Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bestilt en Soul EV? Post her!

Startet av kringon, tirsdag 08. juli 2014, klokken 17:37

« forrige - neste »

peerbrat

Sitat fra: petgok på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 13:17
Peerbrat: har du fått bekreftet levering første uka i november på farge Titanium Silver? Bestilte selv 20 juni, og har fortsatt ikke fått et ord/bekreftelse om leveringstid...

Ja. Ankommer kaia 5.november. BOS Ensjø klargjør bilen straks etter det, så forhåpentligvis har jeg ny bil uke 46.

Ona IX

Stakk innom forhandleren som sa den er produsert og på båten, men de er usikker på levering, han sa jeg burde satse på midten av måneden (vil tro han slenger inn litt slingringsmonn, så jeg er nok på samme båt som peerbrat, fly etc)

Geir81

Bestillt Classic idag. Fant en forhandler som hadde en bil for levering i mars. Det blir lenge å vente, men folk som legger nye bestillinger til fabrikk nå må jo belage seg på å vente til juni.

Oyssjo

Svar fra Kia Norge på Facebook vedr når Kia Soul titanium silver kommer:

"Hei, de kommer med båt til Sverige ca 8. november. derfra går det trailere til Drammen bilhavn, så jeg tipper at de sendes fra Drammen ut til forhandlere ca en uke etterpå. Kia Bil Norge."

birkeland

Ettersom jeg har skjønt, så blir bilene antirustbehandlet med Mercasol når de ankommer havna i Drammen før de sendes ut til bilforhandlerene, og det tar vel gjerne litt tid. Fikk forøvrig beskjed at også metallramma over batteripakka blir behandlet med antirust. Lurer litt på om de skrur av batteripakka før de behandler, eller om de bare bruker slangedyser som de dytter inn på oversiden av batteripakka og sprøyter med Mercasol.

Fei

#170
Jeg har bestillt en Kia soul i sort rød finish. Ringlet rundt til en haug av forhandlere og endte opp med å kjøpe på Ensjø. De kunne levere april/mai. Jeg fikk med bagasjematte i gummi, gummimatter foran og bak. Ladekabel type1 til type 2, Vinterdekk nokian, metallic lakk.
Måtte gi 250 000kr.

Larry King

Veldig normal pris, og ikke verst leveringstid, gratulerer!
TM3 LR RWD levert 22.06.19.
Soul Ev Excl. levert 22.12.14

Kåre

Endelig fått ut fingeren. Tok en tur til Drammen med mål om å bestille Blå med hvitt tak. Regnet med levering april-juni, men så var det en som hadde avbestilt. Ble lovet januar-februar!  :P

Diskuterte litt overgang til "Type 2" kontakt som jeg har lest om her. Er det noe som er lurt. Selger mente ikke det var noe behov.
Kia Soul EV. Blå-Hvit. Levering januar ble medio april.

Selchiev

#173
Med type 2 overgang er du sikret semi-hurtig lading på nye ladestasjoner. Har du tenkt å hurtig lade kan det fort lønne seg tenker jeg.


kringon

Sitat fra: Kåre på søndag 19. oktober 2014, klokken 01:04
Endelig fått ut fingeren. Tok en tur til Drammen med mål om å bestille Blå med hvitt tak. Regnet med levering april-juni, men så var det en som hadde avbestilt. Ble lovet januar-februar!  :P

Diskuterte litt overgang til "Type 2" kontakt som jeg har lest om her. Er det noe som er lurt. Selger mente ikke det var noe behov.

Overgang til type 2 = nødvendig dersom du planlegger å lade andre steder enn hjemme.

Den medfølgende kabelen lar deg lade med ca 2.3kw per time. I praksis betyr det at bilen lader 0-100% på ca 13-14 timer.

Med en type2 kabel, så kan du lade inntil 6.6kw per time (maks ladefart på bilens interne lader) avhengig av hva som er tilgjengelig på stedet. De fleste type 2 kontakter jeg har vært borte i har vært 7.4kw eller mer.

Det betyr at du nesten tredobler ladefarten :) MEGET nyttig spør du meg, dersom du er på kjøretur og lader på et kjøpesenter e.l.

Hvit Citroën C-Zero 2014
Blå med hvitt tak - Kia Soul EV 2015 i bestilling

Jove

#175
Ny på forumet.
Har bestilt Svart / Rød Exclusive. Ikke levering før i Mars 2015, men gleder meg.
Aldri vært EV fan, men etter å ha prøvekjørt Soul ble jeg mektig imponert. Ble så imponert at jeg glemte å spørre kona først, så papirer ble signert etter 25 min prøvetur.

Mon tro om det finnes en ruteplanlegger, med alle ladepunkter oppgitt?
Gode tips mottas gjerne.
MVH
Jan Ove
Kia Soul EV B&R Exclusive

Ona IX

Sitat fra: Jove på lørdag 25. oktober 2014, klokken 10:58
Ny på forumet.
Har bestilt Svart / Rød Exlusive. Ikke levering før i Mars 2015, men gleder meg.
Aldri vært EV fan, men etter å ha prøvekjørt Soul ble jeg mektig imponert. Ble så imponert at jeg glemte å spørre kona først, så papirer ble signert etter 25 min prøvetur.

Mon tro om det finnes en ruteplanlegger, med alle ladepunkter oppgitt?
Gode tips mottos gjerne.
http://www.ladestasjoner.no/ Kart med ladepunkter
http://www.ladestasjoner.no/hurtiglading/hurtigladekartet kart over hurtigladere
http://www.jurassictest.ch/GR/ rekkeviddekart/ruteplanlegger justerer for høyde. De har ikke lagt inn kia soul ev enda, men den kommer om jeg ikke husker rett.

K S

Sitat fra: Jove på lørdag 25. oktober 2014, klokken 10:58
Ny på forumet.
Har bestilt Svart / Rød Exclusive. Ikke levering før i Mars 2015, men gleder meg.
Aldri vært EV fan, men etter å ha prøvekjørt Soul ble jeg mektig imponert. Ble så imponert at jeg glemte å spørre kona først, så papirer ble signert etter 25 min prøvetur.

Mon tro om det finnes en ruteplanlegger, med alle ladepunkter oppgitt?
Gode tips mottas gjerne.

Fine! Tøfft gjort å bestille uten å konferere overkomandoen!!! :-)

Det er jo ladepunkter på Navigasjonen i bilen også, hvis det var det du tenkte på. Vi har hatt bilen tre uker nå, og lader bare hjemme. Men det ser ut til at mye ligger inne, mulig det også ligger ladepunkter som ikke er reelle, det er en i nærheten av oss.

Det er ikke mange år siden jeg mente at EV var tull å tøys, drasse på hundrevis av kilo med batterier osv... For ett års tid siden prøvekjørte jeg (i forbifarten) Leaf, og da sa jeg at med prislapp 3-350.000 og nærmere Teslarekkevidde og hengerfeste så hadde jeg kjøpt på flekken!

Nå har vi byttet ut vår Tiquan med Soul og 10 år gammel liten bruktbil i god stand med hengerfeste, hvor målet er å ha maks 5000 km i året, kanskje mindre.

Aldri mer dieselpersonbil på meg! :-) Men EV derimot! Om det er i form av ren Elbil, brenselcelle eller hybrid, det vil fremtiden vise......

Lykke til med ny bra bil :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA