Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kampanje på Leaf.

Startet av iglooo, tirsdag 20. januar 2015, klokken 08:10

« forrige - neste »

iglooo

Hei,

finn.no så er det kampanje på Leaf (http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=55063436)
Jeg bor i Oslo og jobber på Kjeller, familien min er i Hedmark (Stange).

Kjører for det meste sykkel om sommeren, så dette blir vel en bil mer brukt til turer hvor sykkel ikke er egnet, eller regnvær og følgelig vinteren. Kollega av meg er elbil entusiast, han mener jeg burde vente til den nye Leaf V2 er annonsert om jeg skal gå for den. Men jeg er mer praktisk av meg, kjøper jeg meg en bil - så blir det for å beholde den. For meg så blir det å skifte ut en bil etter 3 år bare tullete. Og jeg kunne sikkert godt kjøpt Tesla, men jeg har heller ikke behovet for en så stor bil, så har sett på litt forskjellige biler e-golf, leaf, e-tron(ikke ren el), osv.

Bor i blokk, så lading hjemme går jo ikke så altfor bra, kan dog leie p-plass fra bostyret, da det er en stor parkeringsplass som har fått 15 ladestasjoner.

Sånn som det er nå, så kjører jeg sykkel under sesongen og kollektivt om vinteren.
Men ut i fra det, så kan jeg med hånda på hjertet si at da kunne jeg like så greit bodd i Hedmark igjen, da jeg bruker omtrent like lang tid på kollektiv reising, og spart en del tusenlapper i leie på bolig.

Det er vel egentlig ingenting som hindrer meg i dette? Annet enn at det snart er MC sesong da og om det er ett lurt kjøp til mitt behov (pendling jobb, besøke familie)

Daeedor

kort info :  Leaf V2 er den som selges nå , den du tenker på er vel V3 med nytt karosseri og annonsert "dobbel kjørelengde" - som vi ikke vet stort om enda. Om den kommer i 2016 eller 2017 vet vi jo heller ikke , ei heller pris.

Skal du kjøpe leaf så gå for siste modellversjon , produsert i England. Da får du med alle forbedringene som er gjort , inkludert varmepumpe. Produksjonen av disse startet på sommeren 2013 så vær obs om du skal ha en 2013 modell !  :P

(så er det evnt spørsmål om europaimport , det får du nesten regne litt på - men det er ihvertfall enklere å være bileier om den er solgt ny i Norge gjennom Nissan sitt nett.)

iglooo

Hei, ja det er vel det jeg mener (takker for svar!).

Men f.eks den som er i finn annonsen lenket over, er jo vel 2014/2015 utgaven antar jeg.. (?)

Fikk tilbud av dem, får ikke helt regnestykket til å gå opp. De sendte meg;
SitatNissan Leaf 109HK NORDIC 5 80 E A * 266900,00
Fabrikkbestilt ekstrautstyr 6000,00
Lokalmontert ekstrautstyr 14586,00
Reg.omkostninger 5950,00
Sum nybil 293436,00
Rabatt i kroner -45076,00
Garantiavtale: Nybilgaranti 60 mnd / 100.000 km
Serviceavtale: BNH Serviceavtale HVIT - Service standard 10640,00
Sum tilbud inkl. mva 259000,00


Spesifikasjon Pris
BIL (691274) 266900,00
Metallic 6000,00
ZE0DAB+U - NissanDAB+U (USB adapter og antenne) 2036,00
ZE0MA003 - Gummimattesett (Euro LEAF) 650,00
ZE0VIA16T2 - Vinterhjul 16 piggfritt Pulsarfelg m/Tpms 11900,00
Garantiavtale: Nybilgaranti 60 mnd / 100.000 km
Serviceavtale: BNH Serviceavtale HVIT - Service standard 10640,00
Registreringsomkostninger El-bil 5950,00
Engangsavgift 2400,00
Rabatt -45076,00[/i]

Får liksom ikke dette helt til å opp i opp om jeg trekker fra på minus eller ikke fra finn.no annonsen.
Har ikke eid bil på over 1 år nå, så vil ikke føle at jeg betaler ekstra eller unødvendig når jeg kan ordne ting andre steder for samme kvalitet (f.eks vinterhjul og dab radio).

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Daeedor på tirsdag 20. januar 2015, klokken 10:53
kort info :  Leaf V2 er den som selges nå , den du tenker på er vel V3 med nytt karosseri og annonsert "dobbel kjørelengde" - som vi ikke vet stort om enda. Om den kommer i 2016 eller 2017 vet vi jo heller ikke , ei heller pris.
Bare for å flisespikke; strengt tatt er vel "EuroLeaf" (utgave fra 2013 med VP osv) egentlig som en v1.1 med introduksjon av en del utstyr og komponenter som var savnet fra førsteutgaven.
Det er den med nytt karosseri som egentlig blir V2;  andre generasjon Leaf.

PK

Sitat fra: Finnøy på tirsdag 20. januar 2015, klokken 11:47
Sitat fra: Daeedor på tirsdag 20. januar 2015, klokken 10:53
kort info :  Leaf V2 er den som selges nå , den du tenker på er vel V3 med nytt karosseri og annonsert "dobbel kjørelengde" - som vi ikke vet stort om enda. Om den kommer i 2016 eller 2017 vet vi jo heller ikke , ei heller pris.
Bare for å flisespikke; strengt tatt er vel "EuroLeaf" (utgave fra 2013 med VP osv) egentlig som en v1.1 med introduksjon av en del utstyr og komponenter som var savnet fra førsteutgaven.
Det er den med nytt karosseri som egentlig blir V2;  andre generasjon Leaf.

Helt enig med deg Finnøy. Videre er ikke alle "EuroLeaf" med VP heller. Den billigste utgaven de solgte høsten 2013 var vell uten VP og CarWings mener jeg.... Mulig de har endret på det nå...

Ang finn annonsen. Du får veldig mange gode brukte Leafer. Bruktkjøp ville jeg så absulutt ha vurdert.
Frekhaug, 3 mil fra Bergen sentrum
Hvit Nissan Leaf (Eilif), (2013)
Brun Tesla Model S 85 (Tussla), (2015),
Tesla Model X reservasjon

Gordon Retriever

Sitat fra: iglooo på tirsdag 20. januar 2015, klokken 08:10
finn.no så er det kampanje på Leaf (http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=55063436)


Hei og velkommen til forumet. :)
De "tidsavgrensede" kampanjene på Leaf forlenges jevnlig, og dagens tilbudspriser har snart vart i et år.  ;)

Sitat fra: iglooo på tirsdag 20. januar 2015, klokken 11:12
Får liksom ikke dette helt til å opp i opp om jeg trekker fra på minus eller ikke fra finn.no annonsen.

Gummimatter, registreringsomkostninger og engangsavgift er inkludert i prisen oppgitt i finn-annonsen.
Tar du utgangspunkt i dette, vil du kunne se hvor mye ekstra rabatt du evnt. har fått i forhold til oppgitte priser på bil og tilbehør.

Jan-Børre Olsen

Sitat fra: iglooo på tirsdag 20. januar 2015, klokken 08:10
Hei,

finn.no så er det kampanje på Leaf (http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=55063436)
Jeg bor i Oslo og jobber på Kjeller, familien min er i Hedmark (Stange).

Kjører for det meste sykkel om sommeren, så dette blir vel en bil mer brukt til turer hvor sykkel ikke er egnet, eller regnvær og følgelig vinteren. Kollega av meg er elbil entusiast, han mener jeg burde vente til den nye Leaf V2 er annonsert om jeg skal gå for den. Men jeg er mer praktisk av meg, kjøper jeg meg en bil - så blir det for å beholde den. For meg så blir det å skifte ut en bil etter 3 år bare tullete. Og jeg kunne sikkert godt kjøpt Tesla, men jeg har heller ikke behovet for en så stor bil, så har sett på litt forskjellige biler e-golf, leaf, e-tron(ikke ren el), osv.

Bor i blokk, så lading hjemme går jo ikke så altfor bra, kan dog leie p-plass fra bostyret, da det er en stor parkeringsplass som har fått 15 ladestasjoner.

Sånn som det er nå, så kjører jeg sykkel under sesongen og kollektivt om vinteren.
Men ut i fra det, så kan jeg med hånda på hjertet si at da kunne jeg like så greit bodd i Hedmark igjen, da jeg bruker omtrent like lang tid på kollektiv reising, og spart en del tusenlapper i leie på bolig.

Det er vel egentlig ingenting som hindrer meg i dette? Annet enn at det snart er MC sesong da og om det er ett lurt kjøp til mitt behov (pendling jobb, besøke familie)
For å komme med et noe upolitisk korrekt anbefaling, vil jeg foreslå en hybrid, feks e-tron. Grunnen til det er at for meg høres det ut som du bruker andre alternativ hvor elbil trives best og trenger en bil for å "utvide horisonten". En plug-in hybrid er mer forutsigbart mtp det å ha bilen som en bruksgjenstand. Enn så lenge er elbil litt for entusiastene som ikke har noe i mot å finne ut av ting og/eller er helt klar på begrensingene en elbil har. Vil du ikke vente er hybrid tingen, kan du vente derimot, ville jeg ha sett litt an hva Nissan, Tesla og alle de andre kommer med i framtiden.
2023 Nissan Ariya Evolve e-4orce

bjorn_2390

Blå Euro-Leaf (2012)

Marius Engel


iglooo

Etter mye frem og tilbake og demotesting.

Så ble det en '15 Nordic Edition på meg fra Birger N Haug. :)

Marius Engel


iglooo

Får hentet den i morgen kl. 12:00 !

Dark Grey metallic farge :)
Gleder meg!

laumb

Sitat fra: iglooo på tirsdag 20. januar 2015, klokken 08:10
Kollega av meg er elbil entusiast, han mener jeg burde vente til den nye Leaf V2 er annonsert om jeg skal gå for den.


Jeg, entusiast?! Nytt for meg ... ... :D

Bjoris

Sier ikke Nissan at de nye batterien skal passe i gml Leaf? Om så og ny pris for ett med dagnes kapasitet bare er 43` laken så syns jeg ikke er det er å krise å kjøpe en Leaf nå. Den nye kommer til å legge seg mot eGolf og det kommer til å koste bra mye ekstra for den lengste rekkevidden, jeg tror iallefall ikke en får komplett Leaf til 230 med 400 km rekkevidde om 2 år, kanskje for 300 om 3 år...

Thomas Parsli

Dette er det mest konkrete vi har om Leaf med dobbel rekkevidde:

Is Nissan working on new batteries? Ghosn: "Yes."
Can you tell us more? Ghosn: "No."
Will the range double? Ghosn: "Yes."
That means more than 400 km? Ghosn: "Yes."

http://dailykanban.com/2014/12/battery-breakthrough-nissan-poised-take-range-off-table/

Det er innlysende at konkurrenten må møte Tesla Model III både på rekkevidde og pris.
Da er det lite overraskende hvis "Leaf+" kommer 2016/2017 og koster rett under 300.000,-

Hva det gjør med prisen på 23kWh-modellen er like interessant, senkes prisen til rett over 150.000,- kommer elbilmarkedet til å eksplodere i 2017.

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA