Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bilder og info om superladere som er under bygging.

Startet av mecanica vergara, tirsdag 29. juli 2014, klokken 11:30

« forrige - neste »

Ellemelle

Sitat fra: krl på onsdag 07. juni 2017, klokken 18:33
Merkelig plassering rett inn mot bolighuset. Superladerene støyer ganske mye, i tillegg til knatring/during fra bilene som lades, så dette kan umulig være så smart.
Er det noe støy da? Viftene på bilene er det eneste jeg legger merke til. På disse tegningene har de ikke tegnet inn ladestolpene, så det er vanskelig å si hvor de skal plasseres.

Muffinman

Jeg tror kanskje de har gjort noe i skapene, byttet til mer stillegående vifter eller noe slik. Husker jeg reagerte  på det ekstreme støynivået første gangene jeg superladet i 2013. Det hylte rett og slett noe vanvittig i vifter fra skapene, og jeg tenkte at det helt sikkert kom til å bli konflikter av det. Når jeg tenker meg om er det lenge siden jeg har hørt dette.

krl

Det virker som om viftene blåser mer på varme dager med høy temperatur. Noe som vel gir mening.. Det bråket litt når jeg var innom og sjekket i dag, så jeg ville ikke bodd ved siden av noe slikt. Det er langt verre enn en varmepumpe, og disse må man jo slå av om natta for å unngå å forstyrre naboer. Men lyden er neppe mer plagsom enn en knatrende bensinpumpe hvis man skal sammenligne med noe annet....

Laderen som bråket mest var vel den som brant opp på Brokelandsheia. Men dette var en midlertidig løsning montert på en slags transportpall.

Bjoris

Noen som vet noe mer om Horsens SC? Ser den kan passe fint for oss 10. juli:)

spirrevipp

Har ikke sett at det er blitt skrevet noe om den på det danske forumet, så jeg vil tippe at den ikke er på plass enda.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

Ellemelle

På de danske Teslaeiernes facebookside, ligger det ute et bilde som viser at alt er klart. Venter visstnok bare på at noen skrur på en bryter i uke 27.

Haldenser

2013 US Leaf Tekna
TMS75D - Utlevert 1/12/17 - VIN 213646
TMS85  - Utlevert 20/12/14 - VIN 64642 - SOLGT

NilsG

Hurum
Finalized grå S85 6. Januar, ønsket levering juni
I produksjon 19. april.....
Ferdig produsert 22. April!
Levert ut 11. Juni 2014 i Drammen
Venter utlevering TM3 21. Februar 2019
Model 3 reservert på Alnabru 31. mars 2016

BlueS

Superladeren i Töcksfors er nå under bygging.  De første ladestolpene er satt opp. Den kommer ved siden av McDonalds ved Töcksfors handelspark (senteret nærmest grensen). Det er litt for tidlig å si noe om antall stolper, alle er ikke satt opp ennå.
Tesla S90D sort, levert 14.3.2017 Full AP2
Tesla S85 blå, levert 11.3.2014. Solgt mars 2017

Hodetelefoner


Eip

VIN: 509XX PD

Hodetelefoner


thilo

S85D rød - EL677xx (Tromsø).
Medlem i elbilforeningen og TOCN (signaturmedlem)

Andrewas

2013 Sig #174 Model S P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter.
2023 Model X Plaid


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA