Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ny type ladekabel i Norge EVoReel

Startet av Ladefabrikken, onsdag 07. januar 2015, klokken 13:49

« forrige - neste »

Ladefabrikken


Ladefabrikken kan tilby det nye og unike produktet EVoReel.

Har du allerede en EVSE ladekabel og ønsker å få orden på ladekabelen på en smart måte? Med EVoReel opptrekkbar kabeltrommel blir ladeverdagen enklere.

EVoReel trekker automatisk kabelen opp etter bruk. Du slipper å ha kabelen liggende på bakken og minimerer eventuelle skader på kabelen. Med EVoReel adapter løsning kan du bruke din eksisterende EVSE kabel på en enkel måte. Det er kun å plugge inn, så er den klar for bruk. Det trenges ikke elektriker for å montere EVoReel.
http://www.ladefabrikken.no/EVoReel_med_adapter/p3060772_13537347.aspx
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

Elmo

Sitat fra: 2EL på onsdag 07. januar 2015, klokken 13:49
Du slipper å ha kabelen liggende på bakken og minimerer eventuelle skader på kabelen.
Å bruke denne på 16A og for den saks skyld 10A krever vel at trommelen er trukket helt ut for å unngå varmgang ?? Dermed er jeg redd for at dette produktet blir veldig mye utsatt for feilaktig bruk, og når det brukes riktig (helt uttrukket) så ser jeg ikke at man slipperå ha kablen liggende på bakken :o
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Ladefabrikken

Sitat fra: Elmo på fredag 09. januar 2015, klokken 20:38
Sitat fra: 2EL på onsdag 07. januar 2015, klokken 13:49
Du slipper å ha kabelen liggende på bakken og minimerer eventuelle skader på kabelen.
Å bruke denne på 16A og for den saks skyld 10A krever vel at trommelen er trukket helt ut for å unngå varmgang ?? Dermed er jeg redd for at dette produktet blir veldig mye utsatt for feilaktig bruk, og når det brukes riktig (helt uttrukket) så ser jeg ikke at man slipperå ha kablen liggende på bakken :o
Du tar nok litt feil her. Den er laget for å takle 30A så varmegang med 10A eller 16A er det ikke. Men hvis du lader 30A så må man trekke den ut ja.
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

Elmo

Sitat fra: 2EL på fredag 09. januar 2015, klokken 21:00
Du tar nok litt feil her. Den er laget for å takle 30A så varmegang med 10A eller 16A er det ikke.

Overraskende, men veldig bra ! (hvis det stemmer i praksis).
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Ladefabrikken

Vi kan også skaffe en 80A utagave av EVoReel men da uten adapter løsningen.
Vi jobber med å få en utgave som har Type 2 (IEC 62196-2) kontakt så Tesla og europeieske biler også kan bruke den.

1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

Ladefabrikken

Sitat fra: Elmo på fredag 09. januar 2015, klokken 20:38
Sitat fra: 2EL på onsdag 07. januar 2015, klokken 13:49
Du slipper å ha kabelen liggende på bakken og minimerer eventuelle skader på kabelen.
Å bruke denne på 16A og for den saks skyld 10A krever vel at trommelen er trukket helt ut for å unngå varmgang ?? Dermed er jeg redd for at dette produktet blir veldig mye utsatt for feilaktig bruk, og når det brukes riktig (helt uttrukket) så ser jeg ikke at man slipperå ha kablen liggende på bakken :o
Her er svaret fra produsenten på ditt spørsmål

To answer this question, the 30A EVoReel product is ETL listed in both the US and Canada.  The ETL listing is a safety certification conducted by an independent third-party, Intertek in accordance with UL safety standards.  As part of the ETL listing process, the 30A EVoReel was extensively tested for safety and acceptable performance including conditions where the cable is fully retracted on the EVoReel.  Although additional heat is generated when the cable is retracted, the additional heat generated is negligible and well within the allowable operating ranges.  There are no safety concerns with charging the vehicle at any length of cable retraction on the EVoReel.
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

Elmo

Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

eldanz

Sitat fra: Elmo på tirsdag 13. januar 2015, klokken 20:12
Sitat fra: Elmo på fredag 09. januar 2015, klokken 21:04
Overraskende, men og veldig bra ! (hvis det stemmer i praksis).

Denne er ikke CE merket og er da ulovlig i Norge. Men kan sikkert, ihht Ladefabrikken, kjøpes her:
https://www.evocharge.com/category/2/evoreel-hardwire-solution.html

ellers er det en interssant løsning.
Medlem 1414 /Norsk Elbilforening, Asker.
Mottatt min Eleganz S 85D 26. mars 2015.
Renault Zoe R240, Mai 2016
Bilene har wattpedal!

mr.rs4

Dette er noe som jeg har sett etter :-)
Det med CE merking, hvordan få det til å bli CE merket?
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

Apfelsaft

Sitat fra: mr.rs4 på søndag 05. juli 2015, klokken 23:32
Det med CE merking, hvordan få det til å bli CE merket?
Det er selskaper som driver med dette, men det koster nok en del. Er nok noe produsent må gjøre isåfall. Produktet er laget av et amerikansk selskap og har derfor amerkansk sertifisering.
BMW i3 2016 fullutstyrt
Model 3-reservasjon

kW = effekt (ytelse fra motor)
kWh = energi (batterikapasitet)

Trekkoppbil

I gamle dager var det vanlig at elektrisk utstyr var godkjennt av Nemko.
I dag er det sikkert mange andre organisasjoner som kan godkjenne også.

Elmo

#11
Sitat fra: mr.rs4 på søndag 05. juli 2015, klokken 23:32
Det med CE merking, hvordan få det til å bli CE merket?

Men er det "Conformité Européene" CE eller "China Export" CE merke ?? Det er bare snakk om millimeter forskjeller. ;)
[
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Griffel

#12
Sitat fra: Apfelsaft på søndag 14. august 2016, klokken 22:07
Sitat fra: mr.rs4 på søndag 05. juli 2015, klokken 23:32
Det med CE merking, hvordan få det til å bli CE merket?
Det er selskaper som driver med dette, men det koster nok en del. Er nok noe produsent må gjøre isåfall. Produktet er laget av et amerikansk selskap og har derfor amerkansk sertifisering.
CE merking er det produsenten som gjør. Det er hans erklæring på at produktet tilfredstiller de relevante normer, og forøvrig er sikkert.
Kun produsenten kan CE merke sitt produkt, men han kan selvfølgelig få hjelp til sjekk av produktet mot regler av andre, og hjelp til å finne ut hvilke regler som er relevante.

Dokumentasjon på at regler er fulgt oppbevares av produsen om han er i EU, eller av importøren til EU.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA