Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nye forbedrede seter

Startet av BMW850, tirsdag 26. august 2014, klokken 14:35

« forrige - neste »

bull

Sitat fra: Hyperstress på tirsdag 26. august 2014, klokken 19:57
Sitat fra: bull på tirsdag 26. august 2014, klokken 19:30
Jeg er "bare" 187cm, men har bein som jeg skulle vært tett mot 200. Jeg hadde to argumenter mot å ikke kjøpe Tesla; ikke mulig med svart innertak tak og vonde seter. Resultatet ble at jeg kjøpte en Volvo v60 med begge deler, men etter å ha prøvekjørt en Tesla noen måneder senere måtte fornuften vike.

Jeg har fått lagt til svart innertak til bestillingen etter at det ble lansert, men setene mangler. Jeg har også problemer med at størsteparten av lårene ikke er nedi setet. Det som da hjelper er å vippe hele setet, med sittepute og rygg bakover. Problemet da er at setet samtidig blir lavere, tilslutt for lavt.. Jeg lever i drømmen om Volvoseter i Tesla, selvom jeg tar til takke med mye mindre :)

Skjønte ikke helt logikken her. Du hadde to argumenter mot å ikke kjøpe Tesla, dvs at du hadde to argumenter for å kjøpe Tesla, men så gjorde du det ikke likevel? Du kjøpte istedet Volvo med svart innertak og vonde seter? 

Sorry, kunne ikke dy meg  ;)

Hehe.. spikkes det som spikkes kan ;) endret litt i ordlyden før jeg posta, men fikk tydeligvis ikke med meg alt.. nå skal det sies at jeg i forkant hadde en VW Touran varebil som gav meg knesmerter og leggkramper, i tillegg til ett år i en Leopard 1 stridsvogn som gjorde meg kresen mht setevalg.

BMW850

Sitat fra: bull på tirsdag 26. august 2014, klokken 19:30
Jeg er "bare" 187cm, men har bein som jeg skulle vært tett mot 200. Jeg hadde to argumenter mot å kjøpe Tesla; ikke mulig med svart innertak tak og vonde seter. Resultatet ble at jeg kjøpte en Volvo v60 med begge deler, men etter å ha prøvekjørt en Tesla noen måneder senere måtte fornuften vike.


edit: liten selvmotsigelse fjernet

Fornuften seiret vil jeg si  :P Grattis :)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

bull

Sitat fra: BMW850 på tirsdag 26. august 2014, klokken 21:12
Sitat fra: bull på tirsdag 26. august 2014, klokken 19:30
Jeg er "bare" 187cm, men har bein som jeg skulle vært tett mot 200. Jeg hadde to argumenter mot å kjøpe Tesla; ikke mulig med svart innertak tak og vonde seter. Resultatet ble at jeg kjøpte en Volvo v60 med begge deler, men etter å ha prøvekjørt en Tesla noen måneder senere måtte fornuften vike.


edit: liten selvmotsigelse fjernet

Fornuften seiret vil jeg si  :P Grattis :)

Jo takk :) Jeg valgte standardsetene da jeg har hørt at disse har bedre comfort enn skinnsetene, samt at det er kjipt å betale ekstra for skinnseter nå, for så å retrofitte de nye setene når de kommer.

Lokführer

Nå må folk lære seg at det ikke er lov til å skrive retrofitte!!!!!!
Det heter ettermontere! God natt.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Thor2014

Sitat fra: Lokführer på tirsdag 26. august 2014, klokken 22:13
Nå må folk lære seg at det ikke er lov til å skrive retrofitte!!!!!!
Det heter ettermontere! God natt.

Retro hvafornoe??

Car-El

Sitat fra: Thor2014 på tirsdag 26. august 2014, klokken 22:15
Sitat fra: Lokführer på tirsdag 26. august 2014, klokken 22:13
Nå må folk lære seg at det ikke er lov til å skrive retrofitte!!!!!!
Det heter ettermontere! God natt.

Retro hvafornoe??

Det e en "vildbusk"
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Car-El

 :o
Æ e ikkje flink i å skrive Norge. Men å lese det enkelte klare å få sæ te å skrive... Gud hjelpe dem!

Retrofitte: vildbusk som kan sees i tyske naturfilmer fra rundt 1970-tallet!

Så ikke faen om æ skal ha noe retrofitte sete i min bil!
:o
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

HåkonE


erot

"Det er en del fitte folk ute på banen"

Kenneth Fredheim, Canal Plus

Sense

Ehemmm, tilbake til topic.

Den største klagen har ikke vært lengden på sitteputen, men mangel på sidestøtte under inspirerende transportering.

For meg er det uaktuelt å bytte ut de eksisterende skinnsetene, men hadde valgt de nye setene om valget skulle vært gjort i dag.
Forresten, når jeg gikk inn på nettsidene til Tesla, så fant jeg ikke sportseter som tilvalg, er det blitt standard?


Muffinman

Kan fremdeles velge mellom standard og performance seter herfra.

bull

Men alle setene er vel like i form? Kun stoff og farge som skiller dem så vidt jeg hsr forstått.

BMW850

Ja, alle setene er identiske i form.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

educk

jeg vill ha bedre sidostøtte, nå synes jeg man glir rundt før mye 
S85 Multi-coat red

Oreo

Sitat fra: Muffinman på onsdag 27. august 2014, klokken 21:36
Kan fremdeles velge mellom standard og performance seter herfra.
og forskjellen her er vel med og uten kontrast søm (rød på svarte seter). Ikke mye "Performance" det, eller har jeg gått glipp av noe?
Synes det var nesten litt pinlig svar EM ga da han ble spurt om akkurat setene. "Mykere fjærer" liksom...
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA