Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

EPC varsellampe, mm..

Startet av SiriPiri, søndag 23. november 2014, klokken 23:22

« forrige - neste »

SiriPiri

Hepp:)

Fikk vår E-golf i juli. Sporadisk så opplevde vi feil etter ladning på morningen med epc lampe som lyser. Får da ikke opp "ready" men bilen er i gang. Får ikke kjørt, og ratt er "låst".
Møller løste dette med ny ladekabel, trodde de.
Dagen etter ny ladekabel ble enda en feilmelding lagt til det som er nevnt over: "start ikke mulig, trekk ut ladekabel". Ladekabel var da ikke koblet til. I tillegg fikk vi ikke stoppet bilen (av/på knapp var "død").


Nå er bilen stått på Møller i 2,5 uke.
Fabrikk i Tyskland mener det må en software-oppdatering til. Men denne må lages og testes...i mellomtiden må bilen stå hos de.

Har fått lånebil, og møller dekker bom/drivstoff/parkering...så er ikke noe å si på servicen, men var liksom ikke dette vi så for oss.

Flere som opplever dette?

woody

Jeg fikk dette på lånebilen jeg kjørte i helgen.
Tror det skjedde etter at jeg forlot bilen med nøkkelen i lomma mens bilen fortsatt var i gang.
Løste seg etter en stopp og en ny start.
2015 e-Golf Night Blue
2013 Auris Touring Sport hybrid
2019 Kia e-Niro First Edition
2019 Audi e-tron 55 Edition One
2013 Nissan Leaf
2020 Mercedes EQV 300 Charge
2023 Tesla Y LR

Råde

e-Golf | X75D

SiriPiri

Fikk bekreftet software-feil i dag. Så nå er det å vente på oppdatering   :-X



Electron

#4
Hei!

Opplever sporadisk det samme med min E-Golf. Min Møller-forhandler i Bergen hadde ikke hørt om denne feilen på disse bilene. Kan jeg spørre om hvilken konkrete forhandler du har forholdt deg til? Da kan gjerne min forhandler ta en tlf. for å rådføre seg med de, og dermed unngår jeg billøse dager pga. masse feilsøking :)

Jeg fikk ikke time før 9. desember, men hvis de kan gå "rett på sak" klarer de gjerne å skvise den innimellom i ledige stunder! Hadde vært greit å i hvert fall fått vite hva som er galt.

Send evt. pm hvis det passer bedre!

På forhånd takk!!!! :)


SiriPiri

Vi har Møller Trondheim som butikk/verksted:)

Lykke til med fiks :)

Electron

#6
Sitat fra: SiriPiri på onsdag 26. november 2014, klokken 06:59
Vi har Møller Trondheim som butikk/verksted:)

Lykke til med fiks :)

Mange takk! Skal viderebringe dette til Møller i Bergen :) Har de oppdateringen klar, eller må den "utvikles" først?

TS

Sitat fra: SiriPiri på tirsdag 25. november 2014, klokken 18:02
Fikk bekreftet software-feil i dag. Så nå er det å vente på oppdatering   :-X

Står ved siden av en dame med samme problemet på Elverum nå. Kommer ikke i gang . Tidligere har hun gått ut og inn av bilen for å få den i gang  .
Er det en reboot mulighet i eGolf som på Model S?
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

SiriPiri

Sitat fra: Electron på onsdag 26. november 2014, klokken 09:51
Sitat fra: SiriPiri på onsdag 26. november 2014, klokken 06:59
Vi har Møller Trondheim som butikk/verksted:)

Lykke til med fiks :)

Mange takk! Skal viderebringe dette til Møller i Bergen :) Har de oppdateringen klar, eller må den "utvikles" først?

Må nok lages en oppdatering, ja. Jobbes visstnok med det nå. Men de har ingen peiling på når dette er klart.  ???

SiriPiri

Sitat fra: TS på onsdag 26. november 2014, klokken 16:44
Sitat fra: SiriPiri på tirsdag 25. november 2014, klokken 18:02
Fikk bekreftet software-feil i dag. Så nå er det å vente på oppdatering   :-X

Står ved siden av en dame med samme problemet på Elverum nå. Kommer ikke i gang . Tidligere har hun gått ut og inn av bilen for å få den i gang  .
Er det en reboot mulighet i eGolf som på Model S?

Ingen reboot mulighet som jeg vet om, nei.
Men fikk damen i gang bilen, eller ble det tauing?

eivhelle

Reboot vil vel her i så fall være å koble  fra og til  12V batteriet og håpe på det beste.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

TS

Sitat fra: SiriPiri på onsdag 26. november 2014, klokken 17:23
Sitat fra: TS på onsdag 26. november 2014, klokken 16:44
Sitat fra: SiriPiri på tirsdag 25. november 2014, klokken 18:02
Fikk bekreftet software-feil i dag. Så nå er det å vente på oppdatering   :-X

Står ved siden av en dame med samme problemet på Elverum nå. Kommer ikke i gang . Tidligere har hun gått ut og inn av bilen for å få den i gang  .
Er det en reboot mulighet i eGolf som på Model S?

Ingen reboot mulighet som jeg vet om, nei.
Men fikk damen i gang bilen, eller ble det tauing?

Hun prøvde først å koble i ladekabel og ta ut den igjen.  Funket ikke.
Jeg ba hun ringe Møller. Etter 20min kjørte hun av gårde. (Fra sin arbeidsplass)
Sendte hun link til denne tråden.
Hvordan er det med support på VW e biler?
Har de hotline?
Tesla kan man ringe ( hele døgnet?) og de kobler seg på bilen for å lese av status, rette hangups og ev. rekvirere kontakt fra servicesenter for time .
(Vurderer nemlig å ta eGolf i innbytte på Teslan og klare meg med det et års tid.)
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Ohm

@TS: Ikke blitt informert om en slik hotline og jeg tror heller ikke VW kan koble seg til bilen. Det krever i såfall samtykke.

Har en kompis med TMS, han får fikset mye via 3g, småfeil som har oppstått. Veldig bra opplegg.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

Electron

#13
Min e-golf har gått bananas med dette. Nå skjer det oftere og oftere, og man kan rett og slett ikke stole på bilen lengre...

...og jeg som valgte VW pga. at jeg ville ha en driftssikker bil.... FML :(

SiriPiri

Sitat fra: Electron på fredag 28. november 2014, klokken 09:59
Min e-golf har gått bananas med dette. Nå skjer det oftere og oftere, og man kan rett og slett ikke stole på bilen lengre...

...og jeg som valgte VW at jeg ville ha en driftssikker bil.... FML :(

Vi kjører låne (diesel) golf fra Møller enn så lenge. Heller det enn ustabil el golf  ???

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA