Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

P85D kjøpere, når forventes bilen? Pluss div info

Startet av AndreS, tirsdag 14. oktober 2014, klokken 16:05

« forrige - neste »

skywalker

Ferdig produsert ;D Forventet levering om 50 dager i følge DS.
2 stk Model 3 reservert 31.3.16
P85D rød P68018 levert 24.2.15
P85 levert 08.11.13(solgt)
Leaf tekna 2013 som #2
BMW 520 dat som nå er historie
Tidligere Think 65000km
Trondheim

Dennis


skywalker

Vet ikke hvor mye My Tesla er til å stole på, men i følge den startet produksjonen 13.01 Og var ferdig i dag 17.01.  ???
2 stk Model 3 reservert 31.3.16
P85D rød P68018 levert 24.2.15
P85 levert 08.11.13(solgt)
Leaf tekna 2013 som #2
BMW 520 dat som nå er historie
Tidligere Think 65000km
Trondheim


btsvennes

Hmmm... Håper at "My Tesla" henger litt etter. Bilen gikk i produksjon 09.01 og har fremdeles den statusen. Ifølge min DS ble den lakkert 12.01.
2023 Tesla Model Y Performance (til salgs)
2023 Tesla Model X Plaid
2015 Tesla Model S P85D(+) -> P85D(+) -> P90D(+) 677XX Solgt

jazzwheel

Har lest på engelske forumer at følsomhet på rattet (comfort - standard - sport) og tractioncontrol (on - off) ikke finnes på P85D - kan noen bekrefte det?

Dennis

Stemmer det, men tror styringen endres etter hastighet nå. P85D har ikke traction control on/off. Men har slip start i stedet. Den skal vist hjelpe for å komme seg løs hvis man sitter fast. Men tror også den deaktivere TC siden man kan vist spinne og lage donuts med den på :P

overlay

Sitat fra: Dennis på søndag 18. januar 2015, klokken 23:16
Stemmer det, men tror styringen endres etter hastighet nå. P85D har ikke traction control on/off. Men har slip start i stedet. Den skal vist hjelpe for å komme seg løs hvis man sitter fast. Men tror også den deaktivere TC siden man kan vist spinne og lage donuts med den på :P
Trodde de tok en sikring for å få til det?  Mulig jeg har missforstått :p

Dennis


https://www.youtube.com/watch?v=kG6veF_34QE

P85D vs Hellcat. Bare synd han som kjører Hellcat ikke har lært å kjøre enda for kunne vært et interessant løp.
Men uansett får man se P85D kjøre på rett over 11.6 sek.

Teslanewbie

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Dennis

Kom en ny oppdatering til P85D i natt. Comfort, Normal og Sport styremodusen er tilbake igjen som ikke har vært tidligere på P85D.

Jaws

The Tesla factory is building your Model S   :D VIN 690XX
Grå P85D, 21", tech, luft, karbon, ultra hifi, next-gen seter.

SimenT

Min DS ringte i går ang baksetene. Skulle ikke påvirke leveringsdatoen av jeg valgte NG bak også. Hun fortalte at min var forventet produsert til 2. uke i februar og at sein mars var realistisk. Bestilte min i jula.
Depositum Model X
Bestilt P85D sent mars lev.

frosken

Min bil har vært i produksjon siden 27. desember. Det er 24 dager i produksjon så langt.

For over en uke siden fikk jeg mail av DS med detaljer om finansiering etc. og fikk beskjed om at bilen ble ferdig produsert 7. januar og ble klargjort til transport. I dag snakket jeg med DS på telefon og fikk vite at bilen var ferdigprodusert, men ble holdt tilbake. Han kjente ikke til hvorfor eller hvor lenge, men kunne fortelle at det var en del andre i samme situasjon.

Ser ut til at det begynner å spøke for levering sent i februar :(

PCS

Sitat fra: frosken på tirsdag 20. januar 2015, klokken 15:22
Min bil har vært i produksjon siden 27. desember. Det er 24 dager i produksjon så langt.

For over en uke siden fikk jeg mail av DS med detaljer om finansiering etc. og fikk beskjed om at bilen ble ferdig produsert 7. januar og ble klargjort til transport. I dag snakket jeg med DS på telefon og fikk vite at bilen var ferdigprodusert, men ble holdt tilbake. Han kjente ikke til hvorfor eller hvor lenge, men kunne fortelle at det var en del andre i samme situasjon.

Ser ut til at det begynner å spøke for levering sent i februar :(

Dette er nøyaktig samme scenario som med meg. Jeg har dog ikke fått beskjed om tilbakeholding fra min DS, selvom jeg har mistenkt at det er noe galt og sent februar nok bare blir å glemme.

Hva er dine spec på bilen, så kan vi se om det har noe med utstyrsvalg/kombinasjon og gjøre.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA