Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bilder og info om superladere som er under bygging.

Startet av mecanica vergara, tirsdag 29. juli 2014, klokken 11:30

« forrige - neste »

MrBacardi

#585
Da har jeg fått beskjed om at Lampeland er operativ fra i går kveld  :)
Noen i nærheten som kan teste?

https://www.tesla.com/no_NO/findus/location/supercharger/lampelandsupercharger
MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

LarryF

e-Golf, Pacific Blue, 2014 (uten varmepumpe)
Model X90D bestilt og bekreftet. Titan, 7 seter med AP, vinterpakke og hengerfeste

LarryF

Lampeland i dag 22.12. Alt fungerte som det skulle. Gleder meg til å prøve hastigheten på veien hjem.
e-Golf, Pacific Blue, 2014 (uten varmepumpe)
Model X90D bestilt og bekreftet. Titan, 7 seter med AP, vinterpakke og hengerfeste

Tesla-man

Sitat fra: LarryF på torsdag 22. desember 2016, klokken 12:20
Lampeland i dag 22.12. Alt fungerte som det skulle. Gleder meg til å prøve hastigheten på veien hjem.

Ser ut som du bommet på å stå på rett side av laderen da...
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

LarryF

Jada, men jeg stoppet bare for å sjekke at den virket :). Det ble bedre plassering på turen opp igjen. Fikk 50 kW ladeeffekt da.
e-Golf, Pacific Blue, 2014 (uten varmepumpe)
Model X90D bestilt og bekreftet. Titan, 7 seter med AP, vinterpakke og hengerfeste

Espen Hugaas Andersen

Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

elbas

Er det noen som har hørt når Töcksfors laderen er operativ? Evt om de har startet bygging?
Nissan leaf 2014

NilsG

Mulig dette er en bitte liten "jump the gun", men tar sjansen.

Tanum Shopingcenter har merket Chademoladerne sine med at det ikke er tillatt å bruke adapter for Tesla, noe en del har reagert på. Jeg har brukt disse laderne ganske mye da det har passet veldig bra å ta handlerunden der på vei til hytta. Sendte derfor av gårde et spørsmål rundt dette i går kveld og fikk følgende svar i dag:

"Hej

Anledningen till att vi hänvisar till destinationchargers på andra sidan om huset, är att vi har upptäckt att när Tesla ägare använder sig av den adapter som kommer med Tesla bilarna så påverkar denna chademo handsken negativt.
De små stift som sitter i handsken trycks in och handsken blir obrukbar för alla.
Centrets policy är att laddarna skall finnas tillgängliga för alla, såklart.
Jag är säker på att du förstår problematiken.
Glädjande nog kan jag informera om att i slutet av Juni kommer det att finnas 16 st superchargers intill nuvarande destinationchargers här på Tanum shoppingcenter. (min utheving)


Med vänlig hälsning
xxx xxx
Teknik och Fastighetschef"


Dette må vel kunne sies å være sikker informasjon på hvor den havner og hvor mange stalls den får ;-)

Edit: Har spurt om arbeidet har startet.
Hurum
Finalized grå S85 6. Januar, ønsket levering juni
I produksjon 19. april.....
Ferdig produsert 22. April!
Levert ut 11. Juni 2014 i Drammen
Venter utlevering TM3 21. Februar 2019
Model 3 reservert på Alnabru 31. mars 2016

MrBacardi

MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

arnkl

S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

BlueS

#595
Sitat fra: elbas på onsdag 24. mai 2017, klokken 00:13
Er det noen som har hørt når Töcksfors laderen er operativ? Evt om de har startet bygging?

Jeg har ikke sett noe, har kjørt litt rundt og sett etter grunnarbeider.  Det er mulig det er planert klart et område ved senteret nærmest grensen. Finner heller ikke noe om den på kommunens hjemmesider. Spørs om den blir operativ i sommer.
Tesla S90D sort, levert 14.3.2017 Full AP2
Tesla S85 blå, levert 11.3.2014. Solgt mars 2017

Andrewas

Noen som har vært forbi Skibotn i det siste? Begynt å bygge der nå?
2013 Sig #174 Model S P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter.
2023 Model X Plaid

Eip

VIN: 509XX PD

krl

Merkelig plassering rett inn mot bolighuset. Superladerene støyer ganske mye, i tillegg til knatring/during fra bilene som lades, så dette kan umulig være så smart.

Muffinman

Litt høna/egget case på Aspøya i forhold til denne. Der bygger de et boligkompleks med fasaden rett inntil superladeren.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA