Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ladefeil og kulde

Startet av ganton, mandag 29. desember 2014, klokken 09:35

« forrige - neste »

ganton

I natt fikk jeg igjen ladefeil (og ladingen stoppet). Dette er tredje gang på en drøy uke, sammenfallende med kuldeperiode rundt 10 blå. Har ikke opplevde dette tidligere. Kjedelig å ikke kunne stole på at bilen er fulladet på morgenen  :(. Noen andre som opplever det samme eller har mistanker om at det er værre når det er kaldt?

Jeg bruker er Ratio 16A veggmontert lader. Innstillinger: 75% av 13A. Det hjelper ikke å slå av/på laderen, ladekontakten må ut/inn i bilen for å få igang ladingen igjen.

Er vel vanskelig å bevise at det er bilen og har ikke så veldig lyst til å ta de 5 milene til nærmeste servicepunkt. Får prøve å lade med standard-ladekladden en ukes tid... 

Kan "dårlig" spenningen på strømkursen forårsake dette, noen som vet hva marginene ligger på?
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

TrondW

Sitat fra: ganton på mandag 29. desember 2014, klokken 09:35
I natt fikk jeg igjen ladefeil (og ladingen stoppet). Dette er tredje gang på en drøy uke, sammenfallende med kuldeperiode rundt 10 blå. Har ikke opplevde dette tidligere. Kjedelig å ikke kunne stole på at bilen er fulladet på morgenen  :(. Noen andre som opplever det samme eller har mistanker om at det er værre når det er kaldt?

Jeg bruker er Ratio 16A veggmontert lader. Innstillinger: 75% av 13A. Det hjelper ikke å slå av/på laderen, ladekontakten må ut/inn i bilen for å få igang ladingen igjen.

Er vel vanskelig å bevise at det er bilen og har ikke så veldig lyst til å ta de 5 milene til nærmeste servicepunkt. Får prøve å lade med standard-ladekladden en ukes tid... 

Kan "dårlig" spenningen på strømkursen forårsake dette, noen som vet hva marginene ligger på?

Fungerer det med ladekladden så må det jo være noe med ladeboksen din. Kontakt leverandøren av ladeboksen.
i3 levert i uke 9 2014 (solgt og dypt savnet)
Model S85D mai 2015

GelpMan

Jeg har hatt lignende problemer, men med påfølgende "Drivetrain" varsel i bilen. Se her:http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,17483.0.html Se post #13

Hvis det eneste du opplever er at ladingen kutter ut, uten noe form for feilmelding, vill jeg tro at det er laderen som er synderen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA