Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Priser service Trillingene

Startet av Lars C. Krogenæs, onsdag 01. oktober 2014, klokken 12:40

« forrige - neste »

Bjørkli

Ski Karosseri og Autoservice har pris på elbilservice til 1990kr. Det er inkl. kupefilteret, og med 1 års gratis veihjelp.

Hvis du må bytte bremsevæske koster det 800kr i tillegg. Hvis bremsene foran og bak må smøres opp, koster det 900kr. Du får også med batterirapport.
Ifølge anmeldelsene på Facebook og Google er de et veldig bra verksted!

alda

Sitat fra: Alex1989 på tirsdag 19. mars 2019, klokken 13:04
Ski Karosseri og Autoservice har pris på elbilservice til 1990kr. Det er inkl. kupefilteret, og med 1 års gratis veihjelp.

Hvis du må bytte bremsevæske koster det 800kr i tillegg. Hvis bremsene foran og bak må smøres opp, koster det 900kr. Du får også med batterirapport.
Ifølge anmeldelsene på Facebook og Google er de et veldig bra verksted!
Härligt, tack för tips! Bor i Oslo så lite tungvint att ta bilen på service där, men om det är under halva priset mot vad det kostar i Oslo så är det värt det.
-Citroen C-Zero 2015 (10.04) - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

alda

Utsatte årets service, men nå är det snart gjort. Efter lite förhandling på priset med Bøhm Auto som prisar sig ganska högt nu tyvärr.

Då bilen ska säljas känns det dock bra att ha tagit alla servicer på samma ställe, och att avsluta med att byta skivor och klossar på den (mer än 25 % rost, 2'er feil på EU-kontroll).
Betalar 9600 för 4-års service, skiv- och klossbyte och EU-kontroll. Detta är en större service där bromsvätska byts. Kan säkert få det lite billigare om man ringer runt och kan göra det utanför Oslo, men orkar inte styra med det.
-Citroen C-Zero 2015 (10.04) - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

Pepeminus

BOS Larvik 2012 mod, 60.000km
Service : oppgitt på nett 2700,-, i praksis 2390,-
Men fikk en tilleggsregning på 4250,- på en brukket brakett til AC-pumpa.

HEL

Er det noen stalltips på hvilken modell trilling som lønner seg/ikke lønner seg å kjøpe brukt?

Ser at spennet 2012 til 2019 med kjørelengde 10000-100000 km koster fra 30000 til 90000.

Skal ha en enkel bil til og fra Oslo 40 km hver vei tre ganger i uka. Har lademulighet.
iMiev 2017
***************
Ex Egålf 2018
Ex Pysjå ion i fem år
Ex Think i 2004 til 2007, det var kaldt

engolf

Ska du pendla 80km om dagen bör du satsa på imiev, då den har lite bättre batterikapacitet än ion och c-zero (ca 1 mil extra).

TB

Sitat fra: HEL på lørdag 23. april 2022, klokken 12:41
Er det noen stalltips på hvilken modell trilling som lønner seg/ikke lønner seg å kjøpe brukt?
Ser at spennet 2012 til 2019 med kjørelengde 10000-100000 km koster fra 30000 til 90000.
Biler som er nyere enn 5 år har fabrikk garanti, men er dyrere å kjøpe.
Hva som lønner seg er ikke godt å vite, avhenger mye av flaks og uflaks.

Sitat
Skal ha en enkel bil til og fra Oslo 40 km hver vei tre ganger i uka. Har lademulighet.
Om det er lademulighet i begge ender er ikke noe problem.

Med lademulighet bare i en ende: Det meste av året går det helt fint, men vinterstid, med enten kaldt være eller snøvær / kø kan det være litt i overkant med 2x40 km. Om en ikke klarer det med å holde farten og kupevarmen nede vil et kort ladestopp løse dette. Trillingene lader relativt raskt, med tanke på batteristørrelsen.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA