Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Harrytur til Sverige (fra Oslo!) med e-golf?

Startet av grønnskolling, fredag 29. august 2014, klokken 07:09

« forrige - neste »

grønnskolling

Første innlegg må være harry 8): Kan jeg dra på harrytur til Sverige å komme hjem samme dag? 118km en vei ifølge Google maps.

Er det noen som har prøvd?

Nuvolari

#1
Sitat fra: grønnskolling på fredag 29. august 2014, klokken 07:09
Første innlegg må være harry 8): Kan jeg dra på harrytur til Sverige å komme hjem samme dag? 118km en vei ifølge Google maps.

Er det noen som har prøvd?

118km uten lading går helt fint med mindre du kjører svært fort 130+. Jo raskere du kjører jo mer bruker bilen pr km.

Du bør lade mens du handler. I tillegg lader du på en ccs hurtiglader en elller begge veier. Det finnes flere på veien.
Sjekk 1881 sitt ladekart. Der kan du sortere på ccs hurtigladere.

http://touch.1881.no/kart?ladestasjoner

Edit: leste feil, leste 118km tur/retur. Innlegget er nå oppdatert basert på at det er 118km en vei.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

autofil

Hei!

Jeg er veldig spent på dette selv. Jeg bor på Lørenskog og kjører svensketurer til Charlottenberg - 10 mil. Ved hovedbutikken vi stopper observerte jeg en stk "grønn påle" fra Fortum. Den hadde et låsbar lokk på toppen og en rundt stikkontakt med masse pigger i (hunplugg). Hvilke muligheter gir dette en fremtidig e-golf eier ifm lading?

autofil

Sitat fra: Stein Magnus Olafsrud på fredag 29. august 2014, klokken 09:31
Hei!

Jeg er veldig spent på dette selv. Jeg bor på Lørenskog og kjører svensketurer til Charlottenberg - 10 mil. Ved hovedbutikken vi stopper observerte jeg en stk "grønn påle" fra Fortum. Den hadde et låsbar lokk på toppen og en rundt stikkontakt med masse pigger i (hunplugg). Hvilke muligheter gir dette en fremtidig e-golf eier ifm lading?

Dette er stasjonen:http://www.uppladdning.nu/SiteDetail.aspx?id=7ba1a3da-a138-4a05-993e-ba22e69c98a1&ln=no

Daeedor

Dette er et uttak med "mennekes" tilkobling , det er 3,7 kw uttak på venstre side av stolpen og et 22KW uttak på høyre side.  Man kan bruke Fortum (http://www.fortum.no/ladekort) sin norske "brikke" for å aktivere , eller send sms .

"Mennekes" er den nye standarden som både BMW I3 og VW bruker.  På min Leaf bruker jeg en etterbestilt kabel som har mennekes i den ene enden , så jeg kan bruke samme uttak.

Ohm

Med eVW lader du maks 3600 satt på ac. Så du må handle lenge for å få nok rekkevidde til hjemturen. Så du må nok finne DC hurtiglader med ccs. Det er det flere av den veien.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

grønnskolling

Ok, så det er mulig. Men er det mulig om vinteren med kun en ladning?

Hvis man må lade to ganger og betale 100kr pr gang er det jo like greit å kjøre fossil..

Bortsett fra dommen (bommen)..

e-Golfer

Husk på at bommene på Svinesund ikke er gratis for elbiler.

Dette er fordi bommen er et samarbeid mellom Norge og Sverige, og Sverige har ikke bomfritak.
e-Golf bestilt 26.02.2014, levert 28.07.2014. Night Blue Metallic, 18" Durban + alt utstyr.

nagela

Kjør E18 til Thon's senter i Töcksfors istede  ;D

104km fra Oslo, og ingen bomstasjon du må betale i.

Type2 uttak i P-kjelleren på senteret.

Vet ikke om hurtigladeren på McDonald har fått CCS ennå, er det noen andre som vet ?
Model X 90D: Black Obsidian, 6 seter sort, Premium pakke. Autopilot1. Levert 18 dager etter bestilling :)
Solgt: Tesla Model S P85+. Brun med alt.

djdura

Hei.

Her er info fra 1881.no sitt kart:

McDonalds Töcksfors

Ant. ladepunkt: 2
Åpen24t: Ja
Makstid: Nei
Tilgjenglighet: Offentlig
Kontakttyper: 1 stk CHAdeMO (JEVS G 105), 1 stk Combo Coupler
Tilgang: SMS-løsning
P-avgift: Nei

McDonalds Töcksfors, Snabbladdare S49. SMS:a "Start S49A" till 72009 för CHAdeMO. SMS:a "Start S49B" till 72009 för CCS/Combo.

Linudden 1, 67010 TÖCKSFORS

Vet ikke om vi fra Norge får ladet hvis det er med sms det foregår.
Mvh
djdura, Hokksund

JLafton

På hurtigladeren der kan man bruke brikka til Fortum på.
2019 Tesla Model 3 LR AWD

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA