Dette gule fastnøkkel symbolet kommer også ofte opp på min bil, oftest når det er kaldt i været. Det er noe jeg har vent meg til, alle typer signaler fra en eller annen sensor et sted ser ut til å trygge dette signalet. F eks så fikke jeg ikke ladet bilen i en uke pga minusgrader, mens når det igjen ble plussgrader så er det ingen advarsler. Det ser ut til at litt kondensvann som fryser til is et sted er nok til å skape problemer med f eks lading. Så denne bilen trives nok egentlig best på sommerføre eller i en oppvarmet garasje. Da er den til gjengjeld veldig grei å ha med å gjøre.
Dette gule symbolet som du snakker om krever tilsyn på verksted.
Hvor langt har bilen din gått?
Hvor i landet kjører /pendler du med bilen?
Om du ikke oppsøker verksted og batteriet ditt havarerer så kan du bli sittende med regninga på nytt batteri selv.. Det er ikke billig.. Det stemmer at bilen er bygget for det amerikanske klimaet som innebærer stort sett tørre veier. På vinteren er det lite eller ingen form for salting av veier der borte.
Bilen min fikk dette problemet da jeg kjørte fra Follo til Oslo hver dag på jobb. det viste seg å være intrengning av saltvann i kontakter/kontaktorer på batteriet i bilen. dette kan med føre alvorlige kortslutninger i batteriet.
Jeg satte bilen på verksted, der ble den i nesten 6 uker.. Fikk nytt ledinings nett mellom motor og batteri samt alle komponenter som var berørt av saltvannet. De har et rep kit til dette nå.
Forøvrig ble bilen aldri helt god.. Stadig en eller annen feil som dukket opp nesten daglig i displayet.
Slik at den bilen er nå byttet ut i noe som er litt mer stabilt og bygget for norske forhold.

Jeg var kjempe fornøyd med bilen før disse problemene oppstod. Men når bilen står mer på verksted i løpet av sommer halvåret enn den er på veien.. Så vet man jo at vinteren fort kan bli veldig kald..
Bilen hadde gått så vidt over 25000 km når problemet kom opp.