Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Priser service Leaf

Startet av Lars C. Krogenæs, onsdag 01. oktober 2014, klokken 12:33

« forrige - neste »

Jan-Børre Olsen

Nissan trenger å ta en titt på BMW som tar en tusenlapp for service hver 2. år!  :o
2023 Nissan Ariya Evolve e-4orce

Thomas Parsli

Og BMW bør ta en titt på Leaf, som ikke mangler to dører, har bagasjeplass og er fornuftig priset...

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Jan-Børre Olsen

i3 har da like mange dører som Leaf. At i3 i seg selv er helt pyton i mine øyner forandrer jo ikke saken. Det er jo noe rart når et premiummerke som BMW kan ta så lite for servicen og fortsatt gi den samme garantien? Blir jo gjort noe av det samme på servicen også, dvs minimalt akkurat som man forventer på en elbil.
2023 Nissan Ariya Evolve e-4orce

Spiffster

2445,- for førstegangsservice hos Sande Auto, Drotningsvik, Bergen ved bruk av prisgarantien. De matchet Meca prisen selv om Meca sannsynligvis ikke har batteriutstyr.

Thomas Parsli

Sitat fra: smaug01 på mandag 20. oktober 2014, klokken 21:40
i3 har da like mange dører som Leaf.

BMW i3 har to sidedører, mens Nissan Leaf har fire.
At BMW har delt sidedøren i to hjelper ikke så lenge man må åpne fremre del for å få opp bakre del.

Dette er forøvrig samme løsning som på mange varebiler, det kallen en todelt dør...

Thomas
(poenget mitt var forøvrig at selv om service er billig på i3 er nyprisen høy)
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

tomrh

#35
Sitat fra: tomrh på onsdag 01. oktober 2014, klokken 13:00
Pristilbud for 2. gangs service på 2012 Leaf som jeg har mottatt:
Witro Bil, Trondheim: 4750,-
Trio Bilsenter, Stjørdal: 4500,-
Steinkjer Bil, Steinkjer: 4672,-
Høylandet Auto, Namsos: 2680,-
Jeg var inne hos Høylandet Auto på Namsos i går og betalte 2647,-. God service, de jordet fjernlysene (på forespørsel fra meg), og de vasket bilen. Rart at Steinkjer Bil kan ta 4672 når et slikt tilbud ligger bare 7 mil lengre unna.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

BE

Sitat fra: Thomas Parsli på tirsdag 21. oktober 2014, klokken 10:33
Sitat fra: smaug01 på mandag 20. oktober 2014, klokken 21:40
i3 har da like mange dører som Leaf.

BMW i3 har to sidedører, mens Nissan Leaf har fire.
At BMW har delt sidedøren i to hjelper ikke så lenge man må åpne fremre del for å få opp bakre del.

Dette er forøvrig samme løsning som på mange varebiler, det kallen en todelt dør...

Thomas
(poenget mitt var forøvrig at selv om service er billig på i3 er nyprisen høy)
Men dørløsningen til i3 er minst like avansert som dørløsningen som er på Leaf, og har enda flere punkter som krever vedlikehold. Allikevel er serviceprisen på i3 en brøkdel.
---------
21 CN-SR+
21 ID3 1st Max
---------

PK

Sitat fra: Spiffster på mandag 20. oktober 2014, klokken 22:33
2445,- for førstegangsservice hos Sande Auto, Drotningsvik, Bergen ved bruk av prisgarantien. De matchet Meca prisen selv om Meca sannsynligvis ikke har batteriutstyr.
Heldig du, Sande Auto sin avd.i Åsane nektet å utøve prisgarantien de har når jeg la frem Meca tilbudet.. Eller, de kunne ta service men ville ikke stemple og signere servicehefte.
Frekhaug, 3 mil fra Bergen sentrum
Hvit Nissan Leaf (Eilif), (2013)
Brun Tesla Model S 85 (Tussla), (2015),
Tesla Model X reservasjon

Knotten

Sitat fra: tomrh på tirsdag 21. oktober 2014, klokken 10:55
Jeg var inne hos Høylandet Auto på Namsos i går og betalte 2647,-. God service, de jordet fjernlysene (på forespørsel fra meg), og de vasket bilen. Rart at Steinkjer Bil kan ta 4672 når et slikt tilbud ligger bare 7 mil lengre unna.

Hjalp jordingen?

Da jeg hadde 1. års service hos Sande Auto i Drotningsvik var de ikke interessert, sa de sjekket fjernlysene og hadde justert dem.. :o

De hadde ALDRI hørt om problemet før... :P
Nissan Japan Leaf, blå, siden juli 2013, foreløpig 88000 km - dette er moro!!
UM-EVSE ladekabel uten kladd-forskjellen på 10A og 16A føles større enn ventet!

El gresstrimmer
El tannbørste..

Thomas Parsli

Jeg har hatt mange biler gjennom årene og mantra er stort sett "det har vi ikke hørt om før" eller "dette er ikke et kjent problem"....
Om de lyver eller er kunnskapsløse aner jeg ikke, men det skal åpenbart mye til før verkstedene får kunnskap til problemer.

På Leaf:

* Varmekolbe som ryker
* Vindusheiser som er treige
* Brytere på vindusheis som går istykker
* Svakt trykk på vindusspyler
* Dårlige fjernlys
* Dårlig lading av 12V-batteri

Selv om vindusspyleren ikke klarer å dekke frontvinduet i 90km/t og målt spenning til fjernlys er for lav innrømmer  man ikke at det er et problem...

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

tomrh

Sitat fra: Knotten på onsdag 22. oktober 2014, klokken 09:48
Sitat fra: tomrh på tirsdag 21. oktober 2014, klokken 10:55
Jeg var inne hos Høylandet Auto på Namsos i går og betalte 2647,-. God service, de jordet fjernlysene (på forespørsel fra meg), og de vasket bilen. Rart at Steinkjer Bil kan ta 4672 når et slikt tilbud ligger bare 7 mil lengre unna.

Hjalp jordingen?

Da jeg hadde 1. års service hos Sande Auto i Drotningsvik var de ikke interessert, sa de sjekket fjernlysene og hadde justert dem.. :o

De hadde ALDRI hørt om problemet før... :P
Ja, jordingen hjalp. Nå er fjernlyset i det minste like bra som på mjauen vår.  :P

Høylandet Auto hadde heller aldri hørt om dette, men vha. fjernlys-tråden her på forumet fant jeg navn på et verksted i Bergen som hadde fikset det, og brukte det som referanse. De svarte at de skulle høre med dem. Likevel måtte jeg forklare mekanikeren nærmest i detalj hva han skulle gjøre. I deres tilfelle tror jeg faktisk på deres forklaring om at de aldri har vært borti det før, for de virket helt blanke. Har heldigvis lest meg opp om dette via innlegg fra hjelpsomme Leaf-eiere her på forumet, hadde faktisk tenkt å gjøre det selv men fant ut at jeg måtte ihvertfall prøve først å få det gjort på garantien.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

Vaagen

Sitat fra: Rio på tirsdag 07. oktober 2014, klokken 01:19
Noen som har pris for 3.-gangsservice?

BNH Oslo tar 3990,- for tredje gangs service, og da mente de at prisene har gått ned.
2012 Nissan LEAF Glacier Pearl
2016 Tesla Model X60 "The Last Titan"
Reservert Model ≡

Ellis

Hadde 2. gangs service på min Leaf nå i dag. Buskerud Bilsenter AS i Lier. Fikk tilbud på 3050 kr, men sluttprisen ble på 2789 kr. Dette fordi de mente at det ikke var nødvendig å skifte kupefilter, men  trengte kun rengjøring av  dette. (Kun kjørt 8000 siden 1. års service.)

(service inkl alle servicepunkt, bremseservice, batterisjekk og skifte av bremsevæske, samt påfyll av spylervæske)

Fornøyd, gikk kjapt ca 1,5 time, og greit å sitte å vente. Fri wifi for de som trenger det.

Kommer nok til å bruke de igjen, hyggelige folk og god service. Mye bedre en BNH på Rud i alle fall.



Nissan Leaf, sølv.
Asker

Jan-Børre Olsen

Sitat fra: PK på tirsdag 21. oktober 2014, klokken 22:32
Sitat fra: Spiffster på mandag 20. oktober 2014, klokken 22:33
2445,- for førstegangsservice hos Sande Auto, Drotningsvik, Bergen ved bruk av prisgarantien. De matchet Meca prisen selv om Meca sannsynligvis ikke har batteriutstyr.
Heldig du, Sande Auto sin avd.i Åsane nektet å utøve prisgarantien de har når jeg la frem Meca tilbudet.. Eller, de kunne ta service men ville ikke stemple og signere servicehefte.
Hva! De nekter å gjøre jobben sin?
2023 Nissan Ariya Evolve e-4orce

Thomas Parsli

Sitat fra: Vaagen på onsdag 22. oktober 2014, klokken 13:00
Sitat fra: Rio på tirsdag 07. oktober 2014, klokken 01:19
Noen som har pris for 3.-gangsservice?

BNH Oslo tar 3990,- for tredje gangs service, og da mente de at prisene har gått ned.

Ikke overrasket, de gamle prisene var så drøye at det ikke var mulig å forklare (basert på estimert tid for servicen).
Hvis jeg husker tidsbruken rett bør 3. års service koste rundt 3000,-

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA