Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

2015 02 11 OPPSTART II Vestfold og Telemark elbilforening

Startet av Rilum, lørdag 17. januar 2015, klokken 19:05

« forrige - neste »

Rilum

OBS OBS: tidspunkt for medlemsmøte er endret til kl 17:30

Med mottoet «Elbil - den beste løsningen», starter foreningen opp i regionen.
Sted: Høgskolen i Telemark, Kjølnes Ring 56, 3918 Porsgrunn.

Visjon «Elbilen på folkemunne».

Den lokale elbilforeningens hjertesaker:
• Holdningsendring og opplysning om hva det betyr å være elbil eier.
• Hurtiglading langs E18.
• Normallading på jobb og andre relevante steder.
• Lokal politisk engasjement.
• Elbilturisme, en ny måte å feriere på.
• Legge til rette for aktiviteter for medlemmer.
• Synlighet i media.
• Elbil – gøy; aktiviteter elbilentusiaster.


Vestfold og Telemark elbilforening har konstituerende årsmøte i Telemark 11. februar 2015.

Program
16.00 – 19:30 Bilprodusenter stiller med elbiler med mulighet for noe prøvekjøring.

• Tesla
• Nissan
• BMW
• VW
• Renault
• Citroen
• KIA
• Mitsubishi
• Ford


17:30 - 18:30 Årsmøte (kun for medlemmer).
Åpnes av leder Christina Bu - intensjonen for elbilforeningen
Valg av styre og rollefordeling.

Interimsstyrets forslag til nytt styre:
• Geir Elsebutangen, Skien
• Trond Skilbred, Horten
• Svenn Inge Ingebrigtsen, Horten
• Fredrik Haugen, Sandefjord
• Sven Erik Grunsbo, Sandefjord
• Jan Børre Olsen, Stokke
• Ebbe Magnussen, Tønsberg
• Tone Kaasa, Larvik
Organisasjon – organiseringsform.

18:30 – 19:30 Aktivitet
• Bård Hoksrud – Samferdselsdepartementet.
• Salto: «Garasjelading».
• Grønn kontakt – Nasjonal operatør av ladetjenester.
• HIT - lokalt miljøengasjement.

Arrangementet er åpent for alle.

Alle medlemmer i Vestfold og Telemark, med registrert epostadresse, vil få invitasjon til årsmøtet.

Se også vår Facebook side:
https://www.facebook.com/elbilVT


(link til kart for mulighet til zoom:  http://kart.gulesider.no/m/5fcGP )

OBS OBS: tidspunkt for medlemsmøte er endret til kl 17:30
Porsche 993 Turbo '96
Sort Nissan Leaf '11
Renault Twizy '12
Tesla S85D '15

havardr


Rilum

Sitat fra: havardr på mandag 19. januar 2015, klokken 17:05
Ble det ikke sitftet elbilforening for disse to fylkene 19.11.2014?
Ref. http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,16972.0.html

Det stemmer :-)
Vi har første årsmøte 11.02.2015, med valg av styre.
Porsche 993 Turbo '96
Sort Nissan Leaf '11
Renault Twizy '12
Tesla S85D '15

eldanz

Er det OK for et medlem av Elbilforeningen for Oslo og omegn å møte opp?

Det ser ut til å bli interessant med aktiviteter og innlegg og ikke minst visning av biler. Selve medlemsmøtet må jeg ikke være med på.

PS
Det var sent å legge det ut i dag på hjemmesiden til Elbilforeningen;  ;)
Medlem 1414 /Norsk Elbilforening, Asker.
Mottatt min Eleganz S 85D 26. mars 2015.
Renault Zoe R240, Mai 2016
Bilene har wattpedal!

Rilum

Sitat fra: eldanz på tirsdag 10. februar 2015, klokken 11:37
Er det OK for et medlem av Elbilforeningen for Oslo og omegn å møte opp?

Det ser ut til å bli interessant med aktiviteter og innlegg og ikke minst visning av biler. Selve medlemsmøtet må jeg ikke være med på.

PS
Det var sent å legge det ut i dag på hjemmesiden til Elbilforeningen;  ;)

Det er bare å komme, det er åpent for alle, også medlemsmøtet. Men er kun medlemer i Vestfold og Telemark som kan stemme.

Mvh
Fredrik
Porsche 993 Turbo '96
Sort Nissan Leaf '11
Renault Twizy '12
Tesla S85D '15

eldanz

SitatDet er bare å komme, det er åpent for alle, også medlemsmøtet. Men er kun medlemer i Vestfold og Telemark som kan stemme.

Mvh
Fredrik

Kjempefint, jeg kommer.

Kan man være medlem i to/flere lokalforeninger?
Medlem 1414 /Norsk Elbilforening, Asker.
Mottatt min Eleganz S 85D 26. mars 2015.
Renault Zoe R240, Mai 2016
Bilene har wattpedal!

Jan-Børre Olsen

Inntil det blir opprettet et medlemsregister for lokale medlemmer, er det vel umulig å få til. Alle oss er jo registrert i et felles system og så er det bostedsadressen vår som bestemmer hvilket lokallag vi er medlem i.
Skal vi få til dette må vi kanskje gjøre som feks Det Frivillige Skyttervesen(DFS), at man melder seg inn i et lokallag og da automatisk også er medlem i landsforeningen, med andre ord motsatt av slik det er nå. I DFS kan man for øvrig bare være medlem i et lokallag.
Sikkert ikke gjort i en håndvending og det finnes sikkert andre løsninger på dette.


mvh
Jan-Børre
2023 Nissan Ariya Evolve e-4orce

eldanz

Sitat fra: smaug01 på torsdag 12. februar 2015, klokken 09:27
Inntil det blir opprettet et medlemsregister for lokale medlemmer, er det vel umulig å få til. Alle oss er jo registrert i et felles system og så er det bostedsadressen vår som bestemmer hvilket lokallag vi er medlem i.
Skal vi få til dette må vi kanskje gjøre som feks Det Frivillige Skyttervesen(DFS), at man melder seg inn i et lokallag og da automatisk også er medlem i landsforeningen, med andre ord motsatt av slik det er nå. I DFS kan man for øvrig bare være medlem i et lokallag.
Sikkert ikke gjort i en håndvending og det finnes sikkert andre løsninger på dette.


mvh
Jan-Børre

Bra sagt!

Først: Veldig bra møte 11. feb. setter stor pris på engasjementet!

Det som er interssant for min del er at man kan få opplysninger om eventuelle treff og dermed få PRATE med folk og dermed oppnå kontakt og kunnskaper med gode forslag til forskjellige løsninger av ymse ønsker og reelle behov for løsninger.

Medlem 1414 /Norsk Elbilforening, Asker.
Mottatt min Eleganz S 85D 26. mars 2015.
Renault Zoe R240, Mai 2016
Bilene har wattpedal!

Rilum

Sitat fra: eldanz på torsdag 12. februar 2015, klokken 22:44

Bra sagt!

Først: Veldig bra møte 11. feb. setter stor pris på engasjementet!

Det som er interssant for min del er at man kan få opplysninger om eventuelle treff og dermed få PRATE med folk og dermed oppnå kontakt og kunnskaper med gode forslag til forskjellige løsninger av ymse ønsker og reelle behov for løsninger.

Hyggelig å høre at du setter pris på arrangementet   :D
Vi håper på å starte med forskjellige aktiviteter i tiden som kommer. Det vil da være noen som er åpne for alle, og andre som er kun for medlemmer. Så lenge du er medlem i elbil foreningen, så ser jeg ikke noe problem i at du deltar på medlems aktiviteter som vi arrangerer. Alltid fint å få med folk som er engasjert.

Vi skal prøve å få publisert hva som skjer både her på elbil forumet, og på www.facebook.com/elbilVT
Porsche 993 Turbo '96
Sort Nissan Leaf '11
Renault Twizy '12
Tesla S85D '15

sven erik

jeg er  spent på hva de sier om jeg kommer  til oslo da jeg og har adresse der  så en er vel og  medlem der da med det systemet som er 
hoved saken er at et lag  er nermere medlemmene en de sentralt  og at en etter vert skal reprensenttrere og stemme for dem  på åesmøte når ikke alle kan komme på årsmøte

Jan-Børre Olsen

Er vel adressen registret i folkeregisteret som er utslagsgivende. Hvor man har evt andre boliger er knekkende likegyldig. Du har jo også gitt deg til kjenne som medlem i Vestfold og Telemark Elbilforening så da er jo strengt tatt det allerede avklart.
2023 Nissan Ariya Evolve e-4orce

sven erik

jeg har begge på folkeregistret   så bor 50% på begge adresser  så da skal det ikke hvære noe problem

Jan-Børre Olsen

Man kan ikke ha flere enn en registrert bostedsadresse i folkeregisteret men man kan ha forskjellig postadresse som er meldt inn til folkeregisteret, altså en bostedsadresse og en postadresse. Bostedsadressen er adressen i den kommunen du skatter til.

http://www.skatteetaten.no/no/Person/Folkeregister/Flytte/Melde-flytting-innen-Norge/Vanlige-sporsmal-om-flytting-innen-Norge/?chapter=604
2023 Nissan Ariya Evolve e-4orce

sven erik


muggost

Mulig det allerede er planer for dette, men i delforumet her heter det fortsatt "Vestfold elbilforening." delforumet bør endre navn :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA