Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

supercharger etterbetaling s60?

Startet av Mippen, søndag 31. august 2014, klokken 17:03

« forrige - neste »

Mippen

Snakket med en som vurderer en brukt s60. Lurte på om det er mulig å melde seg inn for å bruke SC siden den ikke ble kjøpt med dette inkludert? Hva må såfall til?
Fremtiden er elektrisk.

Leif1

Bare å betale inn en slant og få det aktivert.
Eksakt sum står på bestillingssiden deres.
Rundt 15 k tror jeg.
Konvertitt fra S til X

Mippen

Må bilen inn for å aktiveres på noen måte eller blir alt gjort automatisk?
Fremtiden er elektrisk.

Lokführer

Er det ikke slik at man kan prøve superchargeren og få ladet. Så ringer Tesla etterhvert og lurer på om du vil kjøpe SC-muligheten. Første gang er gratis, deretter får man ikke ladet med mindre man har betalt.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

LPC

Min S60 var ikke klar for supercharger. Den måtte oppgraderes med hardware for å tåle lading. Det kostet ca 17k.

Anew

Elon Musk har tidligere (2012-ish) vært ute og sagt at alle biler bygges med SC hardware, og superlader-FAQ sier følgende:

"Hvordan kan jeg legge superlading til bilen min hvis jeg ikke allerede har bestilt det?
Superladeralternativet kan legges til av vårt kundeserviceteam "
(http://www.teslamotors.com/no_NO/supercharger)

Jeg syns derfor det er merkelig at LPC måtte ha bilen inn (men virkeligheten kan man jo ikke diskutere med).

Prisen på 17k matcher i det minste kostnaden for SC ved bestilling + mva ganske bra.
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

Kim-DK

Sitat fra: Mippen på søndag 31. august 2014, klokken 17:32
Må bilen inn for å aktiveres på noen måte eller blir alt gjort automatisk?


Det kan åbnes fra tesla af. Den skal ikke ind.
Du kan faktisk få en 24 timers gratis prøve periode, ved at ringe til tesla supercharger.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA