Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil

Startet av Ohm, torsdag 07. august 2014, klokken 10:17

« forrige - neste »

Nickelilltroll

Sitat fra: Lars Rødset på onsdag 13. mai 2015, klokken 11:11
Sitat fra: Nickelilltroll på onsdag 06. mai 2015, klokken 15:41
Gjorde vårvasken for ca 2 uker siden. Har ikke tenkt på det førr men såg det tydlig nå. Bagasjeluken har laget mærke i bakfangern og et liknende mærke i fangern.

Når jeg senket luken, å lukket den såg jeg med en gang forskjellen på karosseri-glipen, høyre vs venstre. Tilogmed lyset låg 3-4mm lågare på høyre side.

Møller blei kontaktet, de hade bilen en 1/2 dag. Så idag har jeg leverert bilen før omlakkering og justering. Følg med på dette før det blir for ille  :o

Hvor lang tid tok det fra bilen var inne til du leverte den for omlakkering og justering? Hadde min inn 21. april og venter fortsatt på svar fra garantiavdelingen.

Var en egen avdelning, garantiavdelningen som tog sig av min sak, samme man som såg på min bil, ringte meg senare samme dag og lurte på når jeg kunde leverere bilen for justering og omlakkering. Så 3 timer for å fotorgrafere og ta besluttning.

Fikk forslag om "over helga", dvs 4 dager fra den dagen møller sett på bilen, og konstatert monteringsfeil og lakkskade. Skjønner ikke hvorfor din forhandler bruker så lang tid? Det var mer et spørsmål når verkstedet hade tid til min bil egentlig. Selve besluttningen på garantifeil blei gjort på noen timer for meg.
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

np

Lurer på hva slags kvalitetskontroll VW har før bilene blir godkjent for transport? Skulle tro at noen gikk over bilen og sjekket at slike ting var i orden før det blir sagt OK? For konsernet må det da være veldig mye billigere å fikse slike ting før de forsvinner fra fabrikken enn hos forhandler?
NP

VW e-Golf (2016-)  Tesla Model X 100D (2018-)  VW e-Golf (2019-)
Tesla Model 3 (Avbestilt)  Tesla Model Y (Avbestilt)  Model X LR (Bestilt - levering i 2023 :()

Nickelilltroll

Sitat fra: np på torsdag 14. mai 2015, klokken 14:25
Lurer på hva slags kvalitetskontroll VW har før bilene blir godkjent for transport? Skulle tro at noen gikk over bilen og sjekket at slike ting var i orden før det blir sagt OK? For konsernet må det da være veldig mye billigere å fikse slike ting før de forsvinner fra fabrikken enn hos forhandler?

Sa just det till min kontakt på møller att den avdelingen eller sektion som har kvalitetskontroll og montering i Wolfsburg säkert kunde fått sig en liten "øreflik". Jag är inte den första med samma problem  :o
Ok att det har varit en pressad tid med att få leverera pga dessa varmepumpe-issues. Men en så stor bedrift skulle man inte tro blev berörd av sådant på ett sånt sätt?
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

Råde

Sitat fra: Nickelilltroll på torsdag 14. mai 2015, klokken 18:39
Sitat fra: np på torsdag 14. mai 2015, klokken 14:25
Lurer på hva slags kvalitetskontroll VW har før bilene blir godkjent for transport? Skulle tro at noen gikk over bilen og sjekket at slike ting var i orden før det blir sagt OK? For konsernet må det da være veldig mye billigere å fikse slike ting før de forsvinner fra fabrikken enn hos forhandler?

Sa just det till min kontakt på møller att den avdelingen eller sektion som har kvalitetskontroll og montering i Wolfsburg säkert kunde fått sig en liten "øreflik". Jag är inte den första med samma problem  :o
Ok att det har varit en pressad tid med att få leverera pga dessa varmepumpe-issues. Men en så stor bedrift skulle man inte tro blev berörd av sådant på ett sånt sätt?
Pressa tid har det nok ikke vært pga 450 varmepumpe-biler. Fabrikken i Wulfsburg presser, etter hva jeg vet, ut 8000 biler - om dagen.

Det er nok en apekatt med skjeve hornhinner som har stått på bakluke-stasjonen. Og så var han på "kvalitet"skontrollen hjemme med sykt barn.

Skjev bakluke her også. Gad egentlig ikke gjøre noe med det, men nå er det også merker på min, så nå bører det inn igjen.
e-Golf | X75D

mihkku

Ser nå at dørene ikke går helt intil resten av chassiet, kan dette være noe feil?

Møller er forsåvidt på dette med skurring via BT da flere har reagert, så er spent på hva de finner ut. Har oppdaget at dette er linket mot Dynaudio da verken de demobilene og en kompis sin bil uten Dynaudio ikke har denne skurringen.

Gordon Retriever

Sitat fra: mihkku på torsdag 14. mai 2015, klokken 22:17
Ser nå at dørene ikke går helt intil resten av chassiet, kan dette være noe feil?

Karosseriet. :)

Det er en fordel hvis f.eks. bakkant av fordør stikker litt ut i forhold til forkant av bakdør - og ikke omvendt.  Men her snakker vi om millimeter.

mihkku

Takk for rettelsen :p

Er bakdørene som stikker litt ut nederst mot bakskjermen

Gordon Retriever

Dette kan være gunstig for å minske lakkslitasje på bakskjerm. Enkelte merker har folie her for å unngå at luftmotstanden sandblåser overflaten.

thomanie

Da var eGolfen levert på verksted for titt nr. 2 på varmeapparatet og forvarming. Denne gangen sammen med notat over 1 ukes morgen-temperaturer etter forvarming til "26" grader. Termometeret oppstilt på rattet over natta har vist noe helt annet enn 26 i løpet av uka. Antar manglende forvarming skyldes at varmeapparatet lever sitt eget liv.

Har forøvrig samme sprik på nedre bakkant av bakdørene - men det er identisk på begge sider, så det skal nok være slik.

T
2015 eGolf - Pacific Blue, sort skinn ++
2020 Audi e-Tron 55 - Glacier White, S-line, ++
TM3 reservert

thomanie

#324
Sitat fra: thomanie på fredag 15. mai 2015, klokken 08:54
Da var eGolfen levert på verksted for titt nr. 2 på varmeapparatet og forvarming. Denne gangen sammen med notat over 1 ukes morgen-temperaturer etter forvarming til "26" grader. Termometeret oppstilt på rattet over natta har vist noe helt annet enn 26 i løpet av uka. Antar manglende forvarming skyldes at varmeapparatet lever sitt eget liv.

Har forøvrig samme sprik på nedre bakkant av bakdørene - men det er identisk på begge sider, så det skal nok være slik.

T
Før forrige sw oppdatering var det logga mange feil på styringingsventiler i varmeapparatet iflg verkstedet. Også nå er det feil rapportert på styringsventiler i varmeapparatet - men færre. Det kom enda en ny sw oppdatering til varmeappratet for ca 2 uker siden (ca 1.mai), basert på samme kundeklager som førte til forrige oppgradering. Bilen er nå oppdatert til aller siste sw, og verkstedet beholder den over helga for å se om problemet kommer tilbake.

Demobilen vi låner har forøvrig *ikke* de sprikende bakdørene (se bilde) - den er helt strøken. En av utstillingsmodellene til forhandleren har samme sprikende bakdører. Det er muligens manglende justering, men de skal sjekke opp litt mer.

T
2015 eGolf - Pacific Blue, sort skinn ++
2020 Audi e-Tron 55 - Glacier White, S-line, ++
TM3 reservert

Helger

I dag opplevde jeg at ladekontakt ikke låser og at lading dermed ikke starter. Det kan høres ut som om låsemekanismen aktiveres tre ganger før den "gir opp". Deretter endres lys i ladeluke fra orange til rødt. Noen andre som har opplevd tilsvarende?

Tbg

Sitat fra: Helger på søndag 17. mai 2015, klokken 00:01
I dag opplevde jeg at ladekontakt ikke låser og at lading dermed ikke starter. Det kan høres ut som om låsemekanismen aktiveres tre ganger før den "gir opp". Deretter endres lys i ladeluke fra orange til rødt. Noen andre som har opplevd tilsvarende?

Tipper du må inn å bytte ladekontakt her ja.

Nickelilltroll

Sitat fra: Helger på søndag 17. mai 2015, klokken 00:01
I dag opplevde jeg at ladekontakt ikke låser og at lading dermed ikke starter. Det kan høres ut som om låsemekanismen aktiveres tre ganger før den "gir opp". Deretter endres lys i ladeluke fra orange til rødt. Noen andre som har opplevd tilsvarende?

Hade akkurat samme problemer i vinter med min. Men i samme slængen så var det en kuldeknepp her, 12-volten var flatt, ville ikke lade, førerdøren ville ikke lukke OG problemet du skriver om på samme dag. Levererte på møller og ei uke seinere var den på plass igjen. Aldrig sett disse lysen etter det :) :)
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

jonste

Dere som har problemer med varmeapparatet, hvordan arter dette seg?
På min ser det ut til å være veldig vanskelig å få bilen varm, selv etter 20-30min kjøretur med klima på 22-24 grader i +4-10 utetemp.
Samme hvilken temp jeg setter på i auto, så kommer det en svak lunken vind fra dysene (klimaprofil strong, bil i normal modus).
Må sette på High for at det skal monne noe særlig. Og da synker rekkevidden kjapt med 4-5mil (e-golf med VP).
På fosilbilen står klima alltid på 21-22 grader, og holder bilen fint varm på samme strekningen.

Og så spm nr2
Er det andre som opplever at når man setter girvelger fra R til P etter rygging, så kommer det nå og da et relativt kraftig og hørbart "klunk"? Er dette normalt?

Heimdal-eGolf

Fikk min bil 4 mai. Regnsensor fungerer ikke og det viser seg at sensoren har løsnet fra frontruten. Ikke fått noen løsning ennå, mulig at de må bytte frontruten. Iflg selger er jeg ikke den første som har dette problemet.
2018 eUp
2021 eC4
2019 TM3 LR
2015 eGolf solgt
2014 eUP solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA