Ekstrautstyrstråden

Startet av Gordon Retriever, mandag 11. august 2014, klokken 17:37

« forrige - neste »

hottentott33

Sitat fra: Capt på søndag 08. februar 2015, klokken 04:33
Til dere som har stoffseter. Hvordan ser de ut etter en tids bruk med unger osv. Blir hentebil i barnehage dette her. Hadde alcantara vært mulig å velge hadde jeg selvfølgelig tatt det.

Jeg har ennå ikke fått e-Golf, men har et innspill. På demobilen jeg lånte før bestillingen, så var setene blitt veldig flekkete og var litt udelikate (nesten sånn at jeg var i tvil om jeg ville sette meg i det setet). Den bilen rundet 5000 km mens jeg lånte den. Så for min del er det også barnehagehenting og alt mulig rart, og da jeg så hvordan setene så ut etter 5000 km uten barnehagehenting etc, så var ikke noe annet enn skinn aktuelt for vår del. Jeg har hatt skinn på mine siste biler, og bare tanken på at 3 åringen klatrer inn i bilen og opp i setet med våte støvler ville gitt meg mareritt med lyse stoffseter. På skinninteriøret på nåværende bil, tar jeg bare et tørk med håndflaten, og setet er fint igjen.
Litt mer dill med at en må smøre inn skinnet med "fuktighetskrem" (en får tak i slikt på bilrekvisitaer rundt forbi, bl.a. Autoglym har et produkt) inni mellom for at skinnet ikke skal bli tørt og sprekke på sikt, men ville uansett ikke vært foruten skinninteriør.

Forøvrig, personlig synes jeg at de uoriginale skinnsetene, på bildene som Gordon har postet, ser bedre ut enn de originale sportsetene en får hvis en velger skinn. Men det er nok en smakssak  :)
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

Råde

Sitat fra: Gordon Retriever på lørdag 07. februar 2015, klokken 22:50
Jeg lurte litt på hvorfor parallellimportørene velger å ettermontere skinninteriør før bilene sendes til Norge. Selv i Tyskland vil en slik jobb koste mer enn fabrikkmontert skinninteriør.

Vil denne kostnaden lønne seg ved at bilene blir mer attraktive og lettsolgte i Norge?

Men: Legg merke til at mange av importbilene med skinn på finn.no er blant bilene som har kjørt lengst. Det er mulig de lyse stoffsetene rett og slett har vært så slitte og flekkete etter demobruk at de måtte trekkes om før bilen kunne selges videre. :o
Det er vel ikke sikkert alt er trukket om. Det finnes sikkert et marked for deler fra vrakbiler. Alcantara setene ser litt skoda ut, egentlig, og det er mange typer seter som går om hverandre i VAG verdenen. Eventuelt bli de sendt til lavkostland for omtrekking.
e-Golf | X75D

hottentott33

Sitat fra: Råde på søndag 08. februar 2015, klokken 07:52
Det er vel ikke sikkert alt er trukket om. Det finnes sikkert et marked for deler fra vrakbiler. Alcantara setene ser litt skoda ut, egentlig, og det er mange typer seter som går om hverandre i VAG verdenen. Eventuelt bli de sendt til lavkostland for omtrekking.

Det er også en mulighet med import fra USA. Kanskje ikke det mest opplagte, men Leaf blir av en eller grunn importert i stor stil derfra, så alt er mulig. Der leveres blant annet to typer skjermer på navigasjonen/radioen. På de amerikanske nettsidene http://www.vw.com/models/e-golf/ så kan det se ut som at skinn blir levert uten sportsseter.
Forøvrig en interessant tanke da en får 7,4 kw lader fremfor lilleputten på ca 3 kw som blir levert i Europa.

jkirkebo

Sitat fra: hottentott33 på søndag 08. februar 2015, klokken 06:51
Til dere som har stoffseter. Hvordan ser de ut etter en tids bruk med unger osv. Blir hentebil i barnehage dette her. Hadde alcantara vært mulig å velge hadde jeg selvfølgelig tatt det.

Jeg har ennå ikke fått e-Golf, men har et innspill. På demobilen jeg lånte før bestillingen, så var setene blitt veldig flekkete og var litt udelikate (nesten sånn at jeg var i tvil om jeg ville sette meg i det setet). Den bilen rundet 5000 km mens jeg lånte den. Så for min del er det også barnehagehenting og alt mulig rart, og da jeg så hvordan setene så ut etter 5000 km uten barnehagehenting etc, så var ikke noe annet enn skinn aktuelt for vår del. Jeg har hatt skinn på mine siste biler, og bare tanken på at 3 åringen klatrer inn i bilen og opp i setet med våte støvler ville gitt meg mareritt med lyse stoffseter. På skinninteriøret på nåværende bil, tar jeg bare et tørk med håndflaten, og setet er fint igjen.

Er det ingen som bruker det gamle trikset fra min barndom med et gammelt pledd i setet lengre? ;)
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

mihkku

Nå ryktes det om oppgradert media enhet, panoramatak, oppvarmet ratt og valg av andre skinnseter på 2016 modellen som kommer til høsten....

K S

Hmmmm, hvordan oppdrar dere barn? Bilen trenger vel ikke se ut som en søppelplass selv om en transporterer barn i den? Våre barn er nå 9 og 12, vi har hatt stoffseter helt til nå, men har enda ikke hatt møkkete og flekkete seter. Men vi har hatt kontroll med næringsinntak i bilen, de har lært å ikke springe fra sølepytten og inn i bilen osv.

Stoffseter er helt ok, synes jeg, og enda mer komfortabelt enn skinn, kanskje med unntak av sommeren, med viftekjøling i ræva  ;D

nilskt

Sitat fra: mihkku på søndag 08. februar 2015, klokken 12:07
Nå ryktes det om oppgradert media enhet, panoramatak, oppvarmet ratt og valg av andre skinnseter på 2016 modellen som kommer til høsten....

Kanskje lurt å bestille allerede nå om man ønsker en 2016-modell..... :-)
Nightblue e-Golf med varmepumpe siden 14. januar

K S

Sitat fra: nilskt på søndag 08. februar 2015, klokken 12:26

Kanskje lurt å bestille allerede nå om man ønsker en 2016-modell..... :-)

Du tenker hvis en vil ha den før 2017?  :-\

hottentott33

Interessant. Hvor hørte du slikt? Var det også snakk om endring i batterikapasitet?

mihkku

Man tar seg til jo litt hint her og der. Det ble snakket en del om kommende ting på blant annet CES messa, innlegget på Facebook kaster jo en del bensin på bålet:

https://www.facebook.com/VolkswagenNorge/posts/635370149923794 og det kommer jo litt rykter her og der fra blant annet folk som jobber for Møller og VW.

Spekulasjoner enn så lenge, men jeg tenker å muligens kansellere bestillingen for så å bare vente 6-7mnd til for å se hva som kommer. Har jo trossalt ventet i snart 1 år, så hva skader vel litt ekstra.

jkirkebo

Personlig synes jeg de burde gjøre noe med laderen først...

En 3-fase 11kW lader som også kan brukes til 32A 1-fase hadde vært en god løsning. Gjerne med mulighet til å oppgradere til 22kW for en hyggelig penge (10k eller noe sånt). Da hadde de hatt et overtak på de andre mindre elbilene.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

Capt

Det vil alltid komme oppgraderinger som en gjerne skulle hatt. Dersom man utsetter levering kan man jo risikere høyere avgifter, om bilen blir levert 2016.
E golf med v/pumpe mai 2015
Outlander HPEV feb 2017

Råde

Tenker det kommer til facelift. Mulig den presenteres i -16.

Sitat fra: jkirkebo på søndag 08. februar 2015, klokken 14:55
Personlig synes jeg de burde gjøre noe med laderen først...

En 3-fase 11kW lader som også kan brukes til 32A 1-fase hadde vært en god løsning. Gjerne med mulighet til å oppgradere til 22kW for en hyggelig penge (10k eller noe sånt). Da hadde de hatt et overtak på de andre mindre elbilene.
Enig men de fleste av dem ser ikke ut til å ønske overtak over noen andre... Alle venter vel spent på hva nissan gjør til neste år, og derfor er det fantastisk utrolig at ikke VW og MB har dratt til litt ekstra.
e-Golf | X75D

raggi

Noen som vet om man må ha ambiente pakka for at kupebelysningen er led, eller er det standard uansett ?

vidolsen

Sitat fra: raggi på søndag 29. mars 2015, klokken 16:48
Noen som vet om man må ha ambiente pakka for at kupebelysningen er led, eller er det standard uansett ?

Jeg vet ikke, men det ville vært veldig overraskende om det skulle være kupebelsying med glødepærer eller halogenpærer på en bil fra 2015.
e-Golf levert 18.05.15.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA