Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Fortum hurtig ladere .... 9 defekt per 13:15 i dag..

Startet av nien, mandag 26. mai 2014, klokken 13:20

« forrige - neste »

Charge and Drive

Hei

Da kan jeg melde at vi har fått opp 3 hurtigladere i dag :-)
Furuset, Liertoppen og Brummendal, så nå ser det litt lysere ut.
Ladehilsen fra Fortum Charge & Drive :-)

Rio

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Kent

Supert. Da regner jeg med resten er på plass før jeg får bilen min :)

Hvordan er status med oppgradering til combo (sarpsborg, vinterbro spesielt) rundtomkring?
Gjelder ennå Juni som hurtigladerkartet sier?
Sarpsborg -
Night Blue E-Golf - 30.07.14 125kkm solgt 18.10.21
Mars Orange/Cherry Black Kia E-Soul 64kwh Exclusive 14.10.21

streken

#18
Sitat fra: Charge and Drive på tirsdag 27. mai 2014, klokken 19:47
Vi forstår deres frustrasjon, Murphys lov har dessverre rammet oss den siste tiden. Jobber hardt for å bedre situasjonen og tror på bedring i løpet av den nærmeste uken.

Dette ble skrevet for to uker siden. Fortum sine to hurtigladere ved Ski/Nygårdskrysset og den i Sarpsborg er like defekte nå som da. Hvilken dato kan vi forvente at disse er fullt operative igjen?

Murphys lov eller ikke: Det ville være interessant om dere kan fortelle oss hvilket ultimatum dere har gitt underleverandøren for å få dem til å rydde opp i det tempoet de gjør.

Jeg venter også på informasjon om hvordan dere vil gå fram for å bedre kunnskapen om elbiler og hurtiglading hos de som jobber på kundesenteret deres.
2024 Tesla Model Y Performance med EAP og originale 21"
2020 Triumph Street Triple RS - djevelsk moro! 

Eks:

2017 Tesla Model S 75D "Store Blå", med alt utstyr og FSD. MCU1. 148.000km. Drømmebilen, vil bli savnet 💙
2013 Nissan Leaf Acenta - solgt i 2015 etter 39307 feilfrie kilometer, de fleste med rekkeviddeangst.
2017 BMW i3 94Ah Fully charged. Kjørte 17000 glade km. Ikke feilfri (forstilling, elektronikk, ulyder, klimaanlegg)

goggo

Sitat fra: streken på tirsdag 10. juni 2014, klokken 22:29
Sitat fra: Charge and Drive på tirsdag 27. mai 2014, klokken 19:47
Vi forstår deres frustrasjon, Murphys lov har dessverre rammet oss den siste tiden. Jobber hardt for å bedre situasjonen og tror på bedring i løpet av den nærmeste uken.

Dette ble skrevet for to uker siden. Fortum sine to hurtigladere ved Ski/Nygårdskrysset og den i Sarpsborg er like defekte nå som da. Hvilken dato kan vi forvente at disse er fullt operative igjen?

Murphys lov eller ikke: Det ville være interessant om dere kan fortelle oss hvilket ultimatum dere har gitt underleverandøren for å få dem til å rydde opp i det tempoet de gjør.

Jeg venter også på informasjon om hvordan dere vil gå fram for å bedre kunnskapen om elbiler og hurtiglading hos de som jobber på kundesenteret deres.
+1 @streken

Selv bor jeg i "Fortum land" og en av grunnene til at jeg valgte å kjøpe en 3 år / 60000 km "gammel" I-MIEV med begrenset rekkevidde, var nettopp at Fortum har et forholdsvis godt utbygget nettverk av hurtigladere og en meget god prismodell for hurtiglading. Jeg anskaffet Fortum RFID avtale dagen etter at jeg fikk elbilen levert, men har foreløpig ikke turt å ta i bruk bilen i de tilfeller der tiden er kritisk for meg da jeg ikke kan stole på at laderne er oppe.

Men jeg er sikker på at Fortum ønsker å tjene penger på denne satsningen, så da regner jeg med at de har løst denne oppetidsproblematikken før vinteren kommer :)

Jeg venter også i spenning på at de tre store hurtiglade leverandørene får tegnet en form for roaming avtale slik at min fortreffelige I-MIEV kan brukes også på helgeturer til fjells etc.

HUgo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Thomas Parsli

Det er dessverre fortsatt vanskelig å basere seg på hurtigladere i 2014, da de stadig vekk er nede -og i enkelte tilfeller uten at status er oppdatert.

For halvanne uke måtte vi ta fossilbilen fordi hurtigladeren på Liertoppen ikke fungerte -noe jeg fant ut etter å ha brukt 10 minutter på å prøve å starte den. Når jeg ringte Fortum kunne de fortelle at de visste det var feil på laderen -og at "deler var på vei". Riktignok takket de for at jeg ringte, men jeg ville heller sett en lapp på laderen om at den var ute av drift.

Kombinert med den sinnsyke prisingen til Ishavsveien og Grønn kontakt er dette er evigvarende farse.
Skulle gjerne sett reaksjonen hvis det var like store problemer på bensinstasjoner...

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

snurre100

Håper Statoil får hurtigladere på flere stasjoner. Så kan jeg kose meg med en pølse mens bilen lader.
2020 Kia E-Niro

goggo

Sitat fra: snurre100 på onsdag 11. juni 2014, klokken 17:28
Håper Statoil får hurtigladere på flere stasjoner. Så kan jeg kose meg med en pølse mens bilen lader.
+1

Ser ut som Statoil og KIWI og "uavhengige" leverandørene med VISA kortleser er hva vi må satse på mens de store energi selskapene bruker et par år til på å finne ut at det er forskjell på å selge hurtiglade-tjenester og på å selge strøm på faste avtaler til bedrifter og husholdnnger :) 

Jeg er bare glad for jeg ikke har aksjer i noen av disse tre hurtiglader leverandørene, for da ville jeg vært ubeskrivelig sint i tillegg til den frustrasjonen jeg nå har over deres amatørmessige forsøk på å gå inn i dette markedet.

HUgo


Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

knutgrr

Fortum Sørlandssenteret, Kristiansand er ute av drift. Gratulerer.
Leaf levert desember 2013. Stavanger/Sola.

emil

Sitat fra: knutgrr på mandag 16. juni 2014, klokken 10:16
Fortum Sørlandssenteret, Kristiansand er ute av drift. Gratulerer.

Den har vært nede i en måned (i følge hurtigladestatusen). Var selv innom Nissan forhandleren der på lørdag, men da for å se på gamle biler på treffet som var der. Kjørte pent og rolig fra Arendal og kom meg tur-retur uten problemer eller annen lading enn en halvtime på IKEA. Hadde nok buffer til at jeg kom meg 25km til jobb idag, startet dagen med "Low battery" varsel og parkerte med ca 1kWh igjen på batteriet.

Kan ellers ikke huske at den hurtigladeren har vært nede når jeg har hatt behov hurtiglading der frem til Fortum overtok. Håper at Fortum ikke blir den nye Ishavsveien da de (sammen med GrønnKontakt klippekort) har en middels fornuftig prispolitikk, men vi trenger seriøse utbyggere og stabile hurtigladere.

streken

#25
Sitat fra: streken på tirsdag 10. juni 2014, klokken 22:29
Sitat fra: Charge and Drive på tirsdag 27. mai 2014, klokken 19:47
Vi forstår deres frustrasjon, Murphys lov har dessverre rammet oss den siste tiden. Jobber hardt for å bedre situasjonen og tror på bedring i løpet av den nærmeste uken.

Dette ble skrevet for to uker siden. Fortum sine to hurtigladere ved Ski/Nygårdskrysset og den i Sarpsborg er like defekte nå som da. Hvilken dato kan vi forvente at disse er fullt operative igjen?

Murphys lov eller ikke: Det ville være interessant om dere kan fortelle oss hvilket ultimatum dere har gitt underleverandøren for å få dem til å rydde opp i det tempoet de gjør.

Jeg venter også på informasjon om hvordan dere vil gå fram for å bedre kunnskapen om elbiler og hurtiglading hos de som jobber på kundesenteret deres.

Intet nytt fra Fortum, og like defekte hurtigladere som vanlig. Heller ingen tilbakemeldinger på hva som er status.

Om Fortum jobber så hardt for å løse problemene, så burde vi kanskje se endringer?
Eller er det sommerferie som gjelder nå, med håp om fungerende hurtigladere først til høsten?

Enda godt jeg har mc og at solen skinner om dagen.
Og enda godt jeg ikke skriver rett ut hva jeg mener om Fortums evne til å ta kundene på alvor.

Hva gjør Elbilforeningen i denne saken?
2024 Tesla Model Y Performance med EAP og originale 21"
2020 Triumph Street Triple RS - djevelsk moro! 

Eks:

2017 Tesla Model S 75D "Store Blå", med alt utstyr og FSD. MCU1. 148.000km. Drømmebilen, vil bli savnet 💙
2013 Nissan Leaf Acenta - solgt i 2015 etter 39307 feilfrie kilometer, de fleste med rekkeviddeangst.
2017 BMW i3 94Ah Fully charged. Kjørte 17000 glade km. Ikke feilfri (forstilling, elektronikk, ulyder, klimaanlegg)

nien

Evnt hva Transnova skal gjøre fremover.... Transnova deler ut mine skattepenger til bedrifter som ikke kan levere lading / bedrifter som priser seg selv ut av normal folkeskikk.

Jeg gremmes.



Rubberduck85

på torsdagen så jeg ihvertfall at Infratek var på plassen for å ordne den på nygårdskrysset (vinterbro).

TMX 75D
Nissan leaf 2021
Vært innom det meste av elbil siden 2010

bkv

Sitat fra: Rio på søndag 01. juni 2014, klokken 00:29
Har også fått god service fra Fortum, og rask tilbakemelding på eposter.

Hvorfor sender du eposter til dem? Er det noen her som sender eposter til bensinstasjoner?
Mitsubishi i-Miev 2017

Rio

Sitat fra: bkv på fredag 20. juni 2014, klokken 17:30
Sitat fra: Rio på søndag 01. juni 2014, klokken 00:29
Har også fått god service fra Fortum, og rask tilbakemelding på eposter.

Hvorfor sender du eposter til dem? Er det noen her som sender eposter til bensinstasjoner?

Bensinstasjoner er (vanligvis) betjent.

Jeg sendte eposter for å spørre om når en hurtiglader skulle åpne, en skadet kabel, og et spørsmål om fakturering.

I tillegg er jeg høflig, og antar at de som jobber der selvsagt også er interessert i at hurtigladerne skal fungere.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA