7.4kW (32A) ladestasjon i byggesett til kr. 3950,-

Startet av jkirkebo, lørdag 02. august 2014, klokken 20:46

« forrige - neste »

mrjalle

- Det står: "Vi har på lager motstand for å begrense til 13A, 16A, 20A og 25A" Betyr det at det er mulig å skaffe motstand til andre strømstyrker? F.eks 10A?

jkirkebo

Sitat fra: mrjalle på søndag 23. august 2015, klokken 12:27
- Det står: "Vi har på lager motstand for å begrense til 13A, 16A, 20A og 25A" Betyr det at det er mulig å skaffe motstand til andre strømstyrker? F.eks 10A?

Ja. 10A og 18A er også på lager, andre verdier mot et pristillegg på kr. 200,-.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

mrjalle

Sitat fra: jkirkebo på søndag 23. august 2015, klokken 13:15

Takk for veldig raskt svar :-)
Er det mulig med type2-kabel på 10 m - og hvor mye ekstra blir i så tilfelle det?

jkirkebo

Sitat fra: mrjalle på søndag 23. august 2015, klokken 13:26
Sitat fra: jkirkebo på søndag 23. august 2015, klokken 13:15

Takk for veldig raskt svar :-)
Er det mulig med type2-kabel på 10 m - og hvor mye ekstra blir i så tilfelle det?

10m kan skaffes om du har GOD tid, men jeg har noen få 8m på lager om det er tilstrekkelig. Pristillegget er 300 kroner.

Rav4_EV

SitatJa. 10A og 18A er også på lager, andre verdier mot et pristillegg på kr. 200,-.
Det var en heftig fortjeneste på en motstand. Kjøper du volum er du fort nede i 1 øre stykket.
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

jkirkebo

Sitat fra: Rav4_EV på søndag 23. august 2015, klokken 18:18
SitatJa. 10A og 18A er også på lager, andre verdier mot et pristillegg på kr. 200,-.
Det var en heftig fortjeneste på en motstand. Kjøper du volum er du fort nede i 1 øre stykket.

Helt klart. Men jeg må legge inn en bestilling da, og med frakt og gebyrer (på bestillinger under 500 kroner) kommer det på over 200 kroner for å si det slik. Jeg har alle de "vanlige" verdiene på lager i store nok mengder, så når jeg må bestille spesialverdier synes jeg ikke det er håpløst å dytte den kostnaden over på kunden. Dessuten er dette presisjonsmotstander med 0.1% nøyaktighet, de koster noen kroner pr. stk. og ikke noen øre.
Men jeg bestiller nå allltid opp noen flere av spesialverdiene da, så nestemann som evt. vil ha samme verdi slipper å betale.

Rav4_EV

Neppe noe behov for mer enn 1% nøyaktighet når man ser på tabellen til Mainpine.
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

Kent

Det er vel like greit å bruke noen med "for god kvalitet", framfor å spare et par kroner. Her er det vel mer administrasjon/frakt/gebyrer som utgjør den største kostnaden.
Sarpsborg -
Night Blue E-Golf - 30.07.14 125kkm solgt 18.10.21
Mars Orange/Cherry Black Kia E-Soul 64kwh Exclusive 14.10.21

solarmax

Da er 32A stikk installert av elektriker og testes boksen i natt. Funker utmerket - men for første gang kom det opp en melding om at en ikke bør opp til/over grensen ofte - ønsker du å senke ladegrensen?

Betyr dette at bilen har stoppet å lade - mistet litt strøm etter noen timer og så startet å lade igjen for å toppe batteriet?

Lader boksen anderledes enn om en bare bruker bilens egen ladeledning?

I produksjon 24 april 2015
Bestilt blå Model S85D, levering juni 2015.
Tidligere, Mini Morris, BMW 2002 Touring, Alpa Romeo Spider classic, Audi a6 avant.

jkirkebo

Sitat fra: solarmax på torsdag 27. august 2015, klokken 07:48

Da er 32A stikk installert av elektriker og testes boksen i natt. Funker utmerket - men for første gang kom det opp en melding om at en ikke bør opp til/over grensen ofte - ønsker du å senke ladegrensen?

Betyr dette at bilen har stoppet å lade - mistet litt strøm etter noen timer og så startet å lade igjen for å toppe batteriet?

Nei, det betyr nok at ladegrensen i bilen nå står på 100% (trip mode). Det bør ikke brukes daglig, kun til langtur. Skru ned til 90% eller lavere så forsvinner nok den meldingen.

solarmax

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 27. august 2015, klokken 07:54

Nei, det betyr nok at ladegrensen i bilen nå står på 100% (trip mode). Det bør ikke brukes daglig, kun til langtur. Skru ned til 90% eller lavere så forsvinner nok den meldingen.

Nei den står på 80%. Har bare brukt trip mode en gang på en tur over fjellet.
I produksjon 24 april 2015
Bestilt blå Model S85D, levering juni 2015.
Tidligere, Mini Morris, BMW 2002 Touring, Alpa Romeo Spider classic, Audi a6 avant.

jkirkebo

Sitat fra: solarmax på torsdag 27. august 2015, klokken 09:39
Sitat fra: jkirkebo på torsdag 27. august 2015, klokken 07:54

Nei den står på 80%. Har bare brukt trip mode en gang på en tur over fjellet.

Merkelig. Den meldingen er ihvetfall egentlig relatert til det, så om den sto på 80% vet jeg ikke hvorfor den dukket opp. En bug kanskje...

Ebbe

Personlig skulle jeg ønske at disse boksene kunne hatt mode 3 type 2 utgang slik at jeg kunne bruke den på alle våre EL-biler!
P39240

K S

Sitat fra: Ebbe på torsdag 27. august 2015, klokken 13:55
Personlig skulle jeg ønske at disse boksene kunne hatt mode 3 type 2 utgang slik at jeg kunne bruke den på alle våre EL-biler!

Er bare å kjøpe både Type 1 og Type 2, får vel ikke billigere løsning? :-)

Ebbe

Sitat fra: K S på torsdag 27. august 2015, klokken 21:36
Sitat fra: Ebbe på torsdag 27. august 2015, klokken 13:55

Er bare å kjøpe både Type 1 og Type 2, får vel ikke billigere løsning? :-)

Da må man kjøpe to bokser siden disse har fast kabel! Da har bilader.no en til kr. 5000,- pluss mva. som da blir billigere http://billader.no/hjemme-lading/
P39240

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA