Underskriftskampanje for å få retrofit av Autopilot

Startet av M@Do, mandag 13. oktober 2014, klokken 23:09

« forrige - neste »

Teslanewbie

Sitat fra: pgi på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 11:01
Sitat fra: Teslanewbie på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 10:47
Sitat fra: christian1986 på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 10:40
Forstår ikke denne diskusjonen egentlig. De fleste av oss som fikk bilen tidlig vet hva det koster å ettermontere noe så "enkelt" som innfellbare sidespeil. Prisen på ettermontering av dobbeltlader har også vert kjent, og egentlig ganske hinsides.

Så, når dette er kjent. Hvorfor blir da folk forundret over at de ikke kan få oppgradert sine biler? Hvor mange tror dere ville tatt seg råd til å legge pengene på bordet? Ser for meg at vi lett snakker om 100k for å få alt på plass. Ledningsnett, ny rute, ekstra hardware, konfigurasjon...

jeg kjøpte bilen i den troen ( og forsikringen fra Tesla) at nyere sikkerhetssytem skulle være ettermonterbare, bilen var slik utformet at den tok høyde for nye system, dette lå til grunn for mitt valg til å kjøpe bilen ellers hadde jeg ventet ... Hva er det du ikke skjønner?
har du dette skrevet i kontrakten, har du noe skriftlig angående dette?

ok , dumme meg som stolte på uttal fra Tesla representanter ved flertall anledninger... ska ta alt skriftelig fra nå av...
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

christian1986

Problemet er ikke om det lar seg gjøre, problemet er at ingen vil ta kostnaden. Går fint an å bygge den om til 4WD også, men å betale noen for å gjøre det er det glade vanvidd...

pgi

Sitat fra: Kallagtunet på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 10:31
Tviler på at Tesla har skriftlig har lovt noen fitte av noe slag ei heller den hårete retro utgaven:-)
hvordan kan de love S-E-X men ikke fitte  ;)

sisc1337

Dette blir som å tro på julenissen. Kanskje det er mulig, men det kommer sikkert til å koste over 100k
Perlehvit P85, 21" grå turbine, vinterpakke, panoramatak, ultra Hi-Fi lydsystem, smart luftfæring, techpakke, sikkerhetspakke, dobbeltlader, parkeringsassistent, premium interiørbelysning, hattehylle og karbonfiber interiør.

Brede

Forstår ikke denne diskusjonen egentlig. De fleste av oss som fikk bilen tidlig vet hva det koster å ettermontere noe så "enkelt" som innfellbare sidespeil. Prisen på ettermontering av dobbeltlader har også vert kjent, og egentlig ganske hinsides.

Så, når dette er kjent. Hvorfor blir da folk forundret over at de ikke kan få oppgradert sine biler? Hvor mange tror dere ville tatt seg råd til å legge pengene på bordet? Ser for meg at vi lett snakker om 100k for å få alt på plass. Ledningsnett, ny rute, ekstra hardware, konfigurasjon...

jeg kjøpte bilen i den troen ( og forsikringen fra Tesla) at nyere sikkerhetssytem skulle være ettermonterbare, bilen var slik utformet at den tok høyde for nye system, dette lå til grunn for mitt valg til å kjøpe bilen ellers hadde jeg ventet ... Hva er det du ikke skjønner?

Spørs om du er blitt lurt..  :-\
Nå har Teslaansatte sagt utrolig mye forskjellig og oppgitt feilaktig informasjon om stort sett alt mulig, mest på grunn av at de nok har hatt for lite informasjon selv. Jeg har iallefall tatt alt jeg har fått hørt med en solid klype salt, og det som eventuelt har vært viktig ber en om å få på papiret eller i kontrakt.

Jeg håper selvfølgelig også at alt av nytt utstyr skal være mulig å ettermontere, men frykter også at det i så fall blir f r y k t e l i g kostbart!  :(

Teslanewbie

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

NegativeElectrode

Dette blir nok så dyrt at få vil gjennomføre en slik oppgradering.

Det er også viktig å huske hvorfor man kjøpte Tesla i utgangspunktet. Den var den mest innovative og sprekeste familesedan på markedet, med miljøprofil i tillegg. Tesla kommer til å fortsette å utvikle bilene sine i høyt tempo. Skal de "backporte" alle features til eldre modeller vil det gå kraftig utover innovasjonsevnen, og årsaken til ihvertfall jeg nå kjøper Tesla forsvinner.

Akkurat nå har jeg trukket et vinnerlodd, men om et år er det noen andres tur. Jeg tror ikke på et langvarig stort prisfall. Bilene er altfor attraktive til at det vil skje. Hvis man bare MÅ HA autopilot, bestill ny bil.
Blå TMY 2022
Hvit TM3 2019 (solgt)
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Sjøhyene

Burde nok heller spørre om å få ny bil gratis i innbytte av tesla. Mye mer realistisk det da det vil være en mye billigere løsning for tesla og win/win for begge parter.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Brede

Heller en underskriftskampanje om å få X og 3 på veien så fort som mulig foran å bruke ressurser på ettermontering på S...  ;)

pgi

Sitat fra: Teslanewbie på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 11:12
Sitat fra: pgi på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 11:01

har du dette skrevet i kontrakten, har du noe skriftlig angående dette?

ok , dumme meg som stolte på uttal fra Tesla representanter ved flertall anledninger... ska ta alt skriftelig fra nå av...
Det er alltid lurt å få slike ting skriftlig. Da må den ansatte høre med sine sjefer som igjen må høre med sine sjefer. Får du ingenting skriftlig, så får du ta utsagnet fra den ansatte som en mulighet for at det kan være/bli mulig, men ikke noe mer enn det.

K

Signert!

For min del ville det dog holde lenge at adaptiv cruise ble tilgjengelig for oss med manuell pilot.

Lars C. Krogenæs

Ikke for å hive salt i såret gutter og jenter.

Dere har kjøpt første versjon av en elbil. Det er da en smule naivt og tro at utviklingen ville stopppe opp her? Det samme har vi sett på alle andre biler og for annet high-tech utstyr. Det kommer nye modeller som er bedre utstyrt!  Med norske priser på å fikse enkle ting på bilene vil det bli lite regningsvarende å store ombygginger som dette. Da er det bedre å selge bilen og kjøpe ny med det utstyret man trenger.

Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

tomrh

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 12:38
Dere har kjøpt første versjon av en elbil. Det er da en smule naivt og tro at utviklingen ville stopppe opp her? Det samme har vi sett på alle andre biler og for annet high-tech utstyr. Det kommer nye modeller som er bedre utstyrt!
Ja enig med Lars her, dette er for drøyt. Finnes jo f.eks. Leaf-kjøpere i 2013 som kjøpte såkalt 2013-modell tidlig på året, bare for å oppdage at euroleaf kom i juni med varmepumpe. Skulle de "uheldige" startet underskriftskampanje for å få oppgradert med varmepumpe da kanskje? Og jeg kunne godt tenkt meg LED hovedlys på min i-MiEV, kjøpte nok et år for tidlig. Er jeg blitt snytt? Nei, jeg kjøpte nøyaktig den modellen som var til salgs i 2012. Nå er bilene forbedret. Slik vil det alltid være.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

Thomas Parsli

En underskriftskampanje for at Tesla skal slutte med produktutvikling hadde vært like greit...

Det er da ingen andre produsenter som retrofitter denne typen utstyr, hvorfor skal lille Tesla gjøre det?
Og er dere villige til å betale f.eks 50.000,- mer for en ny Tesla så de kan sette av pengene for "retrofitting"?

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

jkirkebo

Sitat fra: christian1986 på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 11:13
Problemet er ikke om det lar seg gjøre, problemet er at ingen vil ta kostnaden. Går fint an å bygge den om til 4WD også, men å betale noen for å gjøre det er det glade vanvidd...

Jepp. Og jeg ville personlig blitt ganske muggen om ventetiden på service og garantireparasjoner gikk i været fordi servicesenterne brukte mye av tiden sin på å ettermontere sensorer...

Men jeg er kanskje farget av det faktum at om dette kostet 1000,- i ettermontering så hadde jeg alikevel takket nei.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA