Ny prismodell fra Grønn kontakt

Startet av Ellerikke, mandag 24. november 2014, klokken 21:25

« forrige - neste »

Ellerikke

Blå e-up!

zbk

Flott endring for hurtiglading. At flexilading fortsatt er pr påbegynt time er ikke fullt så bra. Ville heller betalt 1kr/min enn 50kr/påbegynt time for 22kW siden man ofte bare trenger å legge på en liten sikkerhetsmargin før man drar videre og da klarer seg lenge med 15-30min.

A.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Daeedor

Har RFID kort fra grønn kontakt fra før jeg , og betaler nå fast kr 150,- pr. måned og kr 25,- per lading.  Lader ca 6 til 10 ggr pr. måned , så for 2,50 kr per minutt fra nyttår isteden blir det ikke rare forskjellen. ( lading ca 20 minutter hver gang)  :P
Ny prismodell =  10 ladinger på 20 minutter hver  = 200 minutter. Det blir kr. 500kr  - helt ok....
Med lavere antall ladinger, blir det billigere enn før - f.eks om jeg lader bare 6 ggr så er det 300kr

Forrige prismodell = 10 ladinger a kr 25,-  på 20 minutter hver  = 250 kr + 150 kr i fastavgift = 400kr.  Så det blir 100 kr dyrere med 10 ladinger på ny prismodell, og eksempelvis 100kr billigere enn før om jeg bare lader 6 ggr på en måned.

Trond.m

Sitat fra: zbk på mandag 24. november 2014, klokken 21:33
Flott endring for hurtiglading. At flexilading fortsatt er pr påbegynt time er ikke fullt så bra. Ville heller betalt 1kr/min enn 50kr/påbegynt time for 22kW siden man ofte bare trenger å legge på en liten sikkerhetsmargin før man drar videre og da klarer seg lenge med 15-30min.
Helt enig. Hvis det er uhensiktsmessig å operere med minuttpris, så ville det vært bedre med 30 kr / påbegynt halvtime. Da ville man utnytte kapasiteten ved semihurtigladere bedre. Å vente 20 minutter på at han foran deg skal lade ferdig er OK, men 50 minutter føles som en evighet.

pwb

Fortsatt horribel pris. Kw/t pris må på plass. Hvorfor skal man betale mindre etter hvor raskt man fyller tanken, ko-ko. Boikott alle hurtiglader inntil man får på plass en prismodell hvor man betaler for det man får. Skulle tatt seg ut om prisen på bensinpumpa varierte etter hvor fort du fyller tanken.

Olatho

I motsetning til fossilt er det ikke prisen på drivstoff som er kostnadsdriver for elbil.
Å fylle en Tesla fra 0-100% koster godt under en hundrelapp i strøm, men vil ta flere timer, selv med en 22kW hurtiglader. Det er derfor ikke urimelig at det er tida man betaler for, ikke strømmen.

pwb

Jo, det er urimelige. Men mulig tid + kw hadde vært en mulighet. Helt ko-ko at de med raske/kraftige ladere skal slippe billigere unna.

Gliderman

Minuttpris er helt ok. Siden strømprisen er en så liten del av totalkostnad er helt rett å ta betalt for den tiden plassen er i bruk. Ikke blir man stående lenger enn høyst nødvendig heller.

Mvh
Svein Erik
Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

Rio

Sitat fra: pwb på søndag 30. november 2014, klokken 11:30
Fortsatt horribel pris. Kw/t pris må på plass. Hvorfor skal man betale mindre etter hvor raskt man fyller tanken, ko-ko. Boikott alle hurtiglader inntil man får på plass en prismodell hvor man betaler for det man får. Skulle tatt seg ut om prisen på bensinpumpa varierte etter hvor fort du fyller tanken.

Du mener kanskje kWh  (eller kWt) ?

kW/t er noe helt annet.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Lars C. Krogenæs

Sitat fra: pwb på søndag 30. november 2014, klokken 11:53
Jo, det er urimelige. Men mulig tid + kw hadde vært en mulighet. Helt ko-ko at de med raske/kraftige ladere skal slippe billigere unna.

Prisen på strøm er nesten uvesentlig i forhold til andre kostnader med å drifte hurtigladere. Minuttpris er dermed det eneste fornuftige, samtidig som det gir en enkel prismodell å forholde seg til for kundene.

PWB må gjerne boikotte og holde seg unna, men jeg tror ikke han får andre med seg. PWB kan jo benytte seg av Ishavsveien for å markere sin avsky mot Grønn Kontakt :-)
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Philippo10

Hvorfor i all verden har ikke disse noe i Trondheim og nordover?
Tesla Model S Performance 85 Brun - Alt utenom barneseter og Nappaskin.
16/06-2014 - Bestilt - 01/12 Levert
VIN: 465XX - Trondheim

Rio

Sitat fra: Philippo10 på tirsdag 02. desember 2014, klokken 17:47

Sannsynligvis fordi de setter opp ladere i nærheten av der folk bor! ;)

;)
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

K S

Sitat fra: Rio på tirsdag 02. desember 2014, klokken 19:37
Sitat fra: Philippo10 på tirsdag 02. desember 2014, klokken 17:47

Sannsynligvis fordi de setter opp ladere i nærheten av der folk bor! ;)

;)

Folk å folk.....  ;D

Knotten

Sitat fra: pwb på søndag 30. november 2014, klokken 11:30

Med kWh prising (som eks Sande Auto i Bergen) betaler en for det en får, ok, men med minuttpris lønner det seg definitivt å lade med høy ladestrøm og en unngår at egoister står og saktelader til det er helt fullt.

Minuttprising er definitivt TINGEN!!   ;D
Nissan Japan Leaf, blå, siden juli 2013, foreløpig 88000 km - dette er moro!!
UM-EVSE ladekabel uten kladd-forskjellen på 10A og 16A føles større enn ventet!

El gresstrimmer
El tannbørste..

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA