Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

7.4kW (32A) ladestasjon i byggesett til kr. 3950,-

Startet av jkirkebo, lørdag 02. august 2014, klokken 20:46

« forrige - neste »

mrjalle

- Det står: "Vi har på lager motstand for å begrense til 13A, 16A, 20A og 25A" Betyr det at det er mulig å skaffe motstand til andre strømstyrker? F.eks 10A?

jkirkebo

Sitat fra: mrjalle på søndag 23. august 2015, klokken 12:27
- Det står: "Vi har på lager motstand for å begrense til 13A, 16A, 20A og 25A" Betyr det at det er mulig å skaffe motstand til andre strømstyrker? F.eks 10A?

Ja. 10A og 18A er også på lager, andre verdier mot et pristillegg på kr. 200,-.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

mrjalle

Sitat fra: jkirkebo på søndag 23. august 2015, klokken 13:15
Sitat fra: mrjalle på søndag 23. august 2015, klokken 12:27
- Det står: "Vi har på lager motstand for å begrense til 13A, 16A, 20A og 25A" Betyr det at det er mulig å skaffe motstand til andre strømstyrker? F.eks 10A?

Ja. 10A og 18A er også på lager, andre verdier mot et pristillegg på kr. 200,-.

Takk for veldig raskt svar :-)
Er det mulig med type2-kabel på 10 m - og hvor mye ekstra blir i så tilfelle det?

jkirkebo

Sitat fra: mrjalle på søndag 23. august 2015, klokken 13:26
Sitat fra: jkirkebo på søndag 23. august 2015, klokken 13:15
Sitat fra: mrjalle på søndag 23. august 2015, klokken 12:27
- Det står: "Vi har på lager motstand for å begrense til 13A, 16A, 20A og 25A" Betyr det at det er mulig å skaffe motstand til andre strømstyrker? F.eks 10A?

Ja. 10A og 18A er også på lager, andre verdier mot et pristillegg på kr. 200,-.

Takk for veldig raskt svar :-)
Er det mulig med type2-kabel på 10 m - og hvor mye ekstra blir i så tilfelle det?

10m kan skaffes om du har GOD tid, men jeg har noen få 8m på lager om det er tilstrekkelig. Pristillegget er 300 kroner.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Rav4_EV

#109
SitatJa. 10A og 18A er også på lager, andre verdier mot et pristillegg på kr. 200,-.
Det var en heftig fortjeneste på en motstand. Kjøper du volum er du fort nede i 1 øre stykket.
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

jkirkebo

Sitat fra: Rav4_EV på søndag 23. august 2015, klokken 18:18
SitatJa. 10A og 18A er også på lager, andre verdier mot et pristillegg på kr. 200,-.
Det var en heftig fortjeneste på en motstand. Kjøper du volum er du fort nede i 1 øre stykket.

Helt klart. Men jeg må legge inn en bestilling da, og med frakt og gebyrer (på bestillinger under 500 kroner) kommer det på over 200 kroner for å si det slik. Jeg har alle de "vanlige" verdiene på lager i store nok mengder, så når jeg må bestille spesialverdier synes jeg ikke det er håpløst å dytte den kostnaden over på kunden. Dessuten er dette presisjonsmotstander med 0.1% nøyaktighet, de koster noen kroner pr. stk. og ikke noen øre.
Men jeg bestiller nå allltid opp noen flere av spesialverdiene da, så nestemann som evt. vil ha samme verdi slipper å betale.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Rav4_EV

Neppe noe behov for mer enn 1% nøyaktighet når man ser på tabellen til Mainpine.
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

Kent

Det er vel like greit å bruke noen med "for god kvalitet", framfor å spare et par kroner. Her er det vel mer administrasjon/frakt/gebyrer som utgjør den største kostnaden.
Sarpsborg -
Night Blue E-Golf - 30.07.14 125kkm solgt 18.10.21
Mars Orange/Cherry Black Kia E-Soul 64kwh Exclusive 14.10.21

solarmax


Da er 32A stikk installert av elektriker og testes boksen i natt. Funker utmerket - men for første gang kom det opp en melding om at en ikke bør opp til/over grensen ofte - ønsker du å senke ladegrensen?

Betyr dette at bilen har stoppet å lade - mistet litt strøm etter noen timer og så startet å lade igjen for å toppe batteriet?

Lader boksen anderledes enn om en bare bruker bilens egen ladeledning?




I produksjon 24 april 2015
Bestilt blå Model S85D, levering juni 2015.
Tidligere, Mini Morris, BMW 2002 Touring, Alpa Romeo Spider classic, Audi a6 avant.

jkirkebo

Sitat fra: solarmax på torsdag 27. august 2015, klokken 07:48

Da er 32A stikk installert av elektriker og testes boksen i natt. Funker utmerket - men for første gang kom det opp en melding om at en ikke bør opp til/over grensen ofte - ønsker du å senke ladegrensen?

Betyr dette at bilen har stoppet å lade - mistet litt strøm etter noen timer og så startet å lade igjen for å toppe batteriet?

Nei, det betyr nok at ladegrensen i bilen nå står på 100% (trip mode). Det bør ikke brukes daglig, kun til langtur. Skru ned til 90% eller lavere så forsvinner nok den meldingen.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

solarmax

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 27. august 2015, klokken 07:54
Sitat fra: solarmax på torsdag 27. august 2015, klokken 07:48

Da er 32A stikk installert av elektriker og testes boksen i natt. Funker utmerket - men for første gang kom det opp en melding om at en ikke bør opp til/over grensen ofte - ønsker du å senke ladegrensen?

Betyr dette at bilen har stoppet å lade - mistet litt strøm etter noen timer og så startet å lade igjen for å toppe batteriet?


Nei, det betyr nok at ladegrensen i bilen nå står på 100% (trip mode). Det bør ikke brukes daglig, kun til langtur. Skru ned til 90% eller lavere så forsvinner nok den meldingen.



Nei den står på 80%. Har bare brukt trip mode en gang på en tur over fjellet.
I produksjon 24 april 2015
Bestilt blå Model S85D, levering juni 2015.
Tidligere, Mini Morris, BMW 2002 Touring, Alpa Romeo Spider classic, Audi a6 avant.

jkirkebo

Sitat fra: solarmax på torsdag 27. august 2015, klokken 09:39
Sitat fra: jkirkebo på torsdag 27. august 2015, klokken 07:54
Sitat fra: solarmax på torsdag 27. august 2015, klokken 07:48

Da er 32A stikk installert av elektriker og testes boksen i natt. Funker utmerket - men for første gang kom det opp en melding om at en ikke bør opp til/over grensen ofte - ønsker du å senke ladegrensen?

Betyr dette at bilen har stoppet å lade - mistet litt strøm etter noen timer og så startet å lade igjen for å toppe batteriet?


Nei, det betyr nok at ladegrensen i bilen nå står på 100% (trip mode). Det bør ikke brukes daglig, kun til langtur. Skru ned til 90% eller lavere så forsvinner nok den meldingen.

Nei den står på 80%. Har bare brukt trip mode en gang på en tur over fjellet.

Merkelig. Den meldingen er ihvetfall egentlig relatert til det, så om den sto på 80% vet jeg ikke hvorfor den dukket opp. En bug kanskje...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Ebbe

Personlig skulle jeg ønske at disse boksene kunne hatt mode 3 type 2 utgang slik at jeg kunne bruke den på alle våre EL-biler!
P39240

K S

Sitat fra: Ebbe på torsdag 27. august 2015, klokken 13:55
Personlig skulle jeg ønske at disse boksene kunne hatt mode 3 type 2 utgang slik at jeg kunne bruke den på alle våre EL-biler!

Er bare å kjøpe både Type 1 og Type 2, får vel ikke billigere løsning? :-)

Ebbe

Sitat fra: K S på torsdag 27. august 2015, klokken 21:36
Sitat fra: Ebbe på torsdag 27. august 2015, klokken 13:55
Personlig skulle jeg ønske at disse boksene kunne hatt mode 3 type 2 utgang slik at jeg kunne bruke den på alle våre EL-biler!

Er bare å kjøpe både Type 1 og Type 2, får vel ikke billigere løsning? :-)

Da må man kjøpe to bokser siden disse har fast kabel! Da har bilader.no en til kr. 5000,- pluss mva. som da blir billigere http://billader.no/hjemme-lading/
P39240

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA