Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Estimert levering av E-Golf med varmepumpe.

Startet av EV - Driver, fredag 04. juli 2014, klokken 08:16

« forrige - neste »

D-Fender

Sitat fra: Ohm på onsdag 17. september 2014, klokken 18:14
Kult. Rapporter ved første mulighet. Gjerne med bilder av motorrom med pumpe!!

Jaja, de er jo bilselgere. Skulle jo tro de ga seg med skrønene når kontrakten var signert... Men men, har handla ny bil før og vet jo at skrønene varer i minst de 5 årene som kjøretøyet har garanti...

Johnny

Antatt levering i uke 45! Jeg bestilte bilen i mars, og la til varmepumpe litt senere.
TMS og eGolf.

anna

Til dere som er interessert i info om levering: Jeg har fått opplyst at min bil m varmepumpe er ferdig produsert, og at den fortsatt står på fabrikken. Den venter på transport til Bremerhaven, før den skal på båt til Norge. Info mottatt fra selger. Intro-bil, bestilt første salgsdag.

agj

Samme her. Var ferdig forrige uke. Virker som om neste ferje er stappet med VP biler    8)

Rio

Sørg for at den ferjen får væpnet ekskorte fra Kystvakten! :D
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

lightningii

litt generell info for oss som venter bil nå rett rundt hjørnet :)

"Biltransport:

Bilbåten fra Bremerhaven i Tyskland kommer til Drammen to ganger i uken. Båten har plass til 1200 biler. Hvis bilene skulle vært fraktet med trailer, ville det bety at 250 trailere måtte kjøre på veiene fra Bremerhaven til Drammen" http://drammenhavn.no/index.php/skolesekken/index_enkeltsak/havna_i_dag/

http://www.marinetraffic.com/no/ais/details/ports/174

ArTa

Fikk beskjed idag fra forhandler om at bilen er produksjonsbekreftet og leveres ca. uke 46 til Oslo.
Hadde introbil i første kontrakt som ble signert på lanseringsdagen, endret senere (starten av mars) til bil med varmepumpe og da forsvant INTROBIL i ny kontrakt.
BMW i4 m50 2022
BMW ix xDrive 50 2022
VW E-golf 2015
——————————————
BMW ix1

Råde

Sitat fra: Tass på fredag 19. september 2014, klokken 16:21
Fikk beskjed idag fra forhandler om at bilen er produksjonsbekreftet og leveres ca. uke 46 til Oslo.
Hadde introbil i første kontrakt som ble signert på lanseringsdagen, endret senere (starten av mars) til bil med varmepumpe og da forsvant INTROBIL i ny kontrakt.
Det var skikkelig dårlig gjort, for da ble det ny kontraktsdato. Men men. Forskjellen ville bli mellom å få uke 40/41 og 46.
e-Golf | X75D

Em

Jeg bestilte 4.4,og fikk idag beskjed om levering januar/februar. Hva skjer? Noen som vet om de har ett "køsystem" uavhengig av leverandør? For leser jo her at noen som har bestilt i mai har fått bekreftet levering før jul! Da burde jo jeg og hatt en tidligere uke å forholde meg til syns jeg.. Merkelig.

mihkku

Jeg stiller meg også undrende til dette. En kompis av meg bestilte i August og skulle få bilen i uke 49 med VP. Klør meg i huet på hvordan alt er satt opp her.

Råde

De angivelsene dere nevner er nok estimater fra selgerne. Såvidt meg bekjent får ikke ordren tildelt estimert produksjonsplass før 4 uker før de planlegger produksjonen. Sagt på en litt lettere måte: Fabrikken planlegger ca 4 uker frem i tid.

I tillegg er det slik at introbilene produseres før "vanlige" biler uavhengig av kontraktsdato. Hver forhandler fikk tildelt et visst antall introbilene basert på størrelse, og når disse kontraktene ble undertegnet er litt avhengig av salgstakten hos forhandleren.
e-Golf | X75D

hans.ks

#191
Ble forklart tidligere at de med intro-modell som skal ha VP ble produsert fra uke 37-40, så kommer de som ikke fikk intro-modell med VP fra forhandler etter uke 40. I mitt tilfelle så ble dette produksjonsdato dag 2 i uke 40 i og med at jeg ønsket med VP og forhandler hadde ikke blitt utdelt intro-biler. Dette gjelder nok oss som bestilte de første dagene i februar..

Synd at det skal være så mye misvisende opplysninger fra forhandlere og det hele føles litt useriøst.
E-Golf med ventepumpe.

Ohm

Litt sprøtt at vi i 2014 har nesten et års ventetid for en bil. Det beste hadde vært om VW holdt tilbake bilen helt til den var klar med alt tilgjengelig utstyr. Men resultatet hadde jo blitt det samme, men da kunne vi bestilt bilen i august å fått den i oktober, og det med varmeventepumpe.

Kjørte forresten en tur i dag tidlig, bilen hadde stått ute, uten tilkoblet strøm. Det var 6 grader, batteriet halvfult. Da tok varmeapparatet av 19 km på rekkevidden. Det ble godt og varmt i bilen. Fornøyd med det.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

joopsahl

Bekreftet levering med varmepumpe uke 45, produseres uke 42. Bestilte rett etter intro, men la til VP senere.
har solgt min siste fossilbil

ArTa

Sitat fra: Råde på fredag 19. september 2014, klokken 18:42
Sitat fra: Tass på fredag 19. september 2014, klokken 16:21
Fikk beskjed idag fra forhandler om at bilen er produksjonsbekreftet og leveres ca. uke 46 til Oslo.
Hadde introbil i første kontrakt som ble signert på lanseringsdagen, endret senere (starten av mars) til bil med varmepumpe og da forsvant INTROBIL i ny kontrakt.
Det var skikkelig dårlig gjort, for da ble det ny kontraktsdato. Men men. Forskjellen ville bli mellom å få uke 40/41 og 46.
Det var litt kjipt men ikke noe å gjøre med. Har ventet lenge nå, får nøye med å vente noen uker ekstra. Men gleder meg skikkelig. Skal innom forhandleren i løpet av uka og bytte sommerfelgene til 18".
BMW i4 m50 2022
BMW ix xDrive 50 2022
VW E-golf 2015
——————————————
BMW ix1

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA