Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvordan montere dieselvarmer i egolf (Webasto eller Eberspracher)

Startet av Ohm, tirsdag 03. mars 2015, klokken 00:02

« forrige - neste »

torgrand

Vet ikke om det er noen tidsbegrensning eller noe på vedleggene?
Her er I hvert fall et lite dokument jeg laget etter monteringen.

http://www.torgrim.no/varmer.pdf

Min har nå gått med dieselvarmer i snart 150.000 km og 5 år.
Det har virkelig reddet e-golfen for min del...

asbjorms

Jeg får heller ikke til å laste ned pdf'en med monteringsanvisning i fra første innlegg i tråden. Noen som har den lagra og kan legge den ut igjen?

Ohm

Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011


sciuruzs

Sitat fra: EAKF på tirsdag 06. oktober 2015, klokken 14:44Jeg har kikket litt på e-Golf med varmepumpe. Ikke sikkert at det er like enkelt å koble ut VP som det var med PTC-elementet. Det finner man ikke ut før man har målt og testet litt med å koble ut kontakter o.l. Hvis man vet helt sikkert at man ønsker fossilvarmer, er det tryggeste å kjøpe bilen uten VP, og gjøre det slik som beskrevet her. Det funker jo 100%.

Men hvis noen som har VP også vurderer å montere fossilvarmer, kan tenke meg å helpe til for å finne ut dette av ren nyskjerrighet. (Om det er mulig å koble ut VP, nogenlunde likt som med PTC.) Jeg bor i Sandefjord..
Jeg har en E-golf, som både sensorer, og kompressor har havarert på (sensorer byttet). Så jeg er i gang med å prøve å finne på noe lurt her. Bor i sandefjord selv, så om du har tid og lyst og fortsatt er interesert så er det muligheter for å titte litt under panseret osv ;)

sciuruzs

Er i gang med et prosjekt som omhandler det samme som tråden her startet med, men siden jeg har en E-golf med Varmepumpe så er jeg nødt til å benytte meg av en annen type teknologi som en kina varmer (kommer mere info så fort ting er mere testet).

Har tegnet opp alle delene i 3D og holder på å printe dem ut nå, håper å få bygget det ferdig i løpet av helga for å kunne teste det ut før jeg lager en eventuelt tutorial :)

Legger ved et bilde som viser litt :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA