Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvordan reagerer Zoe når en prøver å lade på IT nett?

Startet av Bergen, tirsdag 07. oktober 2014, klokken 22:08

« forrige - neste »

Trond.m

Har fått litt forskjellig informasjon, men det er snakk om mellom 17 og 20 kg. Det er iallefall såpass mye at man må tenke litt på ryggen når man tar den ut fra bagasjerommet. Og jeg ville ikke kjørt rundt med den uten å feste den til lastekrokene i bagasjerommet.

erik e

Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

erik e

Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

Baard

Jeg har hørt så mye som 27kg...det utgjør en forskjell...hadde vært fint å vist hvor mye den egentlig veier....
Renault Zoe, 2014

Herlingo

Tipper den veier 10-15 kilo. Jeg hadde den med ut på ut på tur for første gang i dag, og det fungerte greit. Skulle jeg parkert "mer urbant", hadde jeg nok vært bekymret for tyveri eller hærverk.

Da jeg kom hjem i ettermiddag plugget jeg husmorpluggen rett i veggstøpselet for moro skyld. Til min store overraskelse lader bilen som bare det. Litt snodig siden jeg bor i Bærum og lader i et gammelt garasjeanlegg.
Berlingo electrique 2000 til 07/2014
Renault Zoe Intense hvit fra 09 2014
20 000 km elektrisk i året

erik e

Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

emil

Sitat fra: erik e på fredag 31. oktober 2014, klokken 08:24
Kg. "plastboks" ? Ingen vet ?

Joda. Veldig mange vet og har den, men siden den er så stor og upraktisk vil de ikke si det høyt siden det kan ødelegge ryktet til bilen...

Det er en "hyttetrafo" som du tar med til hytta og lar stå der, totalt upraktisk å bruke på vanlige ladestolper i byene.

torjen6

Den veger 15,7 kg, og det er ikkje meir at ein veltrena mann tar med ei hand.
Det kjem ein ny lader i andre halv år i herrens år 2015 ifølge selger hos Renault som ikkje veger meir en mormorkabelen.
I Danmark ifølge Zoe klubben kjem OHM med ein ny lader som er type ein, godkjent kabel frå Renault, dei leverer i dag ein lader som kan kobles på 32A, 16A med type 2 kobling til bilen, som dei til og med har brukt på ferja mellom Rødby/Puttgard utan problemer, her har dei brukt 32A kobling.
Søker du på youtube finner du fleire tester på laderen.
Du kan og søk om å få oppdatering frå klubben i Danmark, her ligger lista litt høgt for å bli medlem har erfart, dei følger god med på andre forum i Skandinavia.
Svart Zoe Intens 2014
Isuzu XUV Crosswind 2015
Mercedes Benz Class B Electric Drive Urban Exslusiv 2016
( leveres medio Desember )

KjellG

Kanskje det er mulig å lure Zoe slik på IT/TT nett:

En kort skjøteledning med schucko. Klipp av jordleder.
Koble den jordleder som går mot bilen til en av faselederne.
Plugg sammen.

Needless to say, ikke lovlig. Bilen bør være noenlunde tørr, stå i låst garasje med bare én nøkkel.  ;D

Dersom elektronikken aksepterer det, burde dette fungere. Vær obs på at det nå ligger fasespenning på bilens karosseri, ikke rør bilen før kontakten er trukket ut. (Det var forøvrig vanlig i gamle TVer med fase til chassis)

ladov

Sitat fra: torjen6 på lørdag 01. november 2014, klokken 00:06
Det kjem ein ny lader i andre halv år i herrens år 2015 ifølge selger hos Renault som ikkje veger meir en mormorkabelen.
Andre halvår ja... Velvel, ikke annet å gjøre enn å smøre seg med tålmodighet da. :(

Til daglig bruk dekker hjemmeladeren mitt behov men hvis man skal bruke elbilen på langtur er det to ting som teller, hurtiglading underveis og mulighet for å lade der du sover. Da har vel kanskje Renault nådd det målet om 8mnd?
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

edakcots

Torjen6. Kan du legge ut link? Har lett på nett og YouTube men mulig jeg søker med feil tekst?
Top 10 world statistics Carwings i km og trær:)
Leaf 2014 Tekna DMG
Tesla Model S 85 sort med "alt"
Renault ZOE grå intens
Tesla Model S 85 D 4x4 i bestilling
Importerer og driver kun med elbil, begynte i 2007

torjen6

#26
Min feil glemte to bokstaver; crOhm lader.

ZOE lading med 230V / 13A enfase crOhm, en ladeboks som ikkje veger nesten ingen ting!!!!!!!

Du finer ein test her; https://www.youtube.com/watch?v=RI0sRt8Hzck (Dansk)
og her; https://www.youtube.com/watch?v=S79Hw90YzYg (Tysk)

Solens mobil - Rhein-Main og taunus-emobil.de gjøre en bulk rekkefølge for den mobile ladeboks+ gratis bag inkludert.

(Når ZOE kjøp over oss, det er dette også € 500 billigere . )

Mobile - Box ca.1820 € ekskl. Fraktkostnader kan laste Zoe med opptil 22 KW , i tillegg må du riktig adapter CEE32-16 , CEE32-16 / en og en til Schuko .

I tillegg til den offentlige type2 ladestasjon , kan Zoe nå legges i alle standard stikkontakter . Er vanligvis lastet til ca 95 % hjemme, for ekskursjoner og turer Mobile -Box er ideelt. ( Park & ​​diagram eller tre- fase -saken)
Svart Zoe Intens 2014
Isuzu XUV Crosswind 2015
Mercedes Benz Class B Electric Drive Urban Exslusiv 2016
( leveres medio Desember )

GreenEyez

Sitat fra: Flips på tirsdag 07. oktober 2014, klokken 22:26
Prøvde å koble til IT-nett en gang, da lyste det rødt på ladekladden og i lyset inne i ladeluken. På dashboardet fikk jeg feilmeldingen "Check connections".

Gammel tråd, men det er også dette som skjer når man kobler til de kommunale ladestolpene i hovedstaden, selv om de har type2-kontakt. Det er egentlig ganske forvirrende at pluggen går inn, men at bilen ikke lader.


Sent from my iPhone using Tapatalk
--
Renault Zoe 41 kWh 2018-2019
Tesla Model 3 LR AWD EAP/FSD svart/hvit 03/19

Pod Point hjemmelader 3,6 kW med trafo

nofuelno

Sitat fra: erik e på fredag 17. oktober 2014, klokken 18:50
Kan ikke de som har en slik veie den.
Vi har noen sånne liggende og de veier 17 kg. ( samme som en kasse brus så det går greit å få med seg )
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 -  Maranello

hsa77

Sitat fra: nofuelno på søndag 19. august 2018, klokken 02:36
Sitat fra: erik e på fredag 17. oktober 2014, klokken 18:50
Kan ikke de som har en slik veie den.
Vi har noen sånne liggende og de veier 17 kg. ( samme som en kasse brus så det går greit å få med seg )
Nå er vel disse ikke lenger å få kjøpt?

Uansett er lademugga til nofuel å anbefale, mye mindre og lettere. Kjøp med en overgang type2->schuko slik at det går an å lade på offentlige ladestasjoner på it-nett.
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA