Pris på trilling /markedet for bruktbilder

Startet av Lynvingen, torsdag 18. september 2014, klokken 10:50

« forrige - neste »

emagic

Og ikke minst er det jo slik at forumet for trillinger ikke har en sticky tråd som heter "feil & mangler på trillingene" - simpelthen fordi bilene bare går og går og går...

Har jo helt sikkert noe med det litt ukjente fakta at det tross alt fantes rundt 100.000 Mitsubishi I, før den skiftet motor og navn til I.Miev.  (dvs med tresylindret fossilmotor)

Og så har det sikkert noe med at Mitsubishi vel var første produsent med 5 års garanti på biler, maaaange år før alle andre.

Og klart at en bil som viser seg å holde holder seg i verdi :-)


emagic

Lynvingen

Dette begynner å bli komisk! Hvem i all verden er så stokk dumme at de kjøper en bil som er 3-4 år gammel bare 10 000,- under nybilpris.....

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=51999186&searchclickthrough=true

Akershus Elbil selger ganske mange trillinger, de annsonserte før sommeren for +/- 100' for 2011-modellene, nå er prisene for samme biler oppe i 115-120. I kontakt med dem bekrefter de at de har lagt på prisen 10-20% fordi markedet har endret seg etter sommeren. Bare å holde seg unna til markedet normaliserer seg, disse bilene får garantert et heftig dropp når leafene og de andre nærmer seg i pris. Markedet oversvømmes jo av Leaf'er, så her vil prisene garantert gå fortere ned.
Citroen C-Zero 2012, 20 000 km

Tidl:
P106 - 1998 mod, 60 000km.
Robometer og nyoverhalt batteripakke.

svingen

er jo noen som forsøker og tjene bra med penger på det her http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,16732.0.html 175 tusen + omreg
kjøpte min ION før jul 2011 modell (import) til 125 tusen hadde aldri trodde att dem kom til å gå opp i verdi.....
tipper det her blir noe helt annet om 1 år når nok biler er på markede og det ikke er helt tomt får biler.
når model E kommer om 2 år? blir det nok enda "bedre" :)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

pwb

Sitat fra: svingen på fredag 26. september 2014, klokken 13:01
er jo noen som forsøker og tjene bra med penger på det her http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,16732.0.html 175 tusen + omreg
kjøpte min ION før jul 2011 modell (import) til 125 tusen hadde aldri trodde att dem kom til å gå opp i verdi.....
tipper det her blir noe helt annet om 1 år når nok biler er på markede og det ikke er helt tomt får biler.
når model E kommer om 2 år? blir det nok enda "bedre" :)
Vel, min til 175000 er ett bedre kjøp enn en 2011 med 1 års garanti til over 130000

Lynvingen

Dette er jo komikveld. Du tenker å selge bilen din som er kjørt et halvår for 35 000,- over nybilpris....akkurat.
http://www.peugeot.no/personbiler-kampanjedetaljer/peugeot-ion-1/

Har du spermier fra Michael Jackson i setene? Noe må det jo være... :)
Citroen C-Zero 2012, 20 000 km

Tidl:
P106 - 1998 mod, 60 000km.
Robometer og nyoverhalt batteripakke.

tomrh

Sitat fra: Lynvingen på fredag 26. september 2014, klokken 15:03
..35 000,- over nybilpris....
Ikke helt riktig. Det står FRA 139.900. Sleng på vinterhjul, lakkvalg, klargjøringstillegg++, blir fort 150'-160'. Og det er en kampanje, dvs. et begrenset antall til den prisen som snart er utsolgt. Hvis det er høyere etterspørsel enn det kan leveres biler, stiger prisen i bruktmarkedet. Men 175' er å være optimistisk. :)
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

pwb

#21
Sitat fra: Lynvingen på fredag 26. september 2014, klokken 15:03
Dette er jo komikveld. Du tenker å selge bilen din som er kjørt et halvår for 35 000,- over nybilpris....akkurat.
http://www.peugeot.no/personbiler-kampanjedetaljer/peugeot-ion-1/

Har du spermier fra Michael Jackson i setene? Noe må det jo være... :)

Prøv å få tak i en slik bil ny i dag eller i år i det hele tatt. eller prøv å få tak i en ny tvilling før midten av 2015 tenker jeg vi kan si.

automat

Sitat fra: pwb på fredag 26. september 2014, klokken 16:46


Prøv å få tak i en slik bil ny i dag eller i år i det hele tatt. eller prøv å få tak i en ny tvilling før midten av 2015 tenker jeg vi kan si.

Fikk min iOn i dag. (Ok, så har jeg ventet på den en god stund.)
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

pwb

Sitat fra: automat på fredag 26. september 2014, klokken 17:11
Sitat fra: pwb på fredag 26. september 2014, klokken 16:46


Prøv å få tak i en slik bil ny i dag eller i år i det hele tatt. eller prøv å få tak i en ny tvilling før midten av 2015 tenker jeg vi kan si.

Fikk min iOn i dag. (Ok, så har jeg ventet på den en god stund.)

Lykke til :-) Det er ei sparebøsse uten like :-) Men litt følsom for kraftig vind. Fikk ei skikkelig vindkule i dag og lurte på hvorfor bilen skrubba/rista så mye, men så fort at ESP lampa blinka en god stund så det var vel bremsinga som jeg følte. Husk på å kjøpe en kabel så du kan lade fra de nye stolpene også.

pwb

Noen som vet om Mitsubishi har produsert c-zero eller ion etter slutten av 2012 når de midlertidig stoppet å produsere til PSA grunnet lavt salg?

automat

Sitat fra: pwb på fredag 26. september 2014, klokken 18:04
Noen som vet om Mitsubishi har produsert c-zero eller ion etter slutten av 2012 når de midlertidig stoppet å produsere til PSA grunnet lavt salg?

Hvem andre skal i såfall ha produsert iOn'en min? Den ble i hvertfall sendt fra Japan 26. juli.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq


automat

Sitat fra: pwb på fredag 26. september 2014, klokken 22:27
Lager?

Hvorfor skulle de da vente nesten 2 måneder med å sende den? Jeg bestilte bilen 30.mai
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

pwb

Fordi det ikke går båt hver dag? Jeg vet ikke, vet bare at de stoppet produksjonen i slutten av 2012 siden PSA ikke hadde solgt nok biler. Var vel kun noen få tusen mot forventet nesten 100000 biler og at de hadde en del biler på lager.

automat

Sitat fra: pwb på fredag 26. september 2014, klokken 22:44
Fordi det ikke går båt hver dag? Jeg vet ikke, vet bare at de stoppet produksjonen i slutten av 2012 siden PSA ikke hadde solgt nok biler. Var vel kun noen få tusen mot forventet nesten 100000 biler og at de hadde en del biler på lager.

Jeg kjenner en som har bestilt ion i samme butikken som meg. Han skal få bilen om ca 14 dager. 2 uker mellom hver båt høres mer realistisk ut enn 2 mnd.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA