Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Valgmulighet for enten sommer -eller vinterdekk?

Startet av -Xee-, onsdag 22. oktober 2014, klokken 09:36

« forrige - neste »

-Xee-

Hei!

Har levering på min ModelS i desember. Er det slik at jeg kan velge om jeg vil ha bilen levert med enten sommerdekk eller vinterdekk? Eller finnes ikke denne valgmuligheten? Tenkte det hadde vært mer praktisk å få den levert med vinterdekk nå, og at jeg senere kunne kjøpe sommerdekk etter noen måneder. :)

Arath

Bilen blir levert med sommerhjul.
Dersom du ønsker vinterdekk må dette bestilles separat.

Det enkelte har gjort tidligere er å kjøre til dekkmann(?) rett bak og lagt vinterdekk på orginalfelgene. Slipper å legge ut for to sett felger med en gang.
Så spørs det om hvordan føret er akkurat denne dagen.

B_Tesla

Kanskje en fordel å nevne hvilken by. Er nok ikke allle byer hvor Tesla holder til som har dekkmann rundt hjørnet;)
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Arath

Var forøvrig dekkmestern som lå rett rundt hjørnet for tesla drammen, og ikke dekkmann.

-Xee-

Bilen skal bli hentet fra Tesla Drammen ja :).

Og hva anbefaler dere mtp. piggdekk eller piggfri vinterdekk? Ulempene og fordelene ved dem begge?

MyMuffin

Sitat fra: -Xee- på fredag 24. oktober 2014, klokken 10:33
Bilen skal bli hentet fra Tesla Drammen ja :).

Og hva anbefaler dere mtp. piggdekk eller piggfri vinterdekk? Ulempene og fordelene ved dem begge?

Piggdekk er nok noe bedre på skikkelig glatt isføre
Men FY som det støyer.

Skal du sko deg for de 2-3 dagene i året der piggdekk hadde vært en fordel, eller for de resterende dagene der du kjører på asfalt og piggfritt yter best.

Valget var lett meg, piggfritt. Bilen er såpass støysvak at piggdekk virkelig ødelegger idyllen.
bestilte 4 stk michelin X-ice 3 fra Dekkonline, betalte akkurat 10k inkl. frakt.

2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA