Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Fjernkontroll iMiev

Startet av VanillaBean, onsdag 24. desember 2014, klokken 08:17

« forrige - neste »

VanillaBean

Litt flaut å si, men ette nesten 1 1/2 år med iMiev, har jeg fortsatt ikke brukt fjernkontrollen for å skru på varme. Hadde noen forsøk i starten, men endte alltid opp med annet resultat enn planlagt.

Hjelp? Ønsker bare å skru på varme via fjernkontroll. Ikke timer eller noe fancy. Hvor lenge bør den stå på for at bilen skal bli ordentlig varm? (Og tørr...)
iMiev siden september 2013.

bruisepristine

#1
Den skrur seg av etter 30 min. Sett den på defrost (tegnet), ikke "heat".
i-MiEV 2013
MG4 2023

PionerThink

Bruker varmefunksjonen neste daglig, og noen ganger opptil flere ganger daglig.
Jeg har stort sett brukt "Heat" funksjonen og synes det fjerner både dugg og frost på rutene, samt at det gjør kupeen litt varm. Den starter du på følgende måte:
Hold inne øverste knapp på høyre side noen sekunder til fjernkontrollen slår seg på.
Trykk to ganger på midterste knapp til det står AC nederst i displayet.
Trykk så en gang på den knappen til høyre oppå fjernkontrollen til "Heat" vises i displayet.
Til slutt bekrefter du og starter funksjonen ved å trykke på av/på knappen i ett drøyt sekund til det kommer et blinkende symbol og deretter lydsignal. Dette er bekreftelse samt at det vises i displayet at det er i gang. Etterpå trenger du ikke trykke noe mer, og kontrollen slår seg av selv etter 30 sekund.
Husk bare at ladekabelen må stå i for at dette skal kunne fungere, samt at du må ha mer enn 1/3 strøm på bilen.
Lykke til, og går det ikke så tror jeg det stå litt i brukermanualen også :D
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

VanillaBean

Tusen takk, PionerThink! Jeg skal teste dette i dag og med din detaljerte beskrivelse er sjansene for suksess radikalt forbedret!  :)
iMiev siden september 2013.

VanillaBean

Jeg mener å ha lest at varmen blir brutt om en åpner dørene på bilen mens den står på? Stemmer det?

Går det i så fall å skru på motoren og varmen mens en lader? (Eller er det oppskrift på katastrofe?)
iMiev siden september 2013.

TB

Sitat fra: VanillaBean på fredag 26. desember 2014, klokken 14:33
Går det i så fall å skru på motoren og varmen mens en lader? (Eller er det oppskrift på katastrofe?)
På C-Zero (som ikkje har fjernkontroll) må nøkkel stå i - og bilen vere starta for at varmen skal fungere. For å starte må straumkabelen vere ute.
Det er ikkje mulig å låse bilen frå utsida med den andre nøkkelen når den er på.
Ergo: Skal bilen kunne varme seg må den stå ulåst med nøkkel i.

Funksjonen for å starte varmen med fjernkontroll finnes berre på 2012 modell og nyere av Mitsubishi i-Miev, mulig det samtidig er endra slik at varmen manuelt kan bli starta i bilen - uten nøkkel?
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

bobakka

Sitat fra: TB på fredag 26. desember 2014, klokken 20:06
Det er ikkje mulig å låse bilen frå utsida med den andre nøkkelen når den er på.
Ergo: Skal bilen kunne varme seg må den stå ulåst med nøkkel i.
Jeg forvarmer jevnlig min 2011 iMiev med å gå ut og starte den med reservenøkkelen og låser fysisk med den andre nøkkelen. Fjernkontrollen virker ikke.
iMiev fra 8.2.11 og deretter 20 000 elbil km per år. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 fra 18.10.17. Mindre rekkeviddeangst.
iX3 hentet 25.3.21. Slutt på rekkeviddeangst (nesten) :-) Solgt for innkjøpspris etter 15 mnd.
iX fra 7.11.22. Helt slutt på rekkeviddeangst..?
Fossilbil kun for lange ferieturer?

VanillaBean

Rådene ovenfor fungerte veldig bra. Nå får jeg startet varmen meg fjernkontrollen.

Kanskje jeg kan få tips om hvordan jeg kan stille inn tidsinstilt varme også? Jeg hadde satt stor pris på hjelp
iMiev siden september 2013.

SteinHolstad

Vi kan ikke sette tid for når forvarme skal settes på.  Det må gjøres med fjernkontrollen.  Jeg gjør det når jeg står opp og så går den i gang mens jeg tar morgenstell og frokost.  Men det hadde vært smart med tidsstyring på forvarming!!

Tidsstyringen går kun på lading.  Den første hvor mange timer til lading skal starte og den andre hvor mange timer den skal lade.
2015 - Mitsubishi imiev


VanillaBean

iMiev siden september 2013.

M@rtin

Jeg har et spørsmål vedrørende bruken av fjernkontrollen: dersom jeg ønsker å bruke "heat-funksjonen, må jeg da forhåndsinnstille maks temperatur i bilen eller oppvarmes bilen maksimalt i en halvtime uavhengig av de innstillingene som ble foretatt i bilen før fjernkontrollen anvendes?

Martin
2024 Polestar 2 LRDM PP, †2021 Mercedes EQC, †2019 Tesla M3LR, †2017 Tesla MS75, †2016 Mercedes B250e, †2016 VW E-Up, †2015 Mitsubishi Miev

bruisepristine

maks i en halvtime, med resirkulering på.
i-MiEV 2013
MG4 2023

shuatorp

Sitat fra: VanillaBean på fredag 26. desember 2014, klokken 14:33
Jeg mener å ha lest at varmen blir brutt om en åpner dørene på bilen mens den står på? Stemmer det?

Går det i så fall å skru på motoren og varmen mens en lader? (Eller er det oppskrift på katastrofe?)

På min iMiev så bryter ikke oppvarmingen ved å åpne dørene, men dørene må være igjen for å starte den.
Ståle
2016 Kia Soul Ev Exclusive Kjøpt 09.11.15
2015 Mitsubishi i-Miev *Solgt*

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA