Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil

Startet av Ohm, torsdag 07. august 2014, klokken 10:17

« forrige - neste »

nortrahof

Noen som sikkert har klaget på ladelokket allerede...

VW bruker tankdekselet som ladelokk til både E-UP og E-Golf. Denne konstruksjon er ikke vellykket.
Når tanklokket står åpent over natten og det er snøføyke, trenger snøen inn bak hengselet og pakker seg slik at det er vanskelig å lukke ladelokket. Om man presser lokket for å få lukket det, så knekker lett armen/hengselet av plast. Dessuten fryser lokket igjen, slik at det er vanskelig å åpne det, særlig på E-Golf da det er en kant innenfor der isen fryser.
Regnet med at dette var en "barnesykdom" på E-UP (som første elbil) - men en god feil kan ikke gjentas for ofte når det gjelder VW (og tyskere generelt når de ikke har oppdaget det selv).

Jeg er irritert i dag over at ladelokket ikke lot seg åpne!
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

Elmo

Sitat fra: nortrahof på lørdag 16. desember 2017, klokken 15:58
Regnet med at dette var en "barnesykdom" på E-UP (som første elbil)

Jeg ser overraskende mange eUp'er som mangler lokket >:(  Mitt lå bare på bakken en morgen :o
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med FW: 2024.38.6  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2014 - solgt.

ReneM

Er det noe som har opplevd at ambient belysning slutter å fungere. Den i døren på førersete har sluttet å funke hos meg :(

Regner med at de bytter det på garanti.
2021: P2 launch edition - non PP - 20 inch
2016: 2016 mod E-Golf med VP
Solgt: 2014 mod E-Up

nortrahof

I går så var det kuldegrader - men i går kveld kom regn og plussgrader.
Bilen er derfor dekket av et islag på noen millimeter. Ladekontakten sto i - og denne var fryst fast i morges.
Måtte hente en varmepistol for å smelte isen for å få ladekontakten løs.
En uheldig design for Norge!
Hadde ladekontakten hatt fall oppover, hadde alt gått greit - men det er talentløst å ha fall nedover på ladekontakten. Da kan det legge seg vann der og fryse til is.
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

J@x

Sitat fra: ReneM på søndag 17. desember 2017, klokken 23:21
Er det noe som har opplevd at ambient belysning slutter å fungere. Den i døren på førersete har sluttet å funke hos meg :(

Regner med at de bytter det på garanti.

Fikk dette tidlig på min 14-modell, byttet kjapt på garanti hos Møller.
2024 Skoda Enyaq IV 85x Sportline i bestilling
2021 VW ID3 1st Plus
2021 Skoda Enyaq IV 80 Sportline (solgt 2024)
2017 VW e-Golf FL
2017 Hyundai Ioniq Electric (solgt)
2014 VW e-Golf (solgt)

Kim Morten

Jeg har fått byttet høyttalere i alle dører etter vannlekasje. Sprekkdannelse i plasten på høyttalerne var visst problemet, de anså det som feil fra fabrikk. I forbindelse med vann inn i bilen manglet også en foring til vindusviskeren bak, slik at vann kom inn. Fikk også byttet låsemekanisme i førerdøren da den begynte å bli treg, var visst en vaier som holdt på å ryke.

Fikset på garanti alt sammen, veldig deilig å ha bil med garanti :)
Sort E-Golf
Oslo

Dawiddem

Sitat fra: SteinarSun på torsdag 22. september 2016, klokken 13:07
Sitat fra: Chivas på torsdag 22. september 2016, klokken 12:57
Hvordan er det med ryggekameraet på e-golf? De gangene jeg har sett de i aksjon har jeg tenkt at dette blir nok bra etter noen norske vintere med salt og slaps   :-\
Ryggekamera ligger jo beskyttet bak logoen på bakdøren, og er ikke særlig utsatt.
Mitt fungerer som det skal, selv om jeg bor på vestlandet (med mye fukt og nedbør)

Min emblem  streiker nå fortiden og ikke går opp for ryggekamera eller for å åpne bagasjerommet. Vært hos Møller Nesttun og fått time til etter nyttår, vi får se hva de sier....

Edit:
Nå har bilen vært på verksted og emblem byttet uten at det har resultert i at ryggekamera fungerer, men kan nå åpne bagasjerommet. Fått ny time til 26 Januar med en teknikker som skal se på dette..

Ove

Ny ladelås etter service, uten at jeg har merket at noe var galt med den.
e-Golf
i3s 120 Ah
+ noen fosile til sitt bruk

DagRune

Har i vinter opplevd at ladelokket fryser. Det viser seg at det er den elektroniske låsen som fryser fast, og den er ikke enkel å tine med varmluftpistol. Det eneste som hjelper er en varm garasje.
Det burde vært unødvendig med elektronisk lås på en elbil. Jeg kan forstå det hindrer tyveri av drivstoff på fossilbiler, men det gjelder ikke elbiler!
Jeg skulle gjerne fått koblet fra den elektroniske delen av låsen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA