Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Priser service Trillingene

Startet av Lars C. Krogenæs, onsdag 01. oktober 2014, klokken 12:40

« forrige - neste »

PionerThink

30 000 Km service utført hos MotorForum Kristiansand. Jeg skiftet pollenfilter selv & fylte opp med spylervæske, samt at viskergummi ble byttet for to uker siden "gratis" av en på delelageret. De byttet batteri på fjernkontroll, smurte opp bremser og sjekket i.h.h.t kontrollskjema som hos bkv lengre foran i tråden. Krysset av i serviceheftet stod det også at de gjorde, samt 0-stilte servicelampe :) Prøvekjørt OK sto det også :P.
All denne herligheten kom på 3032 Kroner, og det er jo rene arbeidspenger foruten batteri til 60,- og verkstedsmateriell til 175,-
Som forventet kan man si ::)
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

Bolfus

Trenger 1årskontroll på min C-Zero og forhørte meg med følgende gesjefter i Oslo/Vestfold:

Autoco Rud (forhandler): 3140,-
Vestfold Elektro: 2328,-
Holmen Auto: 1493,-

Ganske store forskjeller, og legg merke til hvordan Autoco er dobbelt så dyr som Holmen Auto! Lurer på om dem utfører de samme punktene eller om Holmen Auto er mer overfladiske? Autoco mente bilen måtte stå over natten pga. batteritest. Mon tro om denne er nødvendig etter 1 år?

TB

Sitat fra: Bolfus på tirsdag 11. august 2015, klokken 17:26
Ganske store forskjeller, og legg merke til hvordan Autoco er dobbelt så dyr som Holmen Auto! Lurer på om dem utfører de samme punktene eller om Holmen Auto er mer overfladiske? Autoco mente bilen måtte stå over natten pga. batteritest. Mon tro om denne er nødvendig etter 1 år?
Stemmer bra med det som er rapportert på forum og eg har erfart sjølv. Batteri testen krever at batteri blir lada ut til eit lågt nok nivå, og så blir lada opp igjen. Dette tar tid, dermed er det vanleg å gjere det over natta.

Batteri testen blir gjort etter 1 år, og deretter kvart 2. år. Dvs, 1, 3, 5 osv.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

arthur

Skal ha service på min 2014 Miev hos Autoforum i Asker til uken. Pris 3300 som ville inkludere bytte av pollenfilter, men det gjør jeg selv. Ved tidligere forspørsel om pris på bytte kun av pollenfilter fikk jeg til svar cirka 1000 kroner. Ved å bytte filteret selv får jeg kun redusert serviceprisen med prisen på selve filteret, noen luringer disse verkstedene!

men til mitt egentlige spørsmål; Hvor får man kjøpt pollenfliter til en slik bil til fornuftig pris? De stedene jeg har sjekket på nettet ligger på 550 og oppover hvilket jeg synes er dyrt da jeg nettop bestilte er pollenfilter til min Honda og det kostet 185 kroner.

Ser i flere tråder nevnt at folk har kjøpt/byttet selv, men ingen avs tedene nevnt har fornuftig pris i forhold til å kjøpe det på merkeverkstedet, dessverre?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Skotten

Sitat fra: arthur på tirsdag 25. august 2015, klokken 10:14
Skal ha service på min 2014 Miev hos Autoforum i Asker til uken. Pris 3300 som ville inkludere bytte av pollenfilter, men det gjør jeg selv. Ved tidligere forspørsel om pris på bytte kun av pollenfilter fikk jeg til svar cirka 1000 kroner. Ved å bytte filteret selv får jeg kun redusert serviceprisen med prisen på selve filteret, noen luringer disse verkstedene!

men til mitt egentlige spørsmål; Hvor får man kjøpt pollenfliter til en slik bil til fornuftig pris? De stedene jeg har sjekket på nettet ligger på 550 og oppover hvilket jeg synes er dyrt da jeg nettop bestilte er pollenfilter til min Honda og det kostet 185 kroner.

Ser i flere tråder nevnt at folk har kjøpt/byttet selv, men ingen avs tedene nevnt har fornuftig pris i forhold til å kjøpe det på merkeverkstedet, dessverre?



http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.XCUK+18+002.TRS0&_nkw=CUK+18+002&_sacat=0 Husk tollfri-grensen på 350,- pr forsendelse.

arthur

Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Ronnyschafer

5 år - 100.000 km service:
Motorforum Drammen opplyser kr 3698 inkl lånebil.
Motorforum Lillestrøm skal ha 4599.

Velger selvsagt Drammen.

toreanderson

Forespurde nettopp prisar på 1. år / 20.000km-service av ein 2014 Peugeot iOn utan skifte av pollenfilter:

Andresen Bil Ski: 1898,-
Bertel O. Steen Økern: 2040,-
Holmlia Bilverksted: ca. 2500,-
Mekonomen Storo (Nordhagen Bil): 3000,-

Spurde òg Snapdrive, men dei kunne visst ikkje utføre service på el-bilar.

Det var ingen uteståande fabrikkaksjonar eller innkallingar bilen min.

Dei to merkeverkstadene er altså dei rimelegaste, overraskande nok.

Andresen kunne forøvrig informere om at skifte av pollenfilter kom på 941,- (803,- for sjølve filteret, 138,- for jobben). Eg bestilte meg eit filter frå http://www.ebay.com/itm/331377729858 for GBP 25,58 inkl. frakt (så greit under MVA-fritaksgrensa) i staden og byttar det sjølv.

automat

Betalte 2990 for 1-års service/20 000 km på iOn hos Andresen Bil, Ski. Inkludert bytte av pollenfilter.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

iMiebryggsekk

Betalte 3500,- for 3 års service hos Motorforum Billingstad for en iMiev. Dette er jo helt vanvittig for å gjøre så og si ingenting. Vi blir fullstendig skrudd. Det tar de max 30 mins å gjøre denne service.
På 3 års service testes batteriet og som må gjøres om garnati skal være gyldig. Verkstedet sier at de kun sjekker kapasitet av batteriet ikke noe som har med sikkerhet å gjøre. Batteri test kan kun gjøres hos Mitsubishi. Da stiller jeg spørsmålet :
- Kan dette være lovstrididig ? Dvs sette seg i en monopol situasjon og forlange en batteri test som ikke har noe med sikkerhet å gjøre ?

erik e

Bremser foran og bak skal vel demonteres . Smøres og justeres.  Det viktigste på denne ellers så problemfrie bil.
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

Stjerneglis

#41
Selg elbilen og kjøp deg tråsykkel. Det er billigere, sunnere og mer miljøvennlig hvis du synes det er så j...la dyrt å betale 3500,- for å ha en bil på service hos merkeverksted, en bil som ellers er omtrent gratis i bruk. Ikke skal man betale engangsavgift, mva, bompenger, lading i byen og parkeringsavgift. Man forventer også at servicen skal være nesten gratis. Er det noen som noen gang har prøvd å sette seg inn hvor mye det koster å drive verksted her i landet?

Kjører du fossilbil, er du glad du slipper unna med 4 siffret regning når bilen er på verksted. Enten har elbilfolket allerede glemt dette, eller så har noen her aldri hatt noe annet enn sykkel eller busskort før de kjøpte seg elbil  >:(
2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt...

elektrolux

Sitat fra: iMiebryggsekk på tirsdag 06. oktober 2015, klokken 20:46
Verkstedet sier at de kun sjekker kapasitet av batteriet ikke noe som har med sikkerhet å gjøre. Batteri test kan kun gjøres hos Mitsubishi. Da stiller jeg spørsmålet :
- Kan dette være lovstrididig ? Dvs sette seg i en monopol situasjon og forlange en batteri test som ikke har noe med sikkerhet å gjøre ?

JA. Det er lovstridig. Ta kontakt med FBI eller forbrukerrådet.

Batterikapasitetstest gjør du selv hver gang du kjører bilen. Bilen har en BMS som kontinuerlig sjekker batteriets cellespenninger, og skulle en av cellene falle under et visst nivå grunnet kapasitetsbrist vil du få en feilmelding i displayet.

På bekostning av batteriets levetid kan du kjøre det helt tomt, eller bedre til du får varsel. ( Skildpadde eller lignende ) og lade helt opp med tilkoblet kWt teller. Legg til ca 10% tap og voila: Du har testet batteriets kapasitet selv helt gratis.

Blir ikke helt ulikt å teste bensintankens kapasitet.  ;)
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

iMiebryggsekk

Stjernegris : Du har naturligvis helt rett. Vi har så utrolig mange fordeler å kjøre el bil så klart må vi akseptere å betale 7000 kr timen for å gjøre så og si ingenting. Regningen ble forøvrig 4500 kr. da et pollenfilter måtte skiftes. Det ble en 1000 lapp ekstra.... :-).

Mr.Zero

Sitat fra: iMiebryggsekk på onsdag 07. oktober 2015, klokken 22:49
Stjernegris : Du har naturligvis helt rett. Vi har så utrolig mange fordeler å kjøre el bil så klart må vi akseptere å betale 7000 kr timen for å gjøre så og si ingenting. Regningen ble forøvrig 4500 kr. da et pollenfilter måtte skiftes. Det ble en 1000 lapp ekstra.... :-).

Ta en tlf til Møller og hør på pris på kun skifte av motorolje og filter på en ett år gammel Passat..
Service på en trilling er ikke spes billig, men du bruker det merkeverkstedet med lengst erfaring i Norge, noe som gir deg en trygghet. Videre vil "stempel i serviceboka" gi raskere og enklere reklamasjonsbehandling samt gjøre bilen mere lettsolgt. Så om det føles bortkastet, er det ikke det!
Pollenfilteret skifter du selv på 27 sekunder om du følger oppskriften her på forumet. ;D
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 2017 Full Pakke Protonic blue
BMW i3 2021 Full Pakke Blue Ridge Mountain
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA