Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bilder og info om superladere som er under bygging.

Startet av mecanica vergara, tirsdag 29. juli 2014, klokken 11:30

« forrige - neste »

Hesy

Konstruksjon på gang i Mo i Rana:
Du kan ikke vise dette vedlegget.

fredag

Status kan endres til CONSTRUCTION for Stathelle / Rugtvedt nå.

Det er nå levert 10 stk Tesla Supercharger II 135KW skap der, det vil vel si 20 ladestolper. Masse kabler og rør er også levert, men fremdeles masse steinmasser og plassen er ikke asfaltert.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

OhmPaPa

Er det noe sted på laderne man kan se hvor mange kW de støtter? Spent på om nye ladere får større kapasitet enn før. Nå som V3 er lansert...

Andrewas

Sitat fra: OhmPaPa på lørdag 04. mai 2019, klokken 14:27
Er det noe sted på laderne man kan se hvor mange kW de støtter? Spent på om nye ladere får større kapasitet enn før. Nå som V3 er lansert...
supercharge.info har muligheten til å vise dette. Men så langt er det ikke lagt inn noe annet enn dagens 120kW (vanlig supercharger) og 72kW (supercharger light som finnes ved endel kjøpesentere og tilsvarende i USA).

Når S og X oppgraderes til å klare inntil 150kW fra v2 superchargerne blir det aktuelt å oppgi maks kW for disse, jeg antar det kan variere litt med hvor gammel innmaten i ladeskapene er - tror det finnes både 135kW og 145kW.

Når v3 superchargerne begynner å komme så vil disse stå med 250kW på supercharge.info.
2013 Sig #174 Model S P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter.
2023 Model X Plaid

fonberg

Sitat fra: Andrewas på lørdag 04. mai 2019, klokken 15:20
Sitat fra: OhmPaPa på lørdag 04. mai 2019, klokken 14:27
Er det noe sted på laderne man kan se hvor mange kW de støtter? Spent på om nye ladere får større kapasitet enn før. Nå som V3 er lansert...
supercharge.info har muligheten til å vise dette. Men så langt er det ikke lagt inn noe annet enn dagens 120kW (vanlig supercharger) og 72kW (supercharger light som finnes ved endel kjøpesentere og tilsvarende i USA).

Når S og X oppgraderes til å klare inntil 150kW fra v2 superchargerne blir det aktuelt å oppgi maks kW for disse, jeg antar det kan variere litt med hvor gammel innmaten i ladeskapene er - tror det finnes både 135kW og 145kW.

Når v3 superchargerne begynner å komme så vil disse stå med 250kW på supercharge.info.

Navigasjon i bilen viser i hvert fall effekt på stasjonene.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

OhmPaPa

Sitat fra: fonberg på lørdag 04. mai 2019, klokken 15:53
Sitat fra: Andrewas på lørdag 04. mai 2019, klokken 15:20
Sitat fra: OhmPaPa på lørdag 04. mai 2019, klokken 14:27
Er det noe sted på laderne man kan se hvor mange kW de støtter? Spent på om nye ladere får større kapasitet enn før. Nå som V3 er lansert...
supercharge.info har muligheten til å vise dette. Men så langt er det ikke lagt inn noe annet enn dagens 120kW (vanlig supercharger) og 72kW (supercharger light som finnes ved endel kjøpesentere og tilsvarende i USA).

Når S og X oppgraderes til å klare inntil 150kW fra v2 superchargerne blir det aktuelt å oppgi maks kW for disse, jeg antar det kan variere litt med hvor gammel innmaten i ladeskapene er - tror det finnes både 135kW og 145kW.

Når v3 superchargerne begynner å komme så vil disse stå med 250kW på supercharge.info.

Navigasjon i bilen viser i hvert fall effekt på stasjonene.

Det jeg tenkte på var om man kunne se noe på ladeboksene om hvor stor effekt de skal ha før de kommer i produksjon.

sjokomelk

Sitat fra: OhmPaPa på lørdag 04. mai 2019, klokken 16:17
Det jeg tenkte på var om man kunne se noe på ladeboksene om hvor stor effekt de skal ha før de kommer i produksjon.
Står på merkelappen på utsiden. Normal sett står det 135kW på de.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

OhmPaPa

Sitat fra: sjokomelk på lørdag 04. mai 2019, klokken 19:23
Står på merkelappen på utsiden. Normal sett står det 135kW på de.

Ah! Flott! Da spørs det bare om noen har anledning til å se litt på stolpene mens man likevel er i nærheten.

sjokomelk

Sitat fra: OhmPaPa på lørdag 04. mai 2019, klokken 21:12
Ah! Flott! Da spørs det bare om noen har anledning til å se litt på stolpene mens man likevel er i nærheten.
Står ikke på stolpene, men på de store "kjøleskapene".
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Hesy

#1029
Dato for åpning av Mo i Rana (5.juni) og Levanger (9. juni), ifølge Google:

Du kan ikke vise dette vedlegget.
Du kan ikke vise dette vedlegget.

Stathelle 15. mai og Lærdal 22. mai, ifølge samme type Google-søk.

Albedo

..og Lærdal åpner (stadig i følge Google) 22.mai. Har aldri lagt merke til at Google vet når superladere åpner, er det noe nytt de har begynt med, eller bare jeg som ikke har fått det med meg?

fredag

Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Simen1

Gjetter Google på datoer eller har Tesla valgt å offentliggjøre åpningen der før de offentliggjør det på sitt eget ladekart?
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

Andrewas

Google sier at Jaren aka Tomter åpner 10 juni.
Og Markaryd i Sverige allerede 15 mai. Denne siste må svenskene fullstendig ha gått glipp av. Må være under bygging nå.
2013 Sig #174 Model S P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter.
2023 Model X Plaid

jkirkebo

Sitat fra: Andrewas på tirsdag 07. mai 2019, klokken 20:06
Google sier at Jaren aka Tomter åpner 10 juni.
Og Markaryd i Sverige allerede 15 mai. Denne siste må svenskene fullstendig ha gått glipp av. Må være under bygging nå.

Jaren, Tomter ja. Var visst noe som het Jaren der også. Og jeg som i et lite øyeblikk håpet det var snakk om Jaren nord for Gran ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA