Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Priser service Leaf

Startet av Lars C. Krogenæs, onsdag 01. oktober 2014, klokken 12:33

« forrige - neste »

HansR

Pris i Mandal 1 års service/30000 km ca 2000,- .
Nissan Leaf, kjøpt nov-14. Mandal

jølle

Var og hentet min LEAF hos BNH Oslo i går.
2. års service kom på 3098,- med prisgaranti mot Buskerud Bil.
Ikke noe problem.

For øvrig fikk jeg super service fra BNH Oslo.
Hentet nyladet og vasket bil. 

jakoys

2. års service på en 2012: 3066,- hos Solumn Bil i Larvik. Jobben tok 2 timer, bremsesmøring, bremseveske, pollenfilter og batteritest (? - litt kort tid, kanskje)

BE

Sitat fra: jakoys på fredag 21. november 2014, klokken 14:44
2. års service på en 2012: 3066,- hos Solumn Bil i Larvik. Jobben tok 2 timer, bremsesmøring, bremseveske, pollenfilter og batteritest (? - litt kort tid, kanskje)
Som nevnt flere ganger her på forumet. Det utføres ikke noen batteritest på Leaf. Det tas ut en batterirapport som er tilnærmet verdiløs for kunden, men jeg antar Nissan henter ut flere data som de kan dra nytte av.

Ellers er det kjekt å se at serviceprisene kryper nedover. Håper bare Ålgård Auto kan moderere prisene sine ned fra de ågerprisene de tidligere har operert med.
---------
21 CN-SR+
21 ID3 1st Max
---------

RuneW

Sendte for et par uker siden en mail til Brennes Auto Sarpsborg. Jeg la ved listen herfra med servicepriser for 2.års service til diverse verksteder der Brennes Auto har den tvilsomme æren av å trone på toppen og spurte hvordan de kunne ta 2000,- mer enn mange andre (Nissan-)verksteder.

De gadd ikke å svare.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

BE

Ålgård Auto har nå redusert prisene betydelig på service, faktisk nærmere en halvvering av de gamle prisene.

Pris på 2. års service, som inkluderer alt det vanlige av punkter, bremsesmøring, kupefilter, batterirapport, bytte av bremseveske og nyvasket bil koster nå kr 3452,-
---------
21 CN-SR+
21 ID3 1st Max
---------

Marius Engel

Håper de advarer før de vasker bilen din.

Sort metallic 2014 har så myk lakk at jeg hadde blitt galen om noen andre hadde vasket den uten å spørre..

Bjoris

Sort Met er myk, gjelder det andre farger også?

tommysh

Sitat fra: Marius Engel på fredag 28. november 2014, klokken 11:41
Håper de advarer før de vasker bilen din.

Sort metallic 2014 har så myk lakk at jeg hadde blitt galen om noen andre hadde vasket den uten å spørre..

Enig! Tror de fleste ønsker å gjøre det selv.

knutgrr

Da har fakturaen på 1. års service hos Ålgårds Auto nedkommet. 3052 kroner, inkludert omlegging til vinterdekk.
Leaf levert desember 2013. Stavanger/Sola.

Kjell Leaf

#70
Haugaland Bilservice (Nissan forhandler Haugesund) 1 år service kr 2900,-
Service tid : 1 time 45 minutt.
Da er prisen absolutt akseptabel når man regner ut timepris. Trekker man fra kupefilter som koster 500 (?) ender man på ca 1370 kr/t inkl. moms.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

TorC

Sitat fra: Kjell Leaf på tirsdag 09. desember 2014, klokken 01:21
Haugaland Bilservice (Nissan forhandler Haugesund) 1 år service kr 2900,-
Service tid : 1 time 45 minutt.
Da er prisen absolutt akseptabel når man regner ut timepris. Trekker man fra kupefilter som koster 500 (?) ender man på ca 1370 kr/t inkl. moms.

I 2013 betalte jeg 203,- + mva for filteret. Helt hinsidiges dyrt for noe som kjøpes for en femtilapp i tyskland, men heldigvis ikke 500,-
2011- US Leaf. Elton. Solgt med sorg.

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

Daeedor

Sitat fra: Kjell Leaf på tirsdag 09. desember 2014, klokken 01:21
Haugaland Bilservice (Nissan forhandler Haugesund) 1 år service kr 2900,-
Service tid : 1 time 45 minutt.
Da er prisen absolutt akseptabel når man regner ut timepris. Trekker man fra kupefilter som koster 500 (?) ender man på ca 1370 kr/t inkl. moms.

;D enig

PK

Service år 2, kr 3085,- hos Nissan Sande Auto i Åsane. Inkl bremsesmøring og bremsevæske bytte.
Til sammenligning gav Meca Frekhaug (Meland Auto) en pris på ca 4800.

Har ikke undersøkt hos andre, da det er endel garanti saker eg vil få fikset samtidig som service,  så da får Nissan ta service denne gang...
Frekhaug, 3 mil fra Bergen sentrum
Hvit Nissan Leaf (Eilif), (2013)
Brun Tesla Model S 85 (Tussla), (2015),
Tesla Model X reservasjon

Marius Engel

#74
Se bildet.

Flesland Auto:
1. Års service 1300,-
2. Års service 2000,-

Dette kom fram i en facebookdiskusjon.

Virker som fornuftige priser.

I følge daglig leder har de 2 elbilmekanikere og gir full batterirapport og nybilgaranti, pluss stempel i boken :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA