Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

CAR-NET problem

Startet av HaakonH, fredag 06. februar 2015, klokken 17:09

« forrige - neste »

HaakonH

Har akkurat fått på veien e-up. Skal registrere denne på CAR-NET, kjører gjennom registrering av personlige data (navn, e-post osv). Så kom det melding om at kontoen måtte verifiseres gjennom å klikke på en link i en e-post som skulle bli sendt. Det er nå mange timer siden registreringen, men ingen e-post fra VW med link som skal verifisere kontoen... Går heller ikke å starte selve registreringen på nytt, for da får jeg feilmelding om at e-postadressen allerede er i bruk.. Noen som har en ide om løsning på dette?
TMS 70D levert 02/12-15
2014 VW e-up
2011 Renault Laguna Dci
2008 Mitsubishi Colt
De to siste er til å ha på pynt på plassen... Den siste er nå til salgs :-)

Terjer

Det kan visstnok gå mange timer før bekreftelseseposten kommer. Vent til i morgen.
VW e-up!
MG4

HaakonH

Har vært i kontakt med VW support i dag.

Om andre skulle oppleve det samme kommer løsningen her:
Gmail kan oppfatte e-post fra Volkswagen som "søppelpost", og det hadde skjedd i mitt tilfelle.
Gå i nettleser og logg deg på gmail-kontoen din. Du skal ikke sjekke mappen som heter "junk", men i menyen skal du trykke på ikonet "mer"... Det kommer da en nedtrekksmeny og i den menyen er det en mappe som heter "søppelpost". Der finner man e-posten fra VW

Just in case noen kommer ut for det samme :-)
TMS 70D levert 02/12-15
2014 VW e-up
2011 Renault Laguna Dci
2008 Mitsubishi Colt
De to siste er til å ha på pynt på plassen... Den siste er nå til salgs :-)

JohnEivind

Jeg har et annet registreringsproblem med Car-Net. Konto på siden er opprettet og mobil er lagt til som enhet.
Det er når jeg skal legge E-up'en til kontoen at jeg får problemer. Jeg legger inn VIN og km, og får bekreftelse på at km er korrekt. Så får jeg beskjed om at jeg skal bli "sendt" til en 3dje parts webside for betaling ("Billing"). Den siden åpner seg ikke og jeg havner tilbake til Car-Net uten at kjøretøyet er lagt til. Bilen er 2014 utgave som er kjøpt av en norsk forhandler (ikke Møller) som har importert den fra Tyskland.

Jeg ringte Møller og de sa at årsaken er at bilen min var eldre enn ett år og abbonnementet dermed har gått ut. De sier at jeg da må betale for Car-Net, men pga at betalingsportalen ikke er ferdig så får jeg ikke gjort det. De sa at før denne betalingsportalen er lansert om 2-3 uker så er det ingenting de kan gjøre.

Jeg var ikke fornøyd med det svaret og ringte derfor VW i Tyskland. Der fikk jeg snakke med en litt mer ydmyk kundekonsulent som bekreftet det som ble fortalt av Møller representanten i Norge. Han sa derimot at betalingsportalen ikke ville være klar før slutten av mai! Han beklaget at han heller ikke kunne gjøre noe annet enn å be meg vente til da. Han sa han fikk mange telefoner på dette problemet for tiden. Det var jo til lite hjelp for meg..sukk.

Den tyske representanten sa også at det er i USA denne tjenesten (Car-Net og betalingsportalen) blir utviklet. I et siste forsøk på å løse problemet så ringte jeg også VW i USA. Representanten der skjønte jo ikke helt hvorfor jeg ringte fra Europa da, for han mente at Car-Net ikke var lansert i Europa ennå.

Det er jo helt utrolig at VW ikke lar denne tjenesten være gratis før betalingsportalen er helt oppe å fungerer. Om de i det hele tatt burde tatt seg betalt for denne tjenesten (som tydeligvis utfra andre innlegg her fortsatt er i beta-versjon) er en annen sak.

Det begynner jo å bli flere E-up'er som er 1.gangs registrert for over ett år siden og blir solgt videre til nye eiere nå. Er det andre her som har opplevd det samme problemet i det siste?

knutht

Jeg kjøpte en brukt E-Up (ny August 2014), men opplever det samme som deg når jeg forsøker å registrere bilen i Car-Net.

JohnEivind

Så din E-up er ikke 1 år gammel engang?
Det ble sagt at problemet også kunne oppstå hvis første eier ikke registrerte bilen innen 90 dager...
Enda mer utrolig da at VW da reklamerer på hjemmesidene sine at bilene kan kobles til Car-net når det er så mange avhengigheter.
Hvis flere her har samme problemet så kjører jeg gjerne løpet videre mot Møller og VW. De har da misvisende reklame på sine hjemmesider!

Trondemannen

#6
opplever det samme. Kjøpte E golf idag, men når jeg skal videre i registreringsprossessen til den betalingssiden, kommer jeg kun tilbake til samme registreringssiden...  Latterlig dårlig!
Noen som vet hva som kan gjøres med dette? å vente helt til slutten av mai / juni, er jo ikke noe aktuelt...

Kjøpte bruktimportert idag, reg april 2014, kjørt 900km.

SteinarSun

Har i grunnen samme problem, bare at hos meg nekter Car-Net å godta km.stand.
Snakket med Møller (Som var veldig imøtekomende selv om dette er en bruktimport), de anbefalte å starte bilen, skru den helt av og legge inn km stand etter 5 minutter.
Hjalp i alle fall ikke på min bil.
TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

bno

Fikk min golf egenimp. fra Tyskland. Har samme problem. Lite gjennomtenkt dettemed 90 dager når selvVW selv (aadm bil) ikke har aktivert innen 90 dager. Jeg har innstilt meg å vente tilbet. løsn. er på plass og bruker ikke mer energi på dette tullet.  Et unødvendig irritasjonsmoment er det.

FV

Registrerte meg i går og fikk mail umiddelbart, så dette skjer med en gang når man registrerer seg.

Skyggedal

Jeg sliter også med km.stand. Bilen er ny, hentet i går så den har gått 120 km... Dette nekter car net å godta. Noen tips?

hottentott33

Sitat fra: Skyggedal på torsdag 04. juni 2015, klokken 21:56
Jeg sliter også med km.stand. Bilen er ny, hentet i går så den har gått 120 km... Dette nekter car net å godta. Noen tips?

Prøv igjen etter at den har stått i ro en stund. Evt er det flere som har hatt hell med å kjøre en god tur, for deretter prøve igjen. Hvis ikke noen av de to virker, så er det Møller som bør fikse det. (Kan funke med å ta ut og inn sikringen, men jeg synes ikke at dette er noe vi skal gjøre selv på en spellny bil...)
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

Jan Grindheim

Sitat fra: SteinarSun på fredag 10. april 2015, klokken 15:18
Har i grunnen samme problem, bare at hos meg nekter Car-Net å godta km.stand.

Har og same problemet med at den nekter Car-Net å godta km.stand.  på min E-Golf eg kjøpte på fredag..   snart 1 år gammel demobil frå VW skien/Drammen..
Trur ikkje dei har registert den heller i løpet av 90  dager..
Men blei lovet 1 års fri bruk som på nybil  av selger....
Jan Martin
VW e-golf 2014 uten VP

hstad

kommentar til 1. år's Car-net, eg vart fortalt 3 år med Car-net. har det på mail til og med.
Hvit VW E-UP!, ny 19.06.2015, solgt Desember 2022 etter 127 000 problemfrie kilometer
Hvit Tesla Model 3 SR, ny 27.12.2022, EF19xxx

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA