Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Priser service Leaf

Startet av Lars C. Krogenæs, onsdag 01. oktober 2014, klokken 12:33

« forrige - neste »

RuneW

Noen andre som har vært på 3.års service? Jeg fikk påminnelse i postkassa i går. Hva ble gjort og hva var prisen?

(Jeg blåste i 2.års service fordi det etter mitt syn bare er masse penger (5000,-) for ingen ting, men jeg tipper jeg tar 3.års-servicen.)
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

PK

Sitat fra: RuneW på fredag 16. januar 2015, klokken 10:37
Noen andre som har vært på 3.års service? Jeg fikk påminnelse i postkassa i går. Hva ble gjort og hva var prisen?

(Jeg blåste i 2.års service fordi det etter mitt syn bare er masse penger (5000,-) for ingen ting, men jeg tipper jeg tar 3.års-servicen.)

Trodde 1 og 3 års service var lik, og 2 og 4 års service lik.
Dvs, servicene er alle lik, mens 2-4-6 år (annenhvert år) byttes det bremseveske i tillegg.
Frekhaug, 3 mil fra Bergen sentrum
Hvit Nissan Leaf (Eilif), (2013)
Brun Tesla Model S 85 (Tussla), (2015),
Tesla Model X reservasjon

emil

Sitat fra: PK på fredag 16. januar 2015, klokken 10:39
Sitat fra: RuneW på fredag 16. januar 2015, klokken 10:37
Noen andre som har vært på 3.års service? Jeg fikk påminnelse i postkassa i går. Hva ble gjort og hva var prisen?

(Jeg blåste i 2.års service fordi det etter mitt syn bare er masse penger (5000,-) for ingen ting, men jeg tipper jeg tar 3.års-servicen.)

Trodde 1 og 3 års service var lik, og 2 og 4 års service lik.
Dvs, servicene er alle lik, mens 2-4-6 år (annenhvert år) byttes det bremseveske i tillegg.

Det er det som står i serviceheftet mitt. Men jeg tok bare en sjekk av bremsevæsken på 2.års service, planlegger bytte på 3.års.

Rasmus.B

Sitat fra: RuneW på fredag 16. januar 2015, klokken 10:37
Noen andre som har vært på 3.års service? Jeg fikk påminnelse i postkassa i går. Hva ble gjort og hva var prisen?

(Jeg blåste i 2.års service fordi det etter mitt syn bare er masse penger (5000,-) for ingen ting, men jeg tipper jeg tar 3.års-servicen.)
Jeg tar 3 års service hos BNH Økern ganske snart. Prisen var 3530,- men jeg fikk ett bedre tilbud fra Buskerud Bil på 3300,- og bruker prisgarantien. Hva de gjør på servicen vet jeg ikke.
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

Thomas Parsli

2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Rasmus.B

Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

Truls123

3 år service, Vestfold Auto Tønsberg. ca kr. 3900, inkl bytte av alle vindusviskere (ca 800kr).

D9

Sitter på Buskerud Bil nå og har 1. service, estimert til 2900,-
Hyggelige folk
gratis kaffe, wifi

fun fact; klagde på lyktespylerne, eller rettere sagt i mitt tilfelle, støtfangerspylerne.. De er montert opp-ned!
'14 Leaf
'15 Evalia

johncl

Da fikk jeg brev fra Sande Auto og de nevner eksplisitt i brevet at de har en prisgaranti at de vil matche beste servicepris - så da spørs det om de vil matche Flesland Auto da. Mulig jeg ikke bryr meg og bare går rett til Flesland da det også er nærmere der jeg bor (win win). :)

Er folk fornøyd med de?
Perlehvit Leaf 2014

Marius Engel

Flesland auto gir gratis leiebil. Jeg fikk samme brevet.

Jeg synes prigarantien er helt teit egentlig. Flesland auto har lav pris for å få kunder, og daglig leder kjører Leaf og tesla selv. Som jeg har hørt har de mye bedre innsikt i elbil enn Nissan..

Miller

Sitat fra: Thomas Parsli på onsdag 22. oktober 2014, klokken 10:07
Jeg har hatt mange biler gjennom årene og mantra er stort sett "det har vi ikke hørt om før" eller "dette er ikke et kjent problem"....
Om de lyver eller er kunnskapsløse aner jeg ikke, men det skal åpenbart mye til før verkstedene får kunnskap til problemer.

På Leaf:

* Varmekolbe som ryker
* Vindusheiser som er treige
* Brytere på vindusheis som går istykker
* Svakt trykk på vindusspyler
* Dårlige fjernlys
* Dårlig lading av 12V-batteri

Selv om vindusspyleren ikke klarer å dekke frontvinduet i 90km/t og målt spenning til fjernlys er for lav innrømmer  man ikke at det er et problem...

Thomas

Varmekolbe som ryker? Hva vil det si? Min air condition produsere fint lite varmluft for tiden. Skal ha den på service neste uke.

snurre100

Fikk time hos B.N.H Oslo 2590.- uten bremsesmøring..
2020 Kia E-Niro

Marius Engel


Daeedor

#103
Sitat fra: Miller på lørdag 24. januar 2015, klokken 13:52
Sitat fra: Thomas Parsli på onsdag 22. oktober 2014, klokken 10:07
Jeg har hatt mange biler gjennom årene og mantra er stort sett "det har vi ikke hørt om før" eller "dette er ikke et kjent problem"....
Om de lyver eller er kunnskapsløse aner jeg ikke, men det skal åpenbart mye til før verkstedene får kunnskap til problemer.

På Leaf:

* Varmekolbe som ryker
* Vindusheiser som er treige
* Brytere på vindusheis som går istykker
* Svakt trykk på vindusspyler
* Dårlige fjernlys
* Dårlig lading av 12V-batteri

Selv om vindusspyleren ikke klarer å dekke frontvinduet i 90km/t og målt spenning til fjernlys er for lav innrømmer  man ikke at det er et problem...

Thomas

Varmekolbe som ryker? Hva vil det si? Min air condition produsere fint lite varmluft for tiden. Skal ha den på service neste uke.

Varmekolbe er kun på 1ste generasjon Leaf. Nåværende LEAF har kun luftvarming (+ varmepumpe på Acenta , Nordic og Tekna)
Luftvarme-element har røket på en liten serie biler , produsert sensommer/høst 2013 , dette var en fabrikkfeil og jeg mener bestemt problemet nå er løst ( ble forøvrig fikset gratis).
Vindus-spyler har flere klaget på , og det er jo åpenbart noe som oppleves av andre. Selv har vi 2 Leaf , og begge biler har velfungerende vindus-spylere. De andre tingene som listes opp er ukjent... lysene er også bra. 8)

harruz

var i kontakt med BNH i dag. De sier 3370,- for en førstegangs-service.

Ser at andre har fått det rimeligere hos dem gjennom prisløfte, men da må jeg altså ha et pristilbud, med en spesifikasjon på hva arbeidet går ut på m.m.

Noen som har noen tips. Synes det er litt ubehagelig å be om å få et tilbud fra et annet sted når jeg mest sannsynlig kommer til å bruke BNH fordi de ligger mest tilgjengelig til for meg (Oslo eller Lillestrøm)
Lykkelig eier av Elvis (Leaf Tekna 2014)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA