Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Priser service Trillingene

Startet av Lars C. Krogenæs, onsdag 01. oktober 2014, klokken 12:40

« forrige - neste »

65lars

Takker for erfaringene!  Jeg har lastet ned diverse C-Zero Service manualer, inkludert denne (Engelsk versjon) - http://service.citroen.com/ddb/modeles/czero/czero_czero/ed01-14/en_us/contenu/AC-C-ZERO_DAD_01_2014_GB.pdf - og leser nøye.

Og RolfM 's ting der: "inkludert OLJE til kr 1639 (!)" høres jo litt villt ut, da!  :-)
Mye å lære her!
Trilling, bestilt KIA

RolfM

Fikk svar fra BOS Stavanger: Oljen til kr 1639,- er olje på Bakakselen
Javel!?

AmocoCadiz

#77
Voldsom pris på olje til bakaksel etter så få km kjørt.
Er det andre som har skiftet denne oljen til slik pris, eller er det BOS Stavanger som prøver litt BS?

erik e

Girolje til i-MiEV ca. 100,- kr + mva.. Og det går på ca. 0,8 L = ca. 100,-kr.
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

65lars

<Takk.>

Til AmocoCadiz:
"Er det andre som har skiftet denne oljen til slik pris, eller er det BOS Stavanger som prøver litt BS?"
(Ja - Bullshit.  Often it "works."  Vi nordmenn oppfører oss jo ofte som "sauer til slakteren.")

Til erik e: "Girolje til i-MiEV ca. 100,- kr + mva.. Og det går på ca. 0,8 L = ca. 100,-kr."

</Takk>
Trilling, bestilt KIA

DimanC

#80
Må få 2års service for i-Miev, her er resultater fra liten pris-forespørselrunde:

Bilco Hønefoss AS: servicen uten kupefilter er kr 3000 ink mva
Grua Auto AS (i Grua): 2år\40 000 km service minus pollenfilter koster 3540.-
Motor Forum Lillestrøm: service inkl kupefilter koster 4690,-. Uten kupefilter koster servicen 4105,-

Jo nærmere til storbyen, jo høyere pris.  :-\
i-Miev 2014

bruisepristine

60.000 km/3. år service
Motor Forum Eidsvoll
kr 4.000 (med hjulskift og ny viskergummi)
i-MiEV 2013
MG4 2023

Elbilist2016

1495kr  ;) ;) 20000km 2 År service inkludert polenfilter, Citroen C-Zero hos Rommen Bil AS, Oslo.

NB: Veldig hyggelig ansatte (Kent)

AmocoCadiz

Sitat fra: Elbilist2016 på torsdag 23. juni 2016, klokken 08:03
1495kr  ;) ;) 20000km 2 År service inkludert polenfilter, Citroen C-Zero hos Rommen Bil AS, Oslo.

NB: Veldig hyggelig ansatte (Kent)
Fin pris, alltid bra med god kundebehandling.
Men siden det ike er merkeverksted, får de tatt batterisjekk?
Og opprettholdes garantien uten diskusjon ved bruk av uavhengig verksted?

Elbilist2016

Sitat fra: AmocoCadiz på torsdag 23. juni 2016, klokken 09:50
Sitat fra: Elbilist2016 på torsdag 23. juni 2016, klokken 08:03
1495kr  ;) ;) 20000km 2 År service inkludert polenfilter, Citroen C-Zero hos Rommen Bil AS, Oslo.

NB: Veldig hyggelig ansatte (Kent)
Fin pris, alltid bra med god kundebehandling.
Men siden det ike er merkeverksted, får de tatt batterisjekk?
Og opprettholdes garantien uten diskusjon ved bruk av uavhengig verksted?

http://www.dinside.no/904730/du-kan-trygt-velge-et-annet-verksted

AmocoCadiz

Sitat fra: Elbilist2016 på torsdag 23. juni 2016, klokken 10:40
Sitat fra: AmocoCadiz på torsdag 23. juni 2016, klokken 09:50
Sitat fra: Elbilist2016 på torsdag 23. juni 2016, klokken 08:03
1495kr  ;) ;) 20000km 2 År service inkludert polenfilter, Citroen C-Zero hos Rommen Bil AS, Oslo.

NB: Veldig hyggelig ansatte (Kent)
Fin pris, alltid bra med god kundebehandling.
Men siden det ike er merkeverksted, får de tatt batterisjekk?
Og opprettholdes garantien uten diskusjon ved bruk av uavhengig verksted?

http://www.dinside.no/904730/du-kan-trygt-velge-et-annet-verksted
Ja kjenner til dette, men spesiellt på batteri er det vel foreløpig kun merkeverksted som har hardware og software til å ta batteritester ( er vel ikke hvert år dette gjøres på service  på trilling men 1år- 3år osv).
Har ihvertfall selv blitt konfrontert på merkeverksted om at det på ting som ev. batteri reklamasjoner ville kunne bli tvil hvis ikke service blitt utført hos merkeverksted.
De har jo selvsagt egeninteresse, men likefullt jeg som kunde som får et problem med garantien ved tvist.

Fanafjord

Serviceforespørsel i Bergen: Har forespurt noen dager siden både Flesland Auto, Blomsterdalen og Bertel O Steen, Minde for pris på ettårsservice (eks pollenfilter). Har ikke hørt fra BOS enda, men Flesland Auto ga tilbud på 1200 kroner som jeg synes høres meget fornunftig ut.

Fanafjord

Har fortsatt ikke hørt fra Bertel O Steen, noe som jeg synes er ganske utrolig, siden jeg er nybilkunde hos de og forventer egentlig en automatisk inkalling til service. (Som jeg har ikke fått) Og nå reagerer de heller ikke på et forespørsel. Regner med de har for mange kunder  ;D. Har nå avtalt service hos Flesland Auto som jeg har veldig god erfaring med med tidligere fossilbiler. De sier de er godkjent verksted og at det skal ikke gå ut over nybilgarantien. Skal rapportere når jeg hatt bilen på service.

elekTrond

#88
2016-06-07 - Motorforum Hamar:
4. års service kr 4 040,-
5. års service kr 3 693,-
Skifter jeg pollenfilter sjøl trekker de fra kr 525,- på summene over.

2016-06-07 - Mekonomen Hamar (Furnesvegen v/ sjukehuset):
4. års service kr ~5000'ish,-
5. års service kr ~5000'ish,-

2016-06-22 - Sulland Gjøvik:
4. års service kr 4 700,-
5. års service kr 4 200,-
Skifter jeg pollenfilter sjøl trekker de fra kr 600,- på summene over.

Karosserikontroll (8 år mot gjennomrusting): kr 500,-
NB! Gjelder kun lakkerte karosserideler! Dvs. jeg fikk ikke medhold i vinduspusserarmen foran. Den har jeg sett flere av på FINN i ettertid.

Framdriftsbatteriet sjekkes annethvert år. For min del kan jeg vente til femteåret.

PS! Må skryte av servicen jeg fikk på Sulland Gjøvik. Var der forrige onsdag for garantisjekk ifm. bl.a. stjerneglis sin tråd "Tips: sjekk baklukespoileren din". De la i noen skiver som strammet opp slakken tilstrekkelig. Etter avtale sjekket de også grammofonplate-bremseskivene, bremsebalanseprøve samt slitasje dekk foran vs spissing. Alt sammen (skulle og) gjorde de gratis uansett årsak/brukerfeil etc.

Fikk også bekreftet av garantiansvarlig at jeg i _min_ bil kan montere parkeringsvarmer uten å bryte garantien. Merk: Les avsnittet under om bortfall av garanti.

Bortfall av garanti:
Årskontroll må gjøres innen +/- én (1) måned fra barnets bursdag. I mitt tilfelle tok forrige eier 2. og 3. års kontrollene på samme dato. Garantiansvarlig gjorde meg derfor oppmerksom på at jeg formelt og teknisk sett ikke lengre har nybilgaranti på min bil. Derimot pleier de (etter hams utsagn) å være runde i kantene og bruker sunn fornuft, spesielt så lenge feilen ikke er relatert til manglende servicehistorikk. F.eks. er ikke framdriftsbatteriet et "serviceable" objekt. (Mitt utsagn til ham.)

Bortfall av garanti #2:
Motorforum Hamar opplyser at ved montering av senkesett bortfaller all garanti som omhandler understell. Dette gjelder også om de står for montering og firehjulskontroll...

Montering og firehjulskontroll: 4 037,-
Kun firehjulskontroll: 1 560,-
'13 Mjau

bkv

4371 kr for fjerde års service hos MF i Asker.
Mitsubishi i-Miev 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA