Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Framskjøvet leveringsdato for S85D

Startet av Sprucemoose, lørdag 25. oktober 2014, klokken 20:57

« forrige - neste »

GeirHM

Det står intet om det på mytesla, men Tesla Norge på telefonen kunne informere om at bilen går i produksjon "i dag eller i morgen". Det må bety at min D blir blant de aller første de produserer. Og at jeg har håp om påske i elektrisk drift på fire hjul, VIN 70607.

snappy

Håpet lever - "Under produksjon Tesla-fabrikken bygger din Model S"
85D - Vin 69818

2014 e-UP
2015 85D

runwatt

Under produksjon her også fra idag - Vin 699xx - Grå 85D alt utstyr
S85, Alt utstyr, svart, solgt...
85D, Alt utstyr, grå, mars 2015

nebbulk

P722..
The Tesla Factory is building your Model S.
Bekreftet 30/12-14 - levering i mars 15... Ikke noe å si på leveringstiden ;)
Black Beauty P85+ Mellombrunt /pianosort / Grå 21" / All inclusive!

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: nebbulk på fredag 30. januar 2015, klokken 20:36
P722..
The Tesla Factory is building your Model S.
Bekreftet 30/12-14 - levering i mars 15... Ikke noe å si på leveringstiden ;)
I så fall er det vel en P85D du har bestilt?

GeirHM

31 januar 2015. My Tesla: The Tesla Factory is building your Model S. VIN 70607

snappy

Sitat fra: snappy på torsdag 29. januar 2015, klokken 18:04
Håpet lever - "Under produksjon Tesla-fabrikken bygger din Model S"
85D - Vin 69818

04/02 In transit.
2014 e-UP
2015 85D

GeirHM

snappy:
Sitat04/02 In transit.

Det må være en av de aller første kundebestillingene på 85D som er ferdigprodusert. Jeg har ennå ikke sett noen rapport om amerikanske kunder som har mottatt sin bestilling.

snappy

Er et konkret bevis på at målrettet arbeid med F5 tasten hjelper.

Vogna er satt sammen av det mest rutinerte teamet og testet av Elon regner jeg med.

FÅ DEN PÅ BÅTEN...
2014 e-UP
2015 85D

bull

Sitat fra: snappy på onsdag 04. februar 2015, klokken 13:47
Er et konkret bevis på at målrettet arbeid med F5 tasten hjelper.

Vogna er satt sammen av det mest rutinerte teamet og testet av Elon regner jeg med.

FÅ DEN PÅ BÅTEN...

Nice! Jeg må på kurs i F5 tast merker jeg, min er enda i produksjon. Ut ifra din produksjonstid burde min være i transit i morgen :)

bull


GeirHM

Her er en til i F5 klubben, tastearbeidet ga meg "in transit" i dag. Stopp båten, det er flere som skal ombord!

Jeg merker nå at jeg fikk en plutselig interesse for logistikk og transportbransjen. Er det slik at bilene først fraktes med tog til østkysten? Hvor da? Og hvor går båten? Direkte til Drammen? Eller er det båtbytte i Rotterdam først? Er det slik at nederlenderne også skrur på bilene våre?

Jeg mener de burde gjort denne frakten med fly. Elektriske sådanne. Og bilen min trenger ikke å lære seg nederlandsk. Den har mer enn nok med å lære seg norsk.

Dennis

Sitat fra: GeirHM på torsdag 05. februar 2015, klokken 08:12
Her er en til i F5 klubben, tastearbeidet ga meg "in transit" i dag. Stopp båten, det er flere som skal ombord!

Jeg merker nå at jeg fikk en plutselig interesse for logistikk og transportbransjen. Er det slik at bilene først fraktes med tog til østkysten? Hvor da? Og hvor går båten? Direkte til Drammen? Eller er det båtbytte i Rotterdam først? Er det slik at nederlenderne også skrur på bilene våre?

Jeg mener de burde gjort denne frakten med fly. Elektriske sådanne. Og bilen min trenger ikke å lære seg nederlandsk. Den har mer enn nok med å lære seg norsk.

Kan sikkert få den på fly hvis du spør og betaler 100 000 ekstra i frakt :) Men brukbare elektriske fly finnes ikke enda :P

moso

Min er også ferdig produsert i dag :). Da er det bare å vente - får vel ikke flere oppdateringer før beskjed om leveringsdato. Bilene våre skrus forøvrig ikke på i Nederland (ingen avgiftsmessig grunn til det), men det hender (alltid?) de er på båter som lastes om der.
Saxo - iMiev - Tesla - Tesla - Tesla

GeirHM

Femti dager sies det at det tar fra produksjonsslutt til vi har nøkkelen i handa. Det blir farlig tett på palmesøndag det. Ellers med sånne astronomiske summer som denne blikkboksen koster, synes jeg gutta fra kalifornia kunne spandert et flysete på bilen. Turistklasse, om ikke annet. Jeg er ellers glad for å høre at bilen ikke behøver å lære seg nederlandsk. Jeg foretrakk alltid å høre Ard Schenk snakke norsk.  :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA