Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Automatisk tenning av lys

Startet av Caspar, tirsdag 03. juni 2014, klokken 20:56

« forrige - neste »

odahle

Sitat fra: vivjohan på mandag 07. desember 2015, klokken 07:47
rart om det ikke skulle gå ann å få led lysa til å lyse sammen m nærlyset å slik som e golf.hadde vært kjekt
Ser ikke ut til at det stopper folk, for 90% av alle e-up! jeg ser kjører bare med LED selv om det er mørkt. Forstår ikke helt den, noen LED-striper gjør ikke akkurat bilen til noe Ferrari! Samtidig så er det ingen belysning inni!

Dessuten hadde det kanskje sett noe merkelig ut med så mye lys på en så liten bil? Fronten hadde fort blitt litt liten.
Elbilist siden 2013, kjører nå Tesla Model Y og Tesla Model 3.

Tidligere 2013 e-up!, 2017 BMW i3, 2016 VW e-golf, 2018 Tesla Model X75D og 2023 Opel Mokka-e.

nortrahof

Sitat fra: tolapet på onsdag 09. desember 2015, klokken 17:36
Har du slått av "Coming home/leaving home"-fungsjonen, og tunellmode. Kan være det som forvirrer  kontrolleren. Jeg syntes den slår på lyset "for tidlig", prøvde å dekke til sensoren, og så programere i.h.t
bruksanvisningen, men........ingen umiddelbar sukess....

Jeg har prøvd meg fram mht. "home-funksjonen" da jeg også trodde at den kunne innvirke. Det har ingen virkning. Har også flyttet litt på fotocellen for å se om jeg kunne få en mer optimal plassering.
Muligens at "nøkkelen" er for brei lysåpning til fotocellen - og at det kan bli bedre med en snevrere åpning der man får målt indirekte lys i bilen?

Det er spesielt ved klarvær i skumringen om høsten at lysene ikke kan bestemme seg om de skal være av eller på.
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

M@rtin

#77
Heisann, trenger litt hjelp her. Har også bestilt ebay-opplegget, men sliter med å få av den hvite dashboard-delen under lysbryteren.

Noen som har en skritt-for-skritt-metode uten å ødelegge noe?

Martin
2024 Polestar 2 LRDM PP, †2021 Mercedes EQC, †2019 Tesla M3LR, †2017 Tesla MS75, †2016 Mercedes B250e, †2016 VW E-Up, †2015 Mitsubishi Miev

M@rtin

Ok. Skal gjøre et nytt forsøk.


Dette blir trangt!

Martin
2024 Polestar 2 LRDM PP, †2021 Mercedes EQC, †2019 Tesla M3LR, †2017 Tesla MS75, †2016 Mercedes B250e, †2016 VW E-Up, †2015 Mitsubishi Miev

M@rtin

Det var snilt av deg!

Jeg prøver først selv, og kommer eventuelt tilbake til tilbudet ditt ...

Martin
2024 Polestar 2 LRDM PP, †2021 Mercedes EQC, †2019 Tesla M3LR, †2017 Tesla MS75, †2016 Mercedes B250e, †2016 VW E-Up, †2015 Mitsubishi Miev

Upster

Min erfaring er at settet er lynkjapt og meget enkelt å montere, sensorkabelen har jeg lagt bak gummilisten ca 7cm opp på A-stolpen slik at det kun er selve sensorhodet som er synlig.

Sensorhodet blir ikke limt fast før jeg ser hvordan lysene oppfører seg.

bno

#81
Monterte for 1 uke siden. Limte sensorhodet etter noen dager når jeg erfarte funk. Meget fornøyd..

cmniels

Tenkte jeg skulle se om jeg fikk løsnet bryteren før jeg faktisk bestilte noe. Men jeg er ikke kar om å få den løs selv om jeg nøye følger bruksansvisningen: Bryter i pos 0 -> Trykk bryter inn -> Vri ca 5 mm til Høyre -> Dra bryter ut.

har en e-Up 2015 model, noen forslag?

Elmo

Du skriver "5mm", men det er vel kanskje heller 10 ?
Når vrideren står rett opp og ned så er festeklipsene trukket inn så du kan dra hele bryteren ut. Bare vrideren, ikke hele bryteren (som jeg først trodde), skal beveges til høyre
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

tolapet

#84
For leeeenge siden strevde jeg også med å få ut bryteren. Med lett mishandling fikk jeg løsnet dekslet under bryteren.
Fikk så dyttet ut bryteren fra baksiden. Det viste seg at "låseknaggene" i bryteren ikke gikk helt inn i bryteren.
Da jeg fikk den ut, filte jeg litt av dem. Lettere å få inn den store kontakten som kontakten fra bryteren skal
plugges i, når dekslet er løst.
La ut noen bilder og beskrivelse da.
Prøvd å legge ved noen bilder, men får mldng om for stor fil, treg linje etc


tolapet

tolapet

#85
Bilde av løsnet deksel der bryteren sitter

tolapet

Jeg stakk inn ett lite skrujern fra baksiden, for å få ut bryteren
Håper dette hjelper

JOW

Dette var en interessant tråd! Har klikket på alle ebay linker men ingen som funker lenger, mulig pga alder. Kan noen poste en link til produkt som de har fått til å fungere som fremdeles kan bestilles?
e-tron 55 s-line sport : Bestilt
i3 60Ah 2016
Passat GTE 2020 "Folkabussen 2" : Solgt
Passat GTE 2018 "Folkabussen" : Solgt
e-Up! 2014 : Solgt

Radiobil1

#88
Tror denne funker ennå, det var den jeg kjøpte, ser han pr nå har 6 igjen, men samme bryter finnes hos flere ser jeg på samme side.

Men noe usikker på om og hvordan jeg kan "programere" hurtighet på når den slår over til nærlys i tuneller eller om det ligger default på 1 sek.

https://www.ebay.com/itm/AUTO-Headlight-Switch-Chrome-w-Light-Sensor-Module-For-VW-Golf-Mk4-Passat-Polo/252642094781?hash=item3ad2a46ebd:g:zTQAAOSwwf1c2RY8



MadsV

Har også satt inn en slik, simpel instalasjon som bare tar noen minutter

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA