Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Norges første web-app til model s eiere

Startet av the_master, torsdag 03. juli 2014, klokken 14:14

« forrige - neste »

the_master

Savnet en side der man kunne se været, trafikkmeldinger og nyheter på teslaen basert på hvor man var. Fant det ingen steder, så jeg lagde det selv.  :D
Siden er gratis, uten reklame og lekker å se på fra tesla skjermen; som den er spesielt laget for. Har skapt det på fritiden og hadde satt stor pris på tilbakemeldinger, og eventuelle forbedringer dere skulle komme på.

Siden er mintesla.com

PS: Trafikkmeldinger har ikke kommet på siden ennå, da jeg ikke har fått api-nøkkel fra veivesenets dit.no


Enjoy!!
Skaperen av: http://teslapage.com

krister461

Kanskje du må øve deg litt i bruk av Google: ladekameratene.no

Men, uansett flott at flere prøver seg - skal teste seinere. ;)

Pompel

Selv synes jeg det er kjempebra at det er flere som prøver seg. Personlig synes jeg ladekameratene.no er litt "mye" med blant annet mye informasjon om lading på første side. Samtidig så er ladekameratene.no veldig bra på linking til informasjon om ladepunkt.

Jeg likte denne, men som utvikler så kommer jeg nok til å prøve meg på en egen også etter hvert som bilen ankommer.
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

AndersinOslo

Liker tanken, fortsett. Jeg kjører med navigasjon øverst og media nederst, trenger egentlig ingen av dem, synes tesla har en jobb å gjøre på bruken av skjermen. Så inntil de gjør noe smartere så tar jeg gjerne vær, meldinger og nyheter.


Innspill:
Klokke trenger jeg ikke, har i dashen.
Været er greit å ha.
Twitterfeed fra lokalt politi er OK, gir tidligst varsel om sperret vei.
Og nyheter.



Renault Kangoo electrique 2002-06
Tesla model s 2013-

olav69

Hva med en "side" med linker/informasjon om ladepunkter som Tesla eiere har benyttet?

Vi kan jo sende posisjon, informasjon om type og muligheter, bilder osv til deg.

Krever selvfølgelig at du påtar deg oppgaven med oppdatering av informasjonen som presenteres på siden.

Tenker da spesielt på ladepunkter som ligger litt utenfor allfarvei, som f.eks kan være av interesse for de som legger turen til Nordkapp (eller Italia) i sommer :-)

cra

Sitat fra: olav69 på torsdag 03. juli 2014, klokken 16:17
Hva med en "side" med linker/informasjon om ladepunkter som Tesla eiere har benyttet?

Evt. kan jo slikt legges under elbilwiki; der kan alle som vil oppdatere informasjonen.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

chal

Sitat fra: AndersinOslo på torsdag 03. juli 2014, klokken 15:20
Liker tanken, fortsett. Jeg kjører med navigasjon øverst og media nederst, trenger egentlig ingen av dem, synes tesla har en jobb å gjøre på bruken av skjermen. Så inntil de gjør noe smartere så tar jeg gjerne vær, meldinger og nyheter.


Innspill:
Klokke trenger jeg ikke, har i dashen.
Været er greit å ha.
Twitterfeed fra lokalt politi er OK, gir tidligst varsel om sperret vei.
Og nyheter.
,
Kjempebra tiltak!
Ideen med klokke synes jeg er bra. Den i dashen er for liten - selv etter forstørrelsen en tid tilbake. Dessuten er analog klokke et bra alternativ til den digitale.

the_master

Takk for noen flotte innspill.. Jeg tror å ha en database med ladestajoner blir litt overkill da mange andre gjør det så fantastisk mye bedre..

Hadde aldri sett ladekamaratene før, men det er et totalt rot der.. Jeg ville unasett ha noe mer strømlinjet og estetisk pent på skjermen som ser ut som en del av GUI'en til Tesla. Og hvis det er noen av dere som har lagd det kan jeg minne på om at tesla motors, er ikke så happy når noen bruker logoen deres uten tilatelse. Heads up. ;)

Jobber litt til på siden nå, så husk å legg til som favoritt på teslaen, og følg med på utviklingen. :) 
Skaperen av: http://teslapage.com

P85_Norway

#8
Sitat fra: chal på torsdag 03. juli 2014, klokken 20:53
Sitat fra: AndersinOslo på torsdag 03. juli 2014, klokken 15:20
Liker tanken, fortsett. Jeg kjører med navigasjon øverst og media nederst, trenger egentlig ingen av dem, synes tesla har en jobb å gjøre på bruken av skjermen. Så inntil de gjør noe smartere så tar jeg gjerne vær, meldinger og nyheter.


Innspill:
Klokke trenger jeg ikke, har i dashen.
Været er greit å ha.
Twitterfeed fra lokalt politi er OK, gir tidligst varsel om sperret vei.
Og nyheter.
,
Kjempebra tiltak!
Ideen med klokke synes jeg er bra. Den i dashen er for liten - selv etter forstørrelsen en tid tilbake. Dessuten er analog klokke et bra alternativ til den digitale.
Klokke forsøk: time4tesla
http://dash.time4tesla.com/?s=0fb7c6b8527c0eaf8f5982bbf90a29ce
Tesla M3 Performance

OleT

Eller qtes.la - den er slett ikke ille. Selv om det tok litt tid før jeg skjønte at det er aksjekursen som står oppe i høyre hjørne, og jeg skjønner fremdeles ikke hvorfor man trenger den SÅ tilgjengelig!
Rød Model S, 85kWh, "Red Dwarf"
Blå e-UP, "Blue Giant"

cra

Sitat fra: P85_Norway på fredag 04. juli 2014, klokken 00:50
Sitat fra: chal på torsdag 03. juli 2014, klokken 20:53
Ideen med klokke synes jeg er bra. Den i dashen er for liten - selv etter forstørrelsen en tid tilbake. Dessuten er analog klokke et bra alternativ til den digitale.
Klokke forsøk: time4tesla.com

ligger ei diger klokke på http://tesla.ramsvik.org også, for den som virkelig er nærsynt!  ;D For de som er drøyt 30 og eldre burde der være en grei gjenkjennelsesfaktor i den. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

cra

Sitat fra: Sven-Erik på fredag 04. juli 2014, klokken 10:32
Sitat fra: cra på fredag 04. juli 2014, klokken 08:49
ligger ei diger klokke på http://tesla.ramsvik.org også, for den som virkelig er nærsynt!  ;D For de som er drøyt 30 og eldre burde der være en grei gjenkjennelsesfaktor i den. :)
Den går 9 timer for fort.

Der ligger info om hvordan man kan justere den vha et parameter i URL. Vises i fullskjerm-modus. Hvis jeg husker riktig så kan du legge til ?hourOffset=2 (eller -9 eller hvor nå mange timer feil klokka viser). Mener å huske at det er noen timer skjevt i min bil også, men husker ikke hvor mange.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

chal

Sitat fra: P85_Norway på fredag 04. juli 2014, klokken 00:50
Sitat fra: chal på torsdag 03. juli 2014, klokken 20:53
Sitat fra: AndersinOslo på torsdag 03. juli 2014, klokken 15:20
Liker tanken, fortsett. Jeg kjører med navigasjon øverst og media nederst, trenger egentlig ingen av dem, synes tesla har en jobb å gjøre på bruken av skjermen. Så inntil de gjør noe smartere så tar jeg gjerne vær, meldinger og nyheter.


Innspill:
Klokke trenger jeg ikke, har i dashen.
Været er greit å ha.
Twitterfeed fra lokalt politi er OK, gir tidligst varsel om sperret vei.
Og nyheter.
,
Kjempebra tiltak!
Ideen med klokke synes jeg er bra. Den i dashen er for liten - selv etter forstørrelsen en tid tilbake. Dessuten er analog klokke et bra alternativ til den digitale.
Klokke forsøk: time4tesla
http://dash.time4tesla.com/?s=0fb7c6b8527c0eaf8f5982bbf90a29ce

NYDELIG.

krister461

Da har jeg testet denne. Synes det er en god start, men animasjonene i værmeldingen var forstyrrende. Er også usikker på om forecast.io er beste værvarselet... 

the_master

Sitat fra: krister461 på fredag 04. juli 2014, klokken 16:59
Da har jeg testet denne. Synes det er en god start, men animasjonene i værmeldingen var forstyrrende. Er også usikker på om forecast.io er beste værvarselet...


Yr sin widget er ikke så veldig pen desverre, og de er heller ikke så flinke til å treffe på været :) Men forecast.io har jeg tro på. De får faktisk data fra Norsk Meteorologisk institutt. kilde:http://forecast.io/raw/
Skaperen av: http://teslapage.com

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA