Tesla moment over?

Startet av Jana, onsdag 08. oktober 2014, klokken 09:38

« forrige - neste »

Øggen

Jeg bestillte min tredje tesla igår, og ifølge tesla er "moment" overhode ikke over.

cra

Sitat fra: krister461 på onsdag 08. oktober 2014, klokken 12:28
Hvorfor nisjeprodukt? Vi har jo sett at Tesla for mange fint erstatter biler ala passat og mondeo som det selges hopetall av i Norge... :)

Jeg tror nok at prisen (selv om inngangsprisen for enklest utstyrte versjon er noenlunde "normal") er medvirkende årsak, og så det at den er ganske stor.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

pwb

Sitat fra: krister461 på onsdag 08. oktober 2014, klokken 12:28

Hvorfor nisjeprodukt?

el (rekkevidde om vinteren), pris og størrelse er vel de tre viktigste punktene på lista over hvorfor det er ett nisjeprodukt. Har selv elbil så første punkt er for meg ikke viktig. Men pris og størrelse er avgjørende for at ikke jeg velger Tesla. Kan kjøpe en mye bedre bil halvparten og kan vel kjøre til jeg blir 250 år før jeg har brukt opp resten på drivstoff. Så klart det er ett nisjeprodukt. Blir nok mange som blir sittende med bilene og ikke får solgt dem på finn når de skal bytte til X, blir nok avgjørende i vinter også når mange "normale" har kjøpt Tesla og man får en del andre inntrykk av hvordan bilen er om vinteren og ikke bare meninger fra den harde kjerne.

Thomas Parsli

Sitat fra: pwb på onsdag 08. oktober 2014, klokken 13:23
Kan kjøpe en mye bedre bil halvparten og kan vel kjøre til jeg blir 250 år før jeg har brukt opp resten på drivstoff.

Fortell!

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

cra

Akkurat rekkevidden om viteren er vel et punkt som gjør Tesla til litt mindre nisjeprodukt enn de andre elbilene med ~150km rekkevidde. ;)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

NegativeElectrode

Sitat fra: pwb på onsdag 08. oktober 2014, klokken 13:23
Blir nok mange som blir sittende med bilene og ikke får solgt dem på finn når de skal bytte til X, blir nok avgjørende i vinter også når mange "normale" har kjøpt Tesla og man får en del andre inntrykk av hvordan bilen er om vinteren og ikke bare meninger fra den harde kjerne.

Dette ser det ut til at Tesla har tenkt på.
Men det er gode nyheter på gang for de som vil lease en Tesla eller bytte inn sin Tesla Model S for å få Model X. Dette med innbytte har tidligere ikke vært et tema - Tesla tar nemlig ikke biler i innbytte. Men i ikke alt for fjern framtid vil dette endre seg.
http://www.tv2.no/2014/10/04/broom/tesla/elbil/model-x/6084561
Blå TMY 2022
Hvit TM3 2019 (solgt)
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Øyvind.h

Det er nesten rart det ikke ligger flere Model S på Finn.no, for jeg vil tro svært mange ikke er helt klar over hva de har kjøpt (langrekkevidde-elbil som er første egenproduserte bil fra en California-basert fersk produsent).

Model S er totalt annerledes på svært mange områder, og det krever at man endrer seg bort fra det trauste tankemønsteret.
Videre innebærer det blant annet at man bør påregne barnesykdommer, organisasjon med voksesmerter osv. De kundene som ikke tolererer den minste feil, de som har kjøpt uten å tenke på lademuligheter og de som har kjøpt bilen selv om den totalt bommer på egne behov vil jeg tro kanskje velger å selge etter kort tid. De som er ekstremt opptatt av trenger like så.

Men om det er en del som selger fordi de ikke visste hva de kjøpte, tror jeg gruppen som ikke kjøper fordi de er forutinntatte er MYE større.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Lacaixxa

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 08. oktober 2014, klokken 14:57

Men om det er en del som selger fordi de ikke visste hva de kjøpte, tror jeg gruppen som ikke kjøper fordi de er forutinntatte er MYE større.

Enig i overnevnte - og Tesla er ikke et nisjeprodukt i Norge. Den er overlegen på bagasjeplass, kjøreegenskaper, akselerasjon, innovasjon software, skjerm, pris og driftskostnader. Perfekt bil for den bilglade nordmann som kan gangetabellen. Og poenget; Nå blir den 11400 kroner billigere å omregistrere og vil dermed holde seg enda bedre i pris. Men skjønner at iveren for å kjøpe brukt Tesla til nybil-pris frister færre.
2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d (solgt)
2022 TMYP i bestilling

arnkl

Sitat fra: Øggen på onsdag 08. oktober 2014, klokken 13:16
Jeg bestillte min tredje tesla igår, og ifølge tesla er "moment" overhode ikke over.

Kvifor selde du og bestilte ny? For å få ACC, Lane Assist etc. ?
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

Øggen

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA