Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kiwi's hurtigladere! Hvor og når??

Startet av Powerflux, torsdag 05. juni 2014, klokken 21:58

« forrige - neste »

raggi

Laderene på Kiwi Lund i Kristiansand er oppe og går :D

kjbu

Uansett hvor bra det er med massiv utbygging av hurtigladere, har jeg mistet all tiltro til disse. Leser hele tiden om ladere som er ute av drift, vi kan ikke basere lengre kjøreturer på dette. Når oppetiden nærmer seg 99% kan man si det er tilfredstillende.
Audi E-Tron 55, 2020
Norges 2. EuroLeaf 2013
Porsche Cayenne, 2004 (solgt)
Opel Zafira 2002 (solgt)
Mercedes 190E 1986 (solgt)

Powerflux

Sitat fra: kjbu på fredag 12. desember 2014, klokken 08:38
Uansett hvor bra det er med massiv utbygging av hurtigladere, har jeg mistet all tiltro til disse. Leser hele tiden om ladere som er ute av drift, vi kan ikke basere lengre kjøreturer på dette. Når oppetiden nærmer seg 99% kan man si det er tilfredstillende.
Ser på Charge&Drive  siden at Billingstad  igjen er nede,BNH Rud er nede og Kiwi  Mølla som har  vært nede siden dag 1 ikke lenger står på ladekarter.
WTG Fortum som tydeligvis kjøper de dårligste  laderene det er mulig å oppdrive  ::)
Japan Leaf, levert 2013.
190000 km. 2. bar forsvunnet.(Solgt)
Tesla S70D Facelift, levert juli 2016.
90000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
52000 km.

Hans Håvard Kvisle

Sitat fra: Powerflux på fredag 12. desember 2014, klokken 10:03
WTG Fortum som tydeligvis kjøper de dårligste  laderene det er mulig å oppdrive  ::)

Fortum kjøpt? Er det ikke Nissan-Renault som spanderer hardwaren?
http://www.ladestasjoner.no/nyheter/156-hurtiglading-mens-du-handler?highlight=WyJraXdpIl0=
Fortum ble utvalgt til å stå for driften av disse.
St.Hanshaugen

Powerflux

Vel, jeg kan aldri tenke neg at Fortum  ikke har hatt en finger med i spillet om leverandørvalg npr det er de som skal drifte dette!
Uansett,Nissan,Renault og Fortum bør alle skamme seg for å blåse opp denne hypen for så å levere søppel!!
Japan Leaf, levert 2013.
190000 km. 2. bar forsvunnet.(Solgt)
Tesla S70D Facelift, levert juli 2016.
90000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
52000 km.

emil

Sitat fra: Powerflux på fredag 12. desember 2014, klokken 10:03
Ser på Charge&Drive  siden at Billingstad  igjen er nede,BNH Rud er nede og Kiwi  Mølla som har  vært nede siden dag 1 ikke lenger står på ladekarter.
WTG Fortum som tydeligvis kjøper de dårligste  laderene det er mulig å oppdrive  ::)

Kiwi mølla ladet jeg jo på i slutten av oktober, da fungerte den helt fint. Eneste var at jeg var litt overrasket over at de brukte den "gamle" CHAdeMO kontakten, men jeg har aldri hatt problemene med den andre her melder om så det plaget meg ikke nevneverdig.

Gogs

Hurtigladeren i sørlandsparken i kristiansand er oppe og går. Det var en elektriker der som sa at den åpnet i går (11. desember) men nå var det noe som ikke fungerte. Er vel litt innkjøringstid på disse laderne. 20 minutter gratis ladetid frem til nyttår. Han sa det var 43kw AC lader på denne. Supert for oss med Zoe! :-D
Sølv VW ID.4 2022 -
Hvit Ampera-e 2019 - 2022
Sort/mørkegrå BMW i3 2017 - 2019
Hvit Renault Zoe Intens 2015 - 2017
Hvit Renault Zoe Life 2014 - 2015 RIP
Hvit Peugeot iOn 2011 - 2014
Orange Kewet Buddy 2005 - 2005

Gliderman

Hurtiglader hos Kiwi Kleivbrottet i Holmestrand er på plass, men fremdeles innpakket i plast.
Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

emil

Sitat fra: Gogs på fredag 12. desember 2014, klokken 14:47
Han sa det var 43kw AC lader på denne. Supert for oss med Zoe! :-D

Alle Kiwi-laderene er multistandard med 50kW CHAdeMO, 50kW Combo og 43kW AC Type2. I tillegg kommer det 22kW AC stolper enkelte steder, og siden de driftes fortum kommer de i inn under tilbudet med 12 måneder gratis lading for alle Renault ZE kunder.

Problemet med gratislading (for alle, ikke Renault avatalen) er som nevnt tidligere at hvis du virkelig trenger strøm for å komme videre kan du risikere å bli stående i ladekø fordi andre bare vil lade gratis selv om de egentlig ikke trenger det og vil spare 10kr på strømregninga hjemme.

Gliderman

Jomfrulading i Holmestrand. Kiwi Kleivbrottet er i gang.  :)
Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

skysurfer

2019 Tesla Model 3 LR AWD med HW3, Homelink og Voldermort ;)
2016 Leaf Tekna 6,6Kw med OVMS
2015 Leaf Tekna 6,6 Solgt
2014 Leaf Tekna 6,6 Solgt

Ferry

Benyttet laderen hos Kiwi i Holmestrand i dag to ganger. Det gjorde turen min til og fra Stavern sikrere og mer komfortabel. Ladet kun 10-15 minutter hver gang, og ettersom de første 20 min er gratis så kostet det meg ikke et øre. Men jeg handlet hos Kiwi 2 ganger, så dealen var nok grei for begge parter. I Stavern ladet jeg gratis hos Meny, og la igjen litt penger der også. Jeg kjørte nok Liertoppen - Stavern tur/retur for under 30 kr i "drivstoff". Før den første ladinga måtte jeg vente en drøy halvtime på en fersk "Leaf'er" som skulle fylle "helt opp" på et kvarter. Det var hans første hurtiglading. Hyggelig fyr, og fin bil, så om du leser her så takk for praten! Håper du rakk fram hvor enn du skulle. Å måtte vente på ladeplass er baksida av medaljen. Jeg kjenner jeg må jobbe litt med psyken for takle det.

bjorn_2390

Øyer og Hamar (les: Ottestad(?)) kom på fredag, tvitret Elbilforeningen.
Blå Euro-Leaf (2012)

Arha

Prøvde Ottestad på lørdag, og den virket upåklagelig. Tok en handlerunde som takk for strømmen.
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 97000 km april 2023. Nytt batteri januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

Porsgrunn

Er det noen som kjenner til om det kommer på noen av Kiwi butikkene i nedre Telemark?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA