Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Oppdatering av navigasjonssystemet

Startet av olegregert, søndag 16. november 2014, klokken 18:00

« forrige - neste »

olegregert

Jeg har hatt E-UP i 4 måneder og lurer på hvor ofte oppdaterer dere navigasjonssystemet/styringsenheten på nettet.

03sib113

Hatt den i ett år og aldri gjort det. Kanskje på tide.. Hvordan gjøres det? Noen som vet?
2020 (-1) Deep Blue Metallic Model 3 LR
2013 Tungsten E-Up!

Elmo

Du må ta den ut av bilen og koble til PC.  PC-programmet heter Garmin Express.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

elektrolux

Prøvde dette, men virusprogrammet advarte mot malware. Noen som har prøvt dette med suksess?
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Elmo

Ja, jeg har gjort det to ganger med navi'n på jobbens eUp. Kan ikke huske noen problemer, men det er snart ett halv år siden siste gang.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

jan-c

Sitat fra: Elmo på tirsdag 25. november 2014, klokken 22:07
Du må ta den ut av bilen og koble til PC.  PC-programmet heter Garmin Express.

Jeg har ikke gjort dette sjøl, ennå. Garmin Express høres litt merkelig ut? Ta en titt på denne linken:
http://www.volkswagen.no/no/innovasjon-og-miljo/downloads/brochure/map-updates/instructions-discover-media.html
2015: e-Golf
2018: e-Golf
2023: ID.5 GTX

poskare

Garmin brukes i e-up, mens linken i Jan-c's svar er til Discover enheten i e-Golf. :)

jan-c

Sitat fra: poskare på fredag 05. desember 2014, klokken 23:56
Garmin brukes i e-up, mens linken i Jan-c's svar er til Discover enheten i e-Golf. :)
Ahaa - dårlig feltarbeid av meg - flott oppklaring :D
2015: e-Golf
2018: e-Golf
2023: ID.5 GTX

olegregert


jonrb

Programmet for å oppgradere Garmin-enheten i e-up heter Fresh og kan lastes ned herfra:

https://volkswagen.garmin.com/volkswagen/?lang=nb_NO

Fresh kan laste inn nye kart, oppdatere programvaren, ta sikkerhetskopi osv.
NB: Ved oppdatering av programvaren kan innholdet på Garmin-enheten forsvinne, f.eks veipunkter.
VW e-up! 2014
VW e-Golf FL 2017
Venter på ID BUZZ


Schled

Jeg får ikke til å oppdatere Navigasjons enheten i e-Upn med Garmin Express. Det er Garmin Fresh som må brukes.
Antar at dette har noe med at navigsjons enheten egentlig ikke er utviklet av Garmin men av Navigon som Garmin har kjøpt opp.

Jeg har en annen Garmin enhet i den andre bilen min. Forskjellen på disse to enhetene er ganske stor.
Vil nesten si at garmin enheten i e-Upn er litt som om noen har satt Porsche merke på en boble. Forskjellene er store.
2014 VW e-up
2018 Hyundai Kona Electric

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA