Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

EPC varsellampe, mm..

Startet av SiriPiri, søndag 23. november 2014, klokken 23:22

« forrige - neste »

Electron

Sitat fra: SiriPiri på mandag 15. desember 2014, klokken 07:16
Sitat fra: Electron på mandag 15. desember 2014, klokken 01:02
Sitat fra: Rio på mandag 15. desember 2014, klokken 00:54
Det er helt klart noe som burde vært logget av OBD2-systemet, men noen ganger er det feil i feilsystemet! ;)

Og noen ganger er feilene bortimot umulig å gjenskape. Da blir det virkelig vanskelig å finne dem. Det beste, hvis det skjer igjen, er å få bilen til verksted mens feilen opptrer. Da er et lettere for mekanikeren å feilsøke.

Ja, absolutt. Jeg følte meg litt teit når de ikke kunne finne noe.... Bilen tullet seg i hvert fall igjen, det er det ingen tvil om :)

Når jeg får bilen tilbake skal jeg prøve å "fremprovosere" feilen, uten at jeg helt vet hva jeg skal gjøre for å få det til. Får bare prøve å tenke gjennom hva jeg gjør mens jeg bruker bilen. Finner jeg ut av det, kan jeg gjøre det mens mekanikeren ser på.
Problemet er når det oppstår mens jeg bruker bilen, for det varer ca. 8-10 minutter, så normaliserer den seg igjen. I løpet av de 8-10 minuttene kommer jeg ikke av flekken.
Frustrerende, for nå klarer jeg ikke å stole på bilen. Får heller kjøpe meg en gammal Land Cruiser :)

Møller Trondheim har klart å få fremprovosert feilen hos oss... 
Håper fortsatt på en varig fiks, men begynner nå å tvile, etter over 6 uker med lånebil. Og fortsatt NULL brukbar info fra selger. Lei. Var ikke dette vi så for oss.

Vet du hva de gjør for å få fram feilen? Er det, som Kent er inne på, å starte bilen uten å holde bremsen inne?
Er også passe lei! Har mest lyst å kvitte meg med bilen, men det er jo ikke rette tiden å selge nå rundt jul/nyttår. Uansett må den jo fikses før den kan selges videre :(

Rio

Sitat fra: Electron på mandag 15. desember 2014, klokken 10:59
Sitat fra: Kent på mandag 15. desember 2014, klokken 01:38
Nå får man vel EPC feil når man starter bilen uten å holde ned bremsa og, så skjønner igrunn om den ikke logges :p

Ok, det var ny info for meg :) Det skal jeg forsøke med en gang jeg får bilen tilbake! Men uansett om så skulle skje, skal jo ikke bilen låse seg helt i 8-10 minutt? Det er greit med sikkerhet, men det får da være måte på :)

Erfaringsmessig viser det seg at de fleste ulykker kun skjer hvis man ikke holder bremsepedalen inne hele tiden. ;)
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Kent

Sitat fra: Electron på mandag 15. desember 2014, klokken 11:01
Vet du hva de gjør for å få fram feilen? Er det, som Kent er inne på, å starte bilen uten å holde bremsen inne?
Er også passe lei! Har mest lyst å kvitte meg med bilen, men det er jo ikke rette tiden å selge nå rundt jul/nyttår. Uansett må den jo fikses før den kan selges videre :(

Jeg tror egentlig ikke det er det som er feilen, varsellampa er riktignok det samme, men hos meg så trenger jeg bare trykke ned bremsen og start igjen, så forsvinner lampa, den låser seg ikke i det hele tatt.
Sarpsborg -
Night Blue E-Golf - 30.07.14 125kkm solgt 18.10.21
Mars Orange/Cherry Black Kia E-Soul 64kwh Exclusive 14.10.21

Electron

Sitat fra: Rio på mandag 15. desember 2014, klokken 11:32
Sitat fra: Electron på mandag 15. desember 2014, klokken 10:59
Sitat fra: Kent på mandag 15. desember 2014, klokken 01:38
Nå får man vel EPC feil når man starter bilen uten å holde ned bremsa og, så skjønner igrunn om den ikke logges :p

Ok, det var ny info for meg :) Det skal jeg forsøke med en gang jeg får bilen tilbake! Men uansett om så skulle skje, skal jo ikke bilen låse seg helt i 8-10 minutt? Det er greit med sikkerhet, men det får da være måte på :)

Erfaringsmessig viser det seg at de fleste ulykker kun skjer hvis man ikke holder bremsepedalen inne hele tiden. ;)

Hei igjen!

Joda, det stemmer! Jeg får også EPC når jeg ikke holder bremsen nede når jeg trykker startknappen. Da er det bare å trykke inn bremsen, og alt fungerer som normalt.

Likevel fikk jeg ny totalblokkering i dag, julaften, da under sakte kjøring. Plutselig stopper bilen, og EPC lyser i dashboardet. Da får jeg ikke gjort noe som helst. Trykker bremsepedal, startknapp, forsøker å låse bilen med nøkkelen, men ingenting fungerer. Bilen er "i gang" men man får ikke gjort noe som helst..... Kjempegreier dette!!! :( Men, nok om det; GOD JUL :)

Electron

#34
Ny oppdatering!

Etter å ha diskutert en del med forhandler (i en veldig god tone) fikk jeg i går (29/12) tilbud om å få ut en tilsvarende bil, slik at det nå blir forhandler som tar seg av å fikse opp i "mandagsbilen".

Det var også et annet alternativ som gikk ut på at de kunne selge bilen for meg etter at den var fikset.

Etter å ha tenkt meg om, kom jeg til at det kanskje er greit å gi det hele en ny sjanse, og begynne på ny frisk med en annen bil.

Jeg synes forhandler har vært svært løsningsorientert i denne saken, og det har gjort det hele litt lettere!

Det jeg hadde ønsket meg mest, var selvfølgelig at de kjøpte bilen tilbake, men jeg kan likevel ikke kreve dette når jeg får ut et tilsvarende produkt. Alt i alt er jeg fornøyd.

Forhandler heter for øvrig Autonett Bergen - som ut fra min erfaring trygt kan anbefales videre!

Da håper jeg jeg aldri mer opplever at bilen låser seg igjen! :)

SiriPiri

Sitat fra: Electron på tirsdag 30. desember 2014, klokken 18:51
Ny oppdatering!

Etter å ha diskutert en del med forhandler (i en veldig god tone) fikk jeg i går (29/12) tilbud om å få ut en tilsvarende bil, slik at det nå blir forhandler som tar seg av å fikse opp i "mandagsbilen".

Det var også et annet alternativ som gikk ut på at de kunne selge bilen for meg etter at den var fikset.

Etter å ha tenkt meg om, kom jeg til at det kanskje er greit å gi det hele en ny sjanse, og begynne på ny frisk med en annen bil.

Jeg synes forhandler har vært svært løsningsorientert i denne saken, og det har gjort det hele litt lettere!

Det jeg hadde ønsket meg mest, var selvfølgelig at de kjøpte bilen tilbake, men jeg kan likevel ikke kreve dette når jeg får ut et tilsvarende produkt. Alt i alt er jeg fornøyd.

Forhandler heter for øvrig Autonett Bergen - som ut fra min erfaring trygt kan anbefales videre!

Da håper jeg jeg aldri mer opplever at bilen låser seg igjen! :)
Så kjekt å endelig få en løsning! Og at du ble fornøyd  :D

Vi er fortsatt på lånebil... Nærmer seg snart 2 mnd nå. Vi har luftet å få tilsvarende bil, Møller mente det beste de kunne gjøre var at vi fortsatte med diesel lånegolf (med alle utgifter dekt), til vår e golf er i orden.  :-\ Vi får ta opp kontakten med de når jula er ferdig ???

Electron

#36
Sitat fra: SiriPiri på tirsdag 30. desember 2014, klokken 20:39


Vi er fortsatt på lånebil... Nærmer seg snart 2 mnd nå. Vi har luftet å få tilsvarende bil, Møller mente det beste de kunne gjøre var at vi fortsatte med diesel lånegolf (med alle utgifter dekt), til vår e golf er i orden.  :-\ Vi får ta opp kontakten med de når jula er ferdig ???

Skremmende at det tar så lang tid - og like skremmende at min "gamle" bil angivelig var oppdatert, men likevel fortsetter å tulle seg....

Synes Møller burde gi dere en ny bil, men det er vel vanskelig å komme noen vei så lenge man får lånebil. Da er man i prinsippet hjulpet, men man får jo ikke elbilfordelene, da....

Min erfaring fra tidligere kjøp hos Møller er at de ikke er spesielt fleksibel. VW-forhandlere i Bergen har generelt hatt et dårlig rykte i lengre tid (også før Møller, da det het Teigland Bil). Vet ikke om dette er gjengs i resten av landet.

Jeg er glad min forhandler ser det fra min side, og gir meg en annen bil. Dette er noe de vil tape penger på, men samtidig beholder de troverdighet og får selvfølgelig god gratisreklame når jeg forteller dette til venner, kolleger etc...

SiriPiri

Endelig!!!

Bilen er fortsatt hos Møller... Hva som skjer videre med den, blir ikke lengre vår bekymring.


I uke 8 får vi levert NY golf ;D

Er vel unødvendig å si at vi gleder oss?!  ;D



Ohm

Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

Electron

#39
Sitat fra: SiriPiri på tirsdag 13. januar 2015, klokken 20:59
Endelig!!!

Bilen er fortsatt hos Møller... Hva som skjer videre med den, blir ikke lengre vår bekymring.


I uke 8 får vi levert NY golf ;D

Er vel unødvendig å si at vi gleder oss?!  ;D

Veldig bra å høre! Bedre sent enn aldri :)
Får dere med varmepumpe også? :)

Electron

#40
Jeg fikk også ut en ny bil - men; det kom faktisk opp en feilmelding på ACC (Adaptiv Cruise Control) når jeg hentet den!!! Det viste seg at bilen hadde gått i "transportmodus", noe som kunne skje under transport. Likevel ikke en pangstart med den nye bilen :(

Dagen etter skulle jeg igjen hente (den nye) bilen etter at det var konstatert og ordnet ang. transportmodus (som forsåvidt ikke bekymret meg så veldig, da det var en logisk forklaring på dette).
Da var skjermen i bilen totalt låst. Prøvde å slå av og på skjermen, av og på tenning, etc... ingenting skjedde. Lang historie kort; tror både jeg og forhandler var ganske lei etterhvert, så jeg fikk tilbud om å bli fritatt fra kjøpet (riktignok med et (ikke dramatisk) økonomisk tap for meg). Jeg valgte å gå for dette, og mønstrer dermed av eGolf-eventyret. Tror det blir Toyota Land Cruiser på meg nå.....

Jeg er likevel rimelig fornøyd med å komme ut av det hele uten de store økonomiske lidelsene.
Som en kuriositet kan det nevnes at jeg snakket med en kundebehandler i en av de større låneaktørene, og fortalte historien min. Han kunne da fortelle at han hadde hatt flere kunder som hadde hatt div. trøbbel med eGolfene. Men, for alt i verden; jeg har en kollega som fikk sin bil i vår, og den har gått uten et feilslag.

Hva gjelder den første "EPC-bilen", med EPC-lyset som jo tråden handler om, står den hos Møller enda......
Jeg vet ikke hva de har funnet ut, eller hva som skjer med den. Det er jo tydelig at de sliter med å få løst EPC-gåten!


SiriPiri

Da er saken vår med Møller avsluttet!
Når ting ble som de ble, kunne vi ikke vært mere fornøyd med oppfølging og hjelp fra Møller og folka der :)

Ny el golf hentet ut i dag ;D Endelig!!

Den forrige skal sendes tilbake til fabrikk..siden de fortsatt ikke har funnet feilen ???


Luftventil

Sitat fra: SiriPiri på søndag 23. november 2014, klokken 23:22
Hepp:)



Har fått lånebil, og møller dekker bom/drivstoff/parkering...så er ikke noe å si på servicen, men var liksom ikke dette vi så for oss.


Tydelig Møller har skjerpet seg på kundebehandlingsområdet! Kan ikke klage på den servicen du har fått iallefall.
- 2015 VW E-Golf

- 2017 Tesla Model S75D

e-Intro

Vel da er bilen nok en gang levert på verksted.
EPC og melding om at ladekabelen måtte kobles fra, dette til tross for at den lå i bagasjerommet.
2. gang på under en mnd.

Noen flere med samme problem?

ottcom

Ja,  har fått samme feil ved et par anledninger. Har servicetime 12 mars hos Møller Drotningsvik. Siden dette tydeligvis er en kjent feil, vil jeg tro at det ordnes. "Rusk" i software dukker opp alle steder.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA