Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ladestasjon kiwi rødberg

Startet av frkir, tirsdag 17. juni 2014, klokken 21:48

« forrige - neste »

frkir

Leser at Kiwi rødberg har fått hurtiglader? Er dette en som vil virke på nissan leaf? Det står 22kw og type 2 kontakt og vanlig. Rød kontakt, hva betyr dette? Må leafen ha 7.7kw onboard lader da for å nyttiggjøre seg av hurtigladeren?
Tesla Model 3 'Sleeper' performance
Tesla Model Y Performance 2023
Elektrisk hverdag gjør alt mye lettere...

Jan-Børre Olsen

Dette er ikke en hurtiglader i mine øyne simpelt fordi det er ikke en lader men et strømuttak. Ja du får bare maks ~7kW ut av den med en overgang type to til type en hvis du har dobbellader på bilen din, ellers bare 3,6kW.
2023 Nissan Ariya Evolve e-4orce

knnygar

Hurtiglading for Leaf er kun ChaDeMo kontakt.
Ørsta, senter i Sunnmørsalpane.
Ny Euro Leaf sidan 1. juni 2013 :-)

Olsleaf

Det er et samarbeid på gang mellom Nissan og Kiwi, når det settes i gang er uvisst. Det er med henblikk på hurtiglading. Kan vel håpe at det kommer en på Rødberg da ;)
Nissan Leaf 2012 hvit



Tidligere; Think 2000 Classic, Think City 2009,Imiev 2011

Trondheim

De må gjerne kalle meg egoistisk, men jeg er med på å gjøre miljøet bedre for slike

Jan-Børre Olsen

Så laderen på Rødberg er ikke en av disse Nissan/Kiwi laderene som har blitt omtalt før?
2023 Nissan Ariya Evolve e-4orce

Olsleaf

Trodde det var Chademo de skulle installere ved noen Kiwi butikker?
Nissan Leaf 2012 hvit



Tidligere; Think 2000 Classic, Think City 2009,Imiev 2011

Trondheim

De må gjerne kalle meg egoistisk, men jeg er med på å gjøre miljøet bedre for slike

Jimmern

Med andre ord er dette en "semi-hurtig" lader, og du må ha en Type2 overgangskabel... Da lader bilen ca. 2x fortere enn med vanlig 16A lader. JA?

Jeg planlegger en tur fra Oslo til Granvin og satser på en liten påfyll her for å sikre at jeg kommer fra Kongsberg til Geilo.

Står også at det er tilgjengelig med ladenøkkel - regner med at dette er det samme som Oslo ladenøkler?


svingen

Sitat fra: Jimmern på søndag 06. juli 2014, klokken 17:14
Med andre ord er dette en "semi-hurtig" lader, og du må ha en Type2 overgangskabel... Da lader bilen ca. 2x fortere enn med vanlig 16A lader. JA?

Jeg planlegger en tur fra Oslo til Granvin og satser på en liten påfyll her for å sikre at jeg kommer fra Kongsberg til Geilo.

Står også at det er tilgjengelig med ladenøkkel - regner med at dette er det samme som Oslo ladenøkler?

den lader dobbel så fort ja hvis du har "6.6KW on board" lader dvs du ha gjort en aktiv handling og bestilt med det her,koster vel 7500 kr ekstra.
Selger tror jeg ikke får noe bonus får det her så dem velger somregel og ikke informere om den muligheten her dessvere.
så må du ha en type2 kabel slik som det her http://www.elbilhjelpen.no/htm/evse.html#Mode_3_type_2_til_type_1_ladekabel_for_lading_med_inntil_32A_fra_de_nye_ladestolpene

Har du ikke 6.6kw lader på bilen kan du like greit bruke vanlig stikk kontakt på 16a da det går like fort.
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Leon

Sitat fra: Olsleaf på onsdag 18. juni 2014, klokken 13:04
Trodde det var Chademo de skulle installere ved noen Kiwi butikker?

Var vel strengt tatt  både CHAdeMO, CCS og Type2.

Ser at noen, som Kiwi Rødberg og Kiwi Hemsedal, kun har fått 22 kW Type2. Så får vi bare håpe det kommer mer etter hvert... :)
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA