Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Norges første web-app til model s eiere

Startet av the_master, torsdag 03. juli 2014, klokken 14:14

« forrige - neste »

TerjeS

Jeg skulle gjerne ha en side med svært diskret T-logo på svart bakgrunn og ingenting annet. Savner Night Panel-funksjonen i min gamle Saab. Den gjorde at alt som ikke var absolutt nødvendig å se gikk i svart. Praktfullt om natten.

Øggen

Må bare få si at jeg DIGGER den nye siden.
Meget bra jobbet og du skal ha mye skryt for dette.
Tusen takk.
Er du i området skal du få en EKTE kaffe eller annet leskende

BMW850

Sitat fra: TerjeS på onsdag 03. desember 2014, klokken 22:46
Jeg skulle gjerne ha en side med svært diskret T-logo på svart bakgrunn og ingenting annet. Savner Night Panel-funksjonen i min gamle Saab. Den gjorde at alt som ikke var absolutt nødvendig å se gikk i svart. Praktfullt om natten.

Det finnes jo der det!
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

mj

Sitat fra: TerjeS på onsdag 03. desember 2014, klokken 22:46
Jeg skulle gjerne ha en side med svært diskret T-logo på svart bakgrunn og ingenting annet. Savner Night Panel-funksjonen i min gamle Saab. Den gjorde at alt som ikke var absolutt nødvendig å se gikk i svart. Praktfullt om natten.

Night Panel hadde vært en nyttig ting ja. Håper tesla og kan gi oss mulighet for det på den lille skjermen og.

Ellers ser det helt topp ut dette  :)
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

Voll1

Den nye siden (og den gamle) er flotte sider. Takk for at noen vil lage og dele disse.
To synspunkter til den nye siden:
1. De tre "hvite lommelyktene" er litt vel skarpe i lyset. Når det er mørkt irriterer jeg meg over alt av lys inne i bilen. Derfor synes jeg de tre sirklene er litt vel "skarpe". Men både design og funksjon er supert. Jeg skulle forresten også ønske at det ikke fantes lyse "plate cover" som lyser opp i mediespillerene. Eller det idiotiske "tunnel-symbolet" som lyser meg midt i øynene akkurat når jeg kommer inn i en tunnel (når navigasjon er aktivert). Men de to siste er det vel lite å gjøre med her i denne tråden.....   :)
2. Lading. Tidligere mener jeg at det kom opp flere superladere enn i den nye versjonen. Her i mitt område får jeg nå bare opp en lader. Mens under "assistanse" kommer det opp flere superladere. Kanskje man kan utvide området litt?
Model Y P   2022-
Model Y LR 2021-
Model 75X  2017-2021
Model 85S  2013-2018

the_master

Sitat fra: Voll1 på torsdag 04. desember 2014, klokken 18:52
Den nye siden (og den gamle) er flotte sider. Takk for at noen vil lage og dele disse.
To synspunkter til den nye siden:
1. De tre "hvite lommelyktene" er litt vel skarpe i lyset. Når det er mørkt irriterer jeg meg over alt av lys inne i bilen. Derfor synes jeg de tre sirklene er litt vel "skarpe". Men både design og funksjon er supert. Jeg skulle forresten også ønske at det ikke fantes lyse "plate cover" som lyser opp i mediespillerene. Eller det idiotiske "tunnel-symbolet" som lyser meg midt i øynene akkurat når jeg kommer inn i en tunnel (når navigasjon er aktivert). Men de to siste er det vel lite å gjøre med her i denne tråden.....   :)
2. Lading. Tidligere mener jeg at det kom opp flere superladere enn i den nye versjonen. Her i mitt område får jeg nå bare opp en lader. Mens under "assistanse" kommer det opp flere superladere. Kanskje man kan utvide området litt?


Hei, vedr header elementene, så var det det beste kontrast forholdet mellom header og resten av siden jeg klarte å få til. Du kan eventuelt senke lysstyken på displayet. :)

Når det gjelder superladere så har jeg ikke brukt veldig mye tid på det da den oversikten er fullstendig på den innebygde navigasjonsappen, i tillegg blir info fra lade tab'en avkortet til de 20 nærmeste ladere.
"Varsel trekant ikonet" er mer ment for å vise kontakt informasjon om teslaen skulle komme i trøbbel. :)
Skaperen av: http://teslapage.com

Øggen

Hei.
en ting jeg lurer på. Hvor tar du vær data fra?
Her i Ålesund finner den bare bygdene rundt her som Sykkylven  og Langevåg, men aldri Ålesund.

the_master

Sitat fra: Øggen på lørdag 06. desember 2014, klokken 15:44
Hei.
en ting jeg lurer på. Hvor tar du vær data fra?
Her i Ålesund finner den bare bygdene rundt her som Sykkylven  og Langevåg, men aldri Ålesund.

Hei. Data hentes fra http://openweathermap.org/ via deres api.
Det jeg vet er at den ikke forteller hvilken by eller sted du selv er på men navnet på stedet den nærmeste værstasjonen er.
Skaperen av: http://teslapage.com

amund

Digger de nye 'klokkene' - og gir meg idéen om å lage et 'custom dashboard' til tesla'n. Hadde det ikke vært litt kult å hatt et live-oppdatert instrumentpanel i dette designet, som leser utetemp, innetemp, batteristatus, ampere kanskje, range kanskje, + div annet som er kjekt å se, fra Tesla api'n?

Jeg tenkte å lage en testside for dette nå, men jeg er elendig med webdesign. Hvis jeg får til noe som greier å hente ut dataene, kanskje du kan lage en egen underside på mintesla som kan vise live-dataene i flotte gauges?
Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

smurf

Hei Master :-)
Kjempebra side!!
Har to ønsker:
1) Er det mulig å bare få de runde instrumentene øverst og resten blankt/ingenting? Hadde blitt stilrent
2) Er det mulig å få Tesla screensaver uten aksjekurs? Likte den versjonen før med kun logo.

Bra jobba!!
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

mj

Takk for bra side  :D  Men jeg opplever til dels stor unøyaktighet på stedsnavn for været. Jeg bor i Arendal og jobber i Grimstad. Innimellom viser den riktig, andre ganger viser den Arendal når jeg er i Grimstad og motsatt i tillegg til andre nærliggende lokasjoner. Selv ved å oppdatere hele siden viser den feil sted. Så da er spørsmålet. Hve bestemmer posisjoneringen til siden ?

Refresh ved å trykke på været fungere heller ikke, man må oppdatere hele siden for at den skal bytte sted ( ikke alltid )
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

the_master

#131
Beklager for sent svar, vært litt opptatt med noen andre ting. Her svarer jeg ihvertfall dere som ikke har fått svar.

Sitat fra: amund på søndag 07. desember 2014, klokken 15:32
Digger de nye 'klokkene' - og gir meg idéen om å lage et 'custom dashboard' til tesla'n. Hadde det ikke vært litt kult å hatt et live-oppdatert instrumentpanel i dette designet, som leser utetemp, innetemp, batteristatus, ampere kanskje, range kanskje, + div annet som er kjekt å se, fra Tesla api'n?

Jeg tenkte å lage en testside for dette nå, men jeg er elendig med webdesign. Hvis jeg får til noe som greier å hente ut dataene, kanskje du kan lage en egen underside på mintesla som kan vise live-dataene i flotte gauges?

Tanken har streifet meg mange ganger. Men har valgt å avstå av sikkerhetsmessige grunner. Dette vil kreve å spørre om brukernavn og passord til teslakontoen til brukerne. Å lagre dette i en database bare ber om å bli hack'et. Nå som det er mulig med keyless driving, i tillegg viser den koordinatene til hvor bilen befinner seg. Vel du kan tenkte deg resten. :) Å være anvarlig for noe der hver konto er verdt 6-900k, er et stort ansvar. :)

Når det er sagt så takker jeg for tilbudet, men jeg har ikke mye tid til overs nå da jeg må jobbe med intektsførende arbeid. :S Jeg har alikevel lagt av noe tid til å fullføre denne versjonen med langtidsvarsel, radar og noen andre småting. Men blir det noe tid i fremtiden så kan vi sikkert ta en prat. Du kan uansett bare forsyne deg av alle grafiske elementer, css, eller hva du måtte trenge for ditt prosjekt. :)

Sitat fra: smurf på mandag 08. desember 2014, klokken 09:59
Hei Master :-)
Kjempebra side!!
Har to ønsker:
1) Er det mulig å bare få de runde instrumentene øverst og resten blankt/ingenting? Hadde blitt stilrent
2) Er det mulig å få Tesla screensaver uten aksjekurs? Likte den versjonen før med kun logo.

Bra jobba!!

Hei Smurf, foreløpig er det ikke mulig. Men skal se hva jeg kan få gjort etterhvert. :)

Sitat fra: mj på mandag 08. desember 2014, klokken 11:51
Takk for bra side  :D  Men jeg opplever til dels stor unøyaktighet på stedsnavn for været. Jeg bor i Arendal og jobber i Grimstad. Innimellom viser den riktig, andre ganger viser den Arendal når jeg er i Grimstad og motsatt i tillegg til andre nærliggende lokasjoner. Selv ved å oppdatere hele siden viser den feil sted. Så da er spørsmålet. Hve bestemmer posisjoneringen til siden ?

Refresh ved å trykke på været fungere heller ikke, man må oppdatere hele siden for at den skal bytte sted ( ikke alltid )

Hei, Mj. Tror jeg har skrevet det tidligere men, navnet du får opp er ikke stedsnanvet du befinner deg på men heller der hvor den nærmeste værstatsjonen værdata blir hentet fra befinner seg. :)
Skaperen av: http://teslapage.com

frosken

Jeg prøver meg igjen :)

Hva tenker du om å legge ut kildekoden på github? Jeg kunne hvertfall se for meg å bidra selv.

eKul

Takker for en flott og nyttig side. Kaffe donert.

Noen små forslag til forbedringer:

  • Auto update av nyhetsfeeden, f.eks. hvert 30 min.
  • Fjerne underline på overskrifter i nyhetsfeeden
  • Fjerne linjeskift i bunn av hvert nyhet

krister461

* gjøre hele nyheten klikkbar, ikke bare overskriften.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA