Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Priser service Soul.

Startet av Lars C. Krogenæs, onsdag 01. oktober 2014, klokken 12:32

« forrige - neste »

petgok

Har nå hatt Soul'en inn til den første 15.000 km servicen. Hadde på forhånd avtalt smøring av bremsene, og fikk tilbakemelding om at det virkelig trengtes...etter bare 6 mnd og 15.000 km. Så kanskje å anbefale for andre også å ikke vente til 30.000 km med å smøre bremsene - dersom du kjører mye på salta veier. Og så var det etterfylt ca 1 dl frostvæske - vet ikke om dette er normalt? Fikk pris på kr 2.244,- som inkluderte smøringen av bremsene.

Fikk ikke oppdatert software som fikset bug'en med at forhåndsinnstilt temperatur går tilbake til 15 grader. Forhandler sa at dette skulle komme før sommeren, men var ikke klart ennå. Kart ble heller ikke oppgradert.
Tesla model Model 3 (2019)
Polestar 2 (2022)

K S

Sitat fra: petgok på fredag 22. mai 2015, klokken 07:46
Har nå hatt Soul'en inn til den første 15.000 km servicen. Hadde på forhånd avtalt smøring av bremsene, og fikk tilbakemelding om at det virkelig trengtes...etter bare 6 mnd og 15.000 km. Så kanskje å anbefale for andre også å ikke vente til 30.000 km med å smøre bremsene - dersom du kjører mye på salta veier. Og så var det etterfylt ca 1 dl frostvæske - vet ikke om dette er normalt? Fikk pris på kr 2.244,- som inkluderte smøringen av bremsene.

Fikk ikke oppdatert software som fikset bug'en med at forhåndsinnstilt temperatur går tilbake til 15 grader. Forhandler sa at dette skulle komme før sommeren, men var ikke klart ennå. Kart ble heller ikke oppgradert.

Hvilket verksted?
Egentlig ok pris. Dette med å smøre bremser er ikke bare for elbiler, for oss som har bobil og kjører om vinteren, så må man smøre bremsene, hvis ikke henger de, har opplevd det....

petgok

Larvik Motor - Kia forhandler i Larvik. Ifht prisene Ona IX hadde fått opplyst, var jo dette noe billigere.
Tesla model Model 3 (2019)
Polestar 2 (2022)

K S

Sitat fra: petgok på fredag 22. mai 2015, klokken 09:50
Larvik Motor - Kia forhandler i Larvik. Ifht prisene Ona IX hadde fått opplyst, var jo dette noe billigere.

Da betaler du mindre for hele pakken enn Ålgårds Auto skal ha for bremseservice! De tar 2400 for bremseservice og 1525 for første service!
Hvis de ikke har redusert prisene da.... Mulig jeg må skru selv?....

heidu

Er det flere som har hatt bilen inne til førstegangsservice?

Fint hvis folk kan skrive pris og hva slags arbeid som ble utført, samt sted/bedrift.


goev

Vi betalte 2500 for førstegangsservice og bremseservice hos Motor Sør i Kristiansand.
Bilen var vasket og stod til lading når vi hentet den. Fikk oppdaterte kart og ny firmware :-)

Det nærmeste verkstedet vårt, Vigeland Bil, skulle ha 4000 for samme jobben!
Tesla Model Y LR Blå HF 07/3-2022
Kia Soul EV Classic - Blå/hvit 20/12-2014 - Venter på batteribytte
Tesla Model 3 SR+ Sort HF 27/8-2019 - Solgt 9/2-2022
Kia e-Niro - Svart 7/2-2019 - Solgt Mai-2019
Hyundai Kona 64kWh Jan -2019 - Solgt Feb-2019
Utviklet støtte for Kia Soul EV og e-Niro/Kona på OVMS.

Soulbolle

#21
Sitat fra: goev på torsdag 10. september 2015, klokken 13:16
Vi betalte 2500 for førstegangsservice og bremseservice hos Motor Sør i Kristiansand.
Bilen var vasket og stod til lading når vi hentet den. Fikk oppdaterte kart og ny firmware :-)

Det nærmeste verkstedet vårt, Vigeland Bil, skulle ha 4000 for samme jobben!

Begge de er Kiaforhandler/merkeverksteder. Rart at det skal være 60% forskjell i prisen ?! >:(

goev

Enig. Da jeg kontaktet Motor Sør, så trodde jeg bremseservice kostet 2500 og den vanlige servicen 1500, så jeg reagerte ikke på prisen til Vigeland Bil. 2500+1500 er jo 4000.
Grunnen til at jeg valgte Motor Sør var at de hadde ledig når det passet meg.

Nå tror jeg Motor Sør får jobben hver gang :-)
Tesla Model Y LR Blå HF 07/3-2022
Kia Soul EV Classic - Blå/hvit 20/12-2014 - Venter på batteribytte
Tesla Model 3 SR+ Sort HF 27/8-2019 - Solgt 9/2-2022
Kia e-Niro - Svart 7/2-2019 - Solgt Mai-2019
Hyundai Kona 64kWh Jan -2019 - Solgt Feb-2019
Utviklet støtte for Kia Soul EV og e-Niro/Kona på OVMS.

moby666

Betalte 1200 uten bremseservice. Da dette er helt unødvendig. Nye bremser koster ikke stort mer enn bremseservice etter et par år.

Ga også ettertrykkelig beskjed at ingen får lov til å vaske min bil, ihvertfall ikke et bilverksted.

petgok

Har nå hatt 30.000 km service. Inkl smøring av bremser, bytte av bremsevæske og bytte av kupefilter. De kjørte også en software oppgradering pga en eller annen kampanje (hadde software oppgradering i september også). Pris kr 3.659.
Tesla model Model 3 (2019)
Polestar 2 (2022)

moby666

Kan du legge ut bilde av softwareversjon?

petgok

Tesla model Model 3 (2019)
Polestar 2 (2022)

EspenM3

Sitat fra: moby666 på fredag 11. september 2015, klokken 10:38
Betalte 1200 uten bremseservice. Da dette er helt unødvendig. Nye bremser koster ikke stort mer enn bremseservice etter et par år.

Ga også ettertrykkelig beskjed at ingen får lov til å vaske min bil, ihvertfall ikke et bilverksted.

Tror du kan få deg en overraskelse. Bremseservice er ikke innført for å skåne klosser og skiver, men for å holde gliderne på kaliperene bak i god form. Sitter disse fast så må du mest sannsynlig ha nye kalipere i tillegg til klosser og skiver, og det er nok ikke direkte gratis..

Elbiler bruker knapt bremsene bak, så gliderene står dermed stort sett helt i ro. Dette kombinert med heftige mengder salt gjør en effektiv jobb på disse, i utgangspunktet, bevegelige delene.

McEL

Betalte 1800,- på Skotvedt for første service 15.000km.

Soulbolle

Var med bilen på første service i dag. 1046,- kr  :) (uten bremsesmøring)- det var overraskende lite  ;D. Regnet med mere. De skiftet også et av baklysene da det hadde en skade helt fra begynnelsen - var vel enten transportskade eller feil helt fra fabrikken. Oppdaget det etter første regnvær i fjor høst da det ble dugg på innersiden av baklyset.
Veldig fornøyd med bilen så langt. Forbruk nå gjennom vintern er også ok. Ca 110-120km rekkevide på det kaldeste (-20 grader). Nå rundt 0 grader er det mellom 150 og 170km alt etter hvor mye man bruker varmen.
Testet for moro skyld i går uten varme (klima helt avslått) - kunne kommet meg ca 200km (!). I dag med rundt 0 grader ute og varme/klima på 18 grader ble det 135km med 24% rest, dvs ca 177km.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA