Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Varebilen Peugeot Partner electrik - snittforbruk?

Startet av Land Trykkeri, mandag 16. februar 2015, klokken 18:33

« forrige - neste »

Land Trykkeri

Vi har nettopp kjøpt Peugeot Partner varebil som bil nr 2. Tesla model s er bil nr 1 :-) Finner lite om Peogeot Partner  her på forumet. Er det noe der ute som har erfaringer med denne bilen? Vi er etter bare en uke veldig fornøyd. Ser ut til at strømforbruke er enda lavere enn hos Tesla , ( 206 kw/t pr mil i snitt etter 78.000 km), men litt vanskelig å måle nøyaktig. Noen som har erfaring med snittforbruk av pr mil på Peugeot?
Tesla Model S 85 Sort  -. Just love it :-)

lincon

har ikke noe standard men på 20000km så ligger den på 23kw, har kjørt på langtur ca 11mil å ligget på 12,3 faktisk :)

Spiffster

Vi har en Partner og en Leaf og de er ganske like forbruksmessig. Ca 160kw/t til/fra jobb og ca 140kw/t på lengre turer i kupert terreng. Om vinteren har Partneren lenger rekkevidde pga mindre kupé(oppvarming). Men jeg synes Partneren spinner overraskende lett selv med mye mindre motor enn Leafen. Veldig greit med 3 seter i Partneren og et hav av bagasjeplass(vi har den lange versjonen).

Rapid

Jeg vurderer faktisk en varebil som elbil nr. 2. Mye store ting som skal fraktes ifm fritidsaktiviteter. 12-13 mil rekkevidde i kupert vestlandsterreng er ønskelig. Vil en Partner klare det året rundt? Temperaturen her er meget sjelden under -5.


CitB59EL

Du vil nok ikke klare 12-13 mil året rundt uansett terreng med mindre du kjører ekstremt økonomisk å fryser. 

Har selv Berlingo El som er samme bilen. Har kjørt over 34000 km å ser at jeg på vinter kommer fra 8 mil(-5,-10)11-12 mil i 2-3 grader og regn med litt varme i bilen. Er veiene tørr kommer jeg gjerne 10-11 mil selv noen minus grader. Kjører Stjørdal-Trondheim(E6) hver dag+rundt om Trondheimsområdet.

Rekorden på sommer er 138 km fra Høylandet til Verdal med AC og vanlig fart når veien går noe opp og ned og farten er mest 60-70-80 og noe 90.

Har kjørt Orkanger til Frøya(123 km) i +2 og delvis regn-det var en nervepirrende opplevelse med bla to undersjøiske tunneler og 1 lite fjell-men kom fram!

På flate veier er rekorden est total rekkvidde etter ca 90 km kjørt 190 km! Må legge til at jeg har byttet til Toyo Nanoegy A merket rullemotstand på sommer å kjører med Nokian R2 B merket rullemotstand på vinter.   

Ligger på ca 14 kWh/100 km i forbruk nå på sommern(150-160 km rekkvidde). Har 22 kWh/100 km i forbruk på kaldere dager og da varer batteriet i 10 mil.

bno

Prøvde en Partner elektrisk i dag ganske kort. Jeg synes den var hard på rekuperasjon. Kan den settes i ulike trinn? Oppfattet vel at man ikke kan seile med denne?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA