legge det i det ene eller det andre forumet.

Det å starte med blanke ark kan være bra, men i vårt tilfelle så blir det litt som å gå fra en gullgruve for å begynne å grave et nytt hull i bakken. Det kan være mye mer gull i den nye gruva, men det vet man ikke før etter en stund.

Som HHF sa i det nye forumet: Det kan være en ide å legge det nye forumet dødt og beholde dette gamle til forum-formålet. Det vil jo gjøre det enkelt for oss som ikke er interesserte i "nettsamfunn-biten" i det hele også.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Lars C. Krogenæs

Sitat fra: danandersson på mandag 18. mai 2009, klokken 22:40
Inntrykket mitt er at det nå "koker" i lesermassen på grunn av misnøye med de nye sidene. Blant annet virker ikke lenkene i det gamle forumet.
En annen ting er at admin er helt taus i denne tråden. Hvorfor ikke være på banen og gi litt innføring og forklaring til de som lurer?

Da har jeg lagt inn en videresending forum lenker/dokumenter/gamle-forumtråder, disse skal nå bli videresedt til riktig sted på det gamle forumet, under parat24.com domenet. Håper det løser litt frustrasjoner.

Ellers overlater jeg til nye admin / Styret i norstart hvordan de ønsker at nye nettsider skal se ut/virke.

Lars
Avgått webmaster for gamle elbil.no / gamle forumet
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Elmo

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på tirsdag 19. mai 2009, klokken 09:52
Da har jeg lagt inn en videresending forum lenker/dokumenter/gamle-forumtråder,

Takk Lars. Jeg kan iallefall bekrefte at det fungerer for mine sparte linker, i FireFox.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

ilmarw

Fra http://norstart.ning.com/profiles/blogs/nye-hjemmesider-og-nytt
Sitat
I en overgangsfase ut Mai vil det fortsatt være mulig å poste på det gamle forumet. Etter det, vil posting bli stengt men det vil fortsatt være mulig å se på de gamle postene og all den nyttige infoen som finnes der.

Å flytte det gamle forumet til det nye lar seg nok neppe gjøre, det vil være en så stor teknisk og programmeringsmessig oppgave at det ikke kan forventes at noen gjør.

Overgangen fra gammelt til nytt ble litt bråere enn planalgt siden de gamle sidene gikk ned. De nye webmasterne jobber hardt for å få alt opp å gå, foreløpig ser det ut til at det har blitt lagt mer vekt på å få inn nyhetssaker enn å jobbe med forumet, noe som er helt forståelig.

ilmar
Polestar i bestilling

cra

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på tirsdag 19. mai 2009, klokken 09:52
Ellers overlater jeg til nye admin / Styret i norstart hvordan de ønsker at nye nettsider skal se ut/virke.

Avgått webmaster for gamle elbil.no / gamle forumet

Da er det bare å takke for en vel gjennomført jobb, og ønske lykke til med nye oppgaver. Antar at du likevel blir å se i forumet, enten det nå blir det gamle eller det nye som blir gjeldende. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Ken

Ja , takk så mye Lars. Hvor mange innlegg må vi ha til å komme til "Avansert " i det nye forumet ;D.

Det var veldig profft gjort av deg på det gamle forumet. Du og vi kommer til å savne det.

En merkelig ting er at vi har fått Øyvind Lunde tilbake i forumet. Enten det var masing fra Tom Roy eller...... :-X
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

oven

Sitat fra: Elmo på mandag 11. mai 2009, klokken 01:37
Som tidligere sagt tror jeg vi behøver en wikipedia type "database" for dette.
Håper noen har mulighet til å ta tak i det.

OK, jeg tar deg på ordet. http://elbilwiki.nipen.no/

Vi må jobbe litt for å komme frem til et godt format, men jeg tror det kan bli bra. Dette er ikke ment som en erstatning for forumet eller den "nye" elbil.no, men heller et komplement. Vi trenger en erfaringsdatabase, og det er dette jeg håper å få til med elbilwikien.

- Ove :)
2014 Leaf tekna, bor i Bergen

Elmo

Tusen takk.
Si ifra når du har funnet et format du syns er greit så skal jeg gladelig poste noen HowTo's
Regner med vi kan få inn mye bra bare ved å ekstrahere essensen i forum-diskusjoner.

Og som du sier, det skal ikke bli en erstatning for forumet. Diskusjonene der er viktige.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

oven

Kanskje du kan hjelpe meg litt? Ta en titt på http://elbilwiki.nipen.no/wiki/Think:_deler og se om du kan finne flere deler som vi kan ramse opp der. Jo mer detaljert, jo bedre. Det ligger haugevis med referanser til think-deler i forumet, det gjelder bare å finne dem :)
2014 Leaf tekna, bor i Bergen

oven

2014 Leaf tekna, bor i Bergen

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA